شیرینی چوروس اسپانیایی 874988848741

طرز تهیه شیرینی چوروس اسپانیایی

شیرینی چوروس اسپانیایی یکی شیرینی فوق العاده خوشمزه و معروف است که تقریبا می توان گفت در تمامی کشورها خورده میشود  و در زمره محبوب ترین شیرینی های دنیا قرار دارد. با کالنی همراه باشید تا به تهیه این کیک شکلاتی و خوشمزه بپردازیم.

 

شیرینی چوروس اسپانیایی 848484848

مواد لازم برای تهیه شیرینی چوروس اسپانیایی

کره ۸۰ گرم

آب ۱ پیمانه

شکر ۱ قاشق غذاخوری

آرد ۱ پیمانه

تخم مرغ ۳ عدد

وانیل ¼ قاشق چایخوری

 

 

 

شیرینی چوروس اسپانیایی 464818418471

طرز تهیه شیرینی چوروس اسپانیایی

برای تهیه شیرینی چوروس اسپانیایی در قدم اول کره را به مدت 30 دقیقه زود تر از یخچال خارج نموده تا با دمای محیط یکسان شود. ک تابه مناسب انتخاب می کنیم. در این مرحله کره نرم را به همراه آب و شکر درون تابه می ریزیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم و مخلوط می کنیم. در ادامه زمانی که مخلوط کره جوش آمد، بلافاصله آرد را اضافه می کنیم، سپس حرارت را ملایم می کنیم.

به صورت مداوم مخلوط کره و آرد را هم می زنیم تا درون تابه به شکل خمیر درآید. در ادامه خمیر را روی حرارت ۲ تا ۳ دقیقه باز و بسته می کنیم تا در تابه جمع شود، سپس خمیر را از تابه خارج می کنیم و درون ظرف مناسب قرار می دهیم.

در این مرحله اجازه می دهیم خمیر ولرم شود. در ادامه تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با چنگال هم می زنیم تا از لختگی خارج شود. زمانی که خمیر ولرم شد تخم مرغ را طی ۳ مرحله به خمیر اضافه می کنیم. با همزن برقی هر مرحله که تخم مرغ را اضافه کردیم هم می زنیم تا تخم مرغ به خورد خمیر برود. در ادامه به همراه قسمت آخر تخم مرغ وانیل را اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا بافت خمیر یکدست و لطیف شود. در این مرحله مایه چوروس را درون قیف با سر ماسوره ای ستاره می ریزیم، سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و تا اندازه ای که چوروس ها درون تابه شناور بمانند روغن می ریزیم. حالا خمیر چوروس را درون روغن سرد با فاصله از هم پایپ می کنیم. تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم چوروس ها کاملا مغز پخت و طلایی شوند. در ادامه پس از این که چوروس ها پخته شدند آن ها  را از تابه خارج می کنیم، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود.

در نهایت اجازه می دهیم از حرارت چوروس ها کاسته شود، سپس درون یک کاسه را مقداری شکر می ریزیم و چوروس ها را درون آن می غلطانیم تا به شکر آغشته شوند.در آخر به دلخواه می توانید شیرینی ها را به همراه سس شکلات یا نوتلا سرو کنید. نوش جان.

برای تهیه سس شکلات میتونید گاناش تهیه کنید.

۱- در شیر داغ کن یا قابلمه ی کوچکی خامه بریزید. شیر داغ کن را روی حرارت قرار دهید تا زمانی که خامه از دیواره شروع کند به جوشیدن و حباب های ریز اطراف ظرف ایجاد شود. دقت کنید که خامه نباید بجوشد.وقتی خامه به خوبی داغ شد ظرف را از روی حرارت بردارید و بلافاصله شکلات خرد شده را اضافه کنید.

شیرینی چوروس متعلق به کدام کشور است؟

 

چوروس یک شیرینی اصالتا اسپانیایی است که طرز تهیه آن به بامیه شبیه بوده و به آن «بامیه اسپانیایی» هم گفته می‌شود.

 

برای روی شکلات یا شیرینی چوروس از چه موادی استفاده می‌شود؟

 

از شکلات ذوب شده، نوتلا، شکر و … می‌توانید برای تزیین و خوشمزه‌تر کردن طعم چوروس استفاده کرد.

نکات آشپزی چوروس اسپانیایی

  • در زمان حرارت دادن  خمیر روی اجاق نباید این زمان طولانی شود زیرا آب داخل خمیر تبخیر می شود و ممکن است شیرینی خشک شود.
  • در بعضی از دستورات این شیرینی تخم مرغ وجود ندارد. میتوانید به جای ۳ تخم مرغ از ۱/۲ لیوان آب استفاده کنید.
  • حتما روغن باید داغ باشد و حرارت در طول پخت ملایم باشد تا کاملا چوروس ها مغز پخت شوند.
  • بعد از پخت شیرینی آنها را روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن