آرد ذرت 86534212

فواید بینظیر آرد ذرت و آموزش تهیه شیرینی با آرد ذرت

از آرد ذرت برای تهیه چه خوراکی هایی  استفاده میشود ؟ ذرت یا بلال از مهمترین غله در جهان و منشا آن در قاره آمریکا بوده که سالهاست این دانه بسیار خوشمزه جزو چهار غله در جهان  ارزش گذاری نیز می شود . اما دلیل این همه اهمیت ذرت چیست ؟ ذرت چه فوایدی برای بدن دارد ؟ از آرد ذرت چه خوراکی هایی تهیه می شود ؟  در ادامه با ما همراه باشید تا  به بررسی خواص آرد ذرت و طرز تهیه شیرینی های مختلف بپردازیم .

کباب بلال یکی از پرطرفدارترین خوراکی ها بوده که کمتر کسی پیدا می شود که دست رد به سینه ان بزند  اما استفاده از ذرت به همین جا ختم نمی شود آرد ذرت یکی دیگر از محصول این غله با ارزش می باشد که  با ارزش غذایی بالا کاربردهای گسترده‌ای در پخت انواع خوراکی ها دارد . از خواص آرد ذرت علاوه بر آشپزی و تهیه کیک و شیرینی، در ساخت لوازم آرایشی و همچنین در نظافت منزل استفاده می‌شود. مصرف آرد ذرت از بیماری‌های قلبی، ناراحتی‌های دستگاه گوارش به ویژه یبوست و مشکلات ناشی از آن، دیابت و کاهش حافظه پیشگیری می‌کند.

خواص آرد ذرت چیست؟

ذرت این غله  پرخاصیت برای سلامتی بدن بسیار ارزشمند و مفید است و خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد.

آرد ذرت 8645312

ارزش غذایی

آرد ذرت از ساییدن دانه های ذرت تهیه می شود که آرد همانند دانه های ذزت حاوی مقادیر بسیار زیاد  از ویتامین و مواد معدنی است که این ویتامین ها مورد نیاز بدن انسان ها بوده از جمله :

  1. ویتامین ب۱، ویتامین ب۵، ویتامین ث، ویتامین آ
  2. مواد مغذی ضروری نظیر فسفر ، منگنز ، منیزیم و فیبر است که برای بدن انسان بسیار حائز اهمیت هستند.
  3. از دیگر مواد اصلی و موثر موجود در آرد ذرت یک نوع کارتنوئید نارنجی مایل به قرمز به نام بتا کریپتوگراتین، پل فنول‌ها، استرول و … است. این آرد به راحتی می‌تواند جایگزین خوبی برای آرد سفید گندم باشد.

خواص درمانی

  • تیامین از مواد مغذی موجود در آرد ذرت بوده که برای حفظ سلامت اعصاب و عملکرد شناختی بسیار مفید است و از بروز بیماری پلاگر پیشگیری می‌ کند.
  • برای پیشگیری از ابتلا به دیابت در افراد سالم بسیار سودمند است.  اما به یاد داشته باشید افراد دیابتی  در مقادیر کم از این آرد استفاده کنند.
  • همانطور که گفته شد آرد ذرت منبع بسیار بزرگ فیبر است که این عامل سبب سیر ماندن طولانی مدت نیز می شود. همچنین  استفاده منظم آن در برنامه غذایی مانع از مشکلات گوارشی نیز شده و عملکرد دستگاه گوارشی را بهبود می بخشد. از این رو مصرف آن در رژیم غذایی برای پیشگیری و در مان یبوست و بواسیر مفید است و خطر بروز سرطان روده بزرگ را نیز کاهش می‌ دهد.
  • کاهش کلسترول و کاهش گرفتگی عروق از دیگر خواص آرد ذرت است.
  • حاوی انواع ویتامین‌های مورد نیاز بدن و مواد آنتی اکسیدان است که به طور کلی در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بروز سرطان موثر است.

آرد ذرت 86453215634

آموزش پخت شیرینی با آرد ذرت

آرد ذرت  برای تهیه شیرینی به دلیل اینکه بافت متفاوتی از آرد معمولی دارد و با دست زدن به آن صدای خش خشی ایجاد می شنوید به همین سبب تهیه  شیرینی ذرت از آن دسته شیرینی های خاص است که تجربه درست کردن و خوردن آن مطمئنا برایتان جالب خواهد بود.

  • آرد ذرت 250 گرم
  • تخم مرغ 1 عدد
  • شکر 100 گرم
  • کره 12 گرم
  • عصاره وانیل 1قاشق چایخوری
  • نمک نوک قاشق چایخوری
  • ترافل رنگی ریز برای تزئین به میزان لازم

 در مرحله اول :

ابتدا  فر را روی حرارت 180 درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید تا شیرینی شما مغز پخت شود.سپس  سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

در مرحله دوم :

کره را به مدت 10 دقیقه درخارج از یخچال قرار دهید سپس شکر را به کره خود اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود وشکل خامه به خود بگیرد سپس وانیل را به مواد اضافه کنید و با همزن برقی مودا را هم بزنید تا کاملا به خورد هم بروند و  یکدست شود.

سپس تخم مرغ و نمک را به ترکیب خود اضافه نمایید و دوباره با همزن برقی  ترکیب  خود را خیلی سریع  هم بزنید تا مایع شما کرم رنگ شود . در ادامه آرد ذرت را اضافه کرده و به هم زدن خود ادامه دهید تا کاملا با هم ترکیب شده و یکدست شوند.

در این مرحله شما باید یک خمیر کاملا نرم داشته باشید که به انگشتان دست نچسبد و به راحتی بتوانید آن را به شکل یک توپ درآورید. اگر خمیر چسبنده است، نگران نباشید، در صورتی که شما بتوانید خمیر را به شکل یک توپ درآورید کمی چسبندگی، مشکلی ایجاد نمی‌کند. ولی اگر خمیر بیش از حد چسبنده باشد در حد خیلی کم آرد ذرت اضافه کنید تا چسبندگی آن از بین برود.

حالا نوبت این رسیده است که خمیر شیرینی را به گلوله‌های کوچکی تقسیم کنید.و  برروی سینی قرار داده و با قالب شکل مورد نظر ، خمیر را به شکل دلخواه درآورید. شیرینی‌ها را روی کاغذ روغنی کف سینی فر قرار دهید.  روی شیرینی ها را با ترافل‌های ریز رنگی تزیین کنید. شیرینی برای انتقال به داخل فر آماده است، سینی را در فر قرار دهید.

15 دقیقه فرصت دهید تا شیرینی‌ها بپزند و به رنگ طلایی روشن درآیند. دقت کنید این شیرینی نباید به رنگ قهوه‌ای درآید. سینی را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا شیرینی‌ها روی کاغذ روغنی باقی بمانند تا کاملا خنک شوند. بعد از خنک شدن می توانید آن را با چای میل کنید .

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن