شیرینی معروف 46475454585485

معرفی 12  شیرینی معروف فرانسوی

فرانسه  از کشور های توریستی بوده که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند . این کشور به خاطر موارد بسیاری مانند هنر و فرهنگ غنی، غذای متنوع و گردشگری مشهور است. با این حال، وقتی صحبت از شیرینی است  هیچ کشوری نمی تواند با مجموعه باورنکردنی شیرینی های فرانسوی رقابت کند.

شیرینی و دسرهای فرانسوی جهانی هستند. فرانسه همیشه در صنعت آشپزی از بهترین ها بوده است. آنها با نان ها، پنیرها، دسر و غذاهای خودشان در جهان معروف هستند. در ادامه مطلب سعی داریم تا به ده شیرینی پرطرفدار این کشور نیز بپردازیم که به دلیل طعم بسیار لذیذ نیز در کشور های دیگر  نیز تهیه می شود .

شیرینی معروف 46475454585485

لیست ده شیرینی معروف فرانسوی

  1. کروسانت

کروسانسان فرانسوی کمی شیرینی است که با کره تهیه شده و سپس با دقت پخته می شود. برخی از افسانه ها می گویند ماری آنتوانت کسی بود که آن را در فرانسه معرفی کرد، اما نانوایان فرانسوی دستور این دستور غذا را تغییر دادند تا آن را به صورت خاص خود تهیه کنند.

دستور پخت کروسانت کلاسیک فرانسه سریع که تنها حدود ۷ ساعت نیاز داشته تا کروسانت های پوسته پوسته و مملو از حفره دهند در برخی از رسپی های کلاسیک این روند ۲ یا ۳ روز زمان نیاز خواهد داشت.

  1. اکلر

شیرینی اکلر که با خمیر پفی(مانند خمیر نون خامه ای) تهیه شده و با خامه طعم دار و شیرین شده است. معروف ترین این شیرینی را با رویه شکلات پوشش می دهند، هر فروشگاه شیرینی فروشی در فرانسه آنها را دارد! می توان شیرینی اکلر با طعم قهوه، رویه وانیلی، رویه توت فرنگی ، رویه لیمویی و بسیاری دیگر از طعم ها را پیدا کنید.

  1. مدلن

مَدلِن (Madeleine) شیرینی سبک و کوچکی است که اگر صحیح پخته شود، ظاهری شبیه به صدف به خود می‌گیرد. مَدلن یکی از شیرینی‌های پرطرفدار فرانسوی به حساب می‌آید و آن را تقریباً می‌توانید در تمام قنادی‌های شهر پیدا کنید

شیرینی معروف 89748989478+9

  1. کنله

کَنِله (Canelé) شیرینی فرانسوی کوچکی است که از شهر بوردو سرچشمه می‌گیرد. لایه‌ی رویی این شیرینی، سفت و غلیظ است و مزه‌ی کاراملی می‌دهد و هر چه به مرکز آن نزدیک‌تر می‌شوید، مزه‌ی وانیل نرم و دل‌چسب آن بیشتر خودنمایی می‌کند. شیرینی کَنِله بیشتر به عنوان اسنک صرف می‌شود یا آن را به عنوان دسر به همراه کرِم شانتی و چای می‌خورند

  1. ماکارون

ماکارون های بسیار مشهور فرانسوی از دو شیرینی بادام کوچک ساخته شده که با گاناش طعم دار شده اند. می توانید طعم هایی (مانند شکلات، قهوه، وانیل یا تمشک) را در بسیاری از شیرینی ها فروشی دنیا مشاهده کنید.

  1. شیرینی فینانسیه

شیرینی فینانسیه، کیک با طعم بادام که کمی نرم هستند. آنها می توانند چند عطر و طعم مانند بادام، تمشک یا پسته داشته باشند ، اما طعم اصلی (و بهترین آن!) فقط بادام است. آن در قرن شانزدهم میلادی در فرانسه اختراع شد.

  1. شیرینی مادلین

شیرینی مادلن یا مادلین کیک های (کوکی های) کوچک فرانسوی هستن که خوردنشون با یک فنجان چای یا قهوه بسیار دلچسب و لذت بخش است. مشخصه ظاهری مدلین اینه که در قالب هایی به شکل صدف درست شده و همچنین روی مدلین ها برآمدگی زیبایی دارد.

  1. بریوش

بریوش نوعی نان فرانسوی که از آرد، تخم مرغ و کره تهیه شده و عامل حجم دهنده بریوش مخمر استفاده شده در این دستور پخت است.

شاید در ابتدا کمی این دستور العمل سخت به نظر برسد اما واقعاً هیچ چیز پیچیده ای وجود ندارد و بیشتر وقت صرف افزایش حجم خمیر خواهد شد که بعد از اتمام انتظار لذت داشتن یک نان در پایان ارزش آن را خواهد داشت.

موس شکلات 84966969496

 

  1.  موس شکلات

گاهی اوقات در ترجمه‌ی یک کلمه یا عبارت به زبانی دیگر، حق مطلب آن طور که باید و شاید ادا نمی‌شود یا بار معنایی آن ممکن است تغییر کند. در زبان انگلیسی، ترجمه‌ی موس شکلات فرانسوی بیشتر مخاطب را به یاد ظروف پلاستیکی و درپوش فویلی می‌اندازد و این موضوع به هیچ وجه با طرز تهیه‌ی نسبتاً لوکس این دسر هم‌خوانی ندارد. سری به شه رِنه در پاریس بزنید تا تفاوت آن را به چشم خود ببینید.

  1. کیک اپرا

یکی از شیرینی های کلاسیک فرانسوی، کیک Opéra به دلیل داشتن لایه های نازک کیک با طعم قهوه شناخته شده است. این لایه های نازک بادام با لعابی از گاناش، قهوه و کره بسیار براق شده است. كيك اپرا بسيار خوشمزه است. يكي از كيكهاي مجلسي سنگين به حساب مياد.

  1. شیرینی میل فوی

میل فوی (Mille-feuille) در زبان فرانسوی به معنی «هزار لا» یا همان «هزار برگ» است و احتمالاً آن را با نام معروف‌ترش، یعنی شیرینی ناپلئونی می‌شناسید. میل فوی، یکی از بهترین نمونه‌ها و شناخته‌شده‌ترین شیرینی فرانسوی به شمار می‌رود و مدل اولیه‌ی آن، 3 لایه خمیر ورقه‌ای و 2 لایه کاستارد خوشمزه را در برمی‌گیرد

  1. شیرینی پالمیر

یک نوع شیرینی به شکل قلب است که از خمیر هزار لا درست می‌شود. پالمیر به معنای درخت نخل است. این نامگذاری به علت شباهت این شیرینی با برگ درخت نخل است. در این نوع شیرینی خمیر هزار لا سه سری یا ۶ بار تا می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن