شیرینی مربایی 5415416851414516354

طرز تهیه شیرینی مربایی یا همان شیرینی مشهدی لذیذ

شیرینی مشهدی که بسیاری از افراد آن را با نام شیرینی مربایی می شناسند، از جمله شیرینی های خوشمزه و نوستالژی است که از گذشته تا کنون بر سر سفره های عید، میهمانی و مراسمات شادی . دورهمی ها قرار دارد. مسلما هرچیزی خانگی آن خوشمزه تر و بهتر است ،از همین رو در این بخش از کالنی قصد داریم تا به بررسی کامل این شیرینی خوشمزه بپریدازیم . شما  تنها با چند قلم مواد در دسترس در خانه می توانید شیرینی مربایی خود را درست نمایید.اما کافی است از آرد با کیفیت برای تهیه شیرینی مربایی استفاده کنید، هرچه آرد شما با کیفیت تر باشد، شیرینی با کیفیت تری را در دست تهیه خواهید داشت.

مواد لازم جهت تهیه شیرینی مربایی یا شیرینی مشهدی

  1. پودر قند ۱۰۰ گرم (۱پیمانه)
  2. روغن جامد ۳۰۰ گرم (۱و۱/۳پیمانه)
  3. آرد ۶۰۰ گرم (۵ و ۱/۳پیمانه)
  4. شیر ۶۰ میلی (۱/۴پیمانه)
  5. شربت بار ۶۰ میلی (۱/۴پیمانه) یا عسل
  6. تخم مرغ درشت ۱ عدد
  7. وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
  8. مارمالاد یا ژله مغزی (بریلو) به مقدار لازم

شیرینی مربایی 416541651615418541541

مواد لازم لازم برای تهیه شربت باز

  • شکر ۱ لیوان
  • آب ۱/۲ لیوان
  • گلاب ۱ ق غذا خوری
  • زعفران به مقدار لازم

مراحل تهیه شربت بار شیرینی مربایی

ابتدا شکر و آب را باهم مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاد و غلیظ شود، سپس بعد از غلیظ شدن نوبت اضافه کردن گلاب و زعفران است آن ها را افزوده و پس چند دقیقه که شربت بار به غلظت رسید از روی حرارت بردارید. لازم است کمی حوصله به خرج دهید تا نتیجه کار شما با کیفیت و موردپسند باشد.

مراحل تهیه شیرینی مربایی

در قدم اول برای تهیه شیرینی مربایی یا همان شیرینی مشهدی روغن و پودر قند را داخل ظرفی ریخته و با دور تند همزن به مدت ۵ دقیقه خوب بزنید تا نرم و پوک شود سپس تخم مرغ را به همراه وانیل افزوده و هم می زنیم در انتها شربت بار را به همراه شیر اضافه کرده و با افزودن هر کدام چند ثانیه هم بزنید( نیاز به همزدن زیاد نیست در حدی که مواد مخلوط و یکدست شوند کافی می باشد). حالا آرد را که از قبل الک کردیم را طی چند مرحله به مواد اضافه می کنیم تا جمع شود اصلا نباید خمیر را با دست ورز بدهید وگرنه شیرینی مشهدی خشک می شود کمی با نوک انگشت ورز داد تا خمیر جمع شود سپس روی خمیر را بپوشانید و برای ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خمیر استراحت کند.

پس از استراحت خمیر آن را بین دو نایلون به کمک وردنه به ضخامت ۲ میل باز کرده و به دلخواه کاتر بزنید ( باید دو نوع کاتر بزنید یکی ساده یکی میان تهی که این لایه ها روی هم قرار می گیرند) شیرینی ساده را داخل یک سینی و میان تهی را داخل سینی دیگر بچینید. شیرینی ها ساده را در فر از قبل گرم شده قرار دهید بمدت ۱۵ دقیقه تا زمانی که زیر شیرینی ها طلایی شود سپس سینی شیرینی ها میان تهی را نیز در فر قرار داده تا پخته شوند سپس از فر خارج کرده وقتی خنک شدند روی قسمت سوراخ دار کمی شربت بار بزنید و در مغز دلخواه،پودر نارگیل یا کنجد بزنید،و روی قسمت ساده هم مارمالاد یا بریلو بزنید و دو قسمت را روی هم قرار دهید.

شیرینی مربایی 468541687468741684168541651

نکات مهم و کلیدی برای تهیه شیرینی مربایی

  1. این مقدار مواد حدود ۸۰ عددشیرینی به شما خواهد داد.
  2. حتما در بین پخت شیرینی ها را چک کنید اگر زودتر از تایم گفته شد طلایی شد خارج کنید.
  3. اگر با دست ورز دهید شیرینی ها بعد از پخت خشک می شوند.
  4. برای تهیه در فر برقی یا توستر ۲۰ درجه دما را کمتر تنظیم کنید.
  5. می توانید در تابه دو طرفه و یا فر دست ساز نیز این شیرینی را تهیه کنید.
  6. برای انسجام بهتر بعد از قالب زدن شیرینی را برای ۲۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن