کیک زردآلو 57468746874687

طرز تهیه کیک زردآلو خانگی

کیک زردآلو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است ، این کیک با مواد متنوع و خوشمزه ای تهیه می شود. این کیک در زمره کیک های پرطرفدار برای صبحانه و عصرانه است . کیک زردآلو دارای طعم بسیار لذیذ و بوی خوبی است که با درست کردن آن در خانه سراسر فضای داخلی بوی خوش کیک زردآلو را خواهد گرفت. با کالنی همراه باشید تا به  طرز تهیه این کیک فوق العاده خوشمزه بپردازیم.

کیک زردآلو 57468746874687

مواد لازم برای تهیه کیک زردآلو خانگی

  • تخم مرغ 3 عدد
  • شکر 1 پیمانه
  • وانیل نوک قاشق غذاخوری
  • کره 50 گرم ماست سفت وشیرین ¾ پیمانه
  • روغن مایع ½ پیمانه
  • آرد 2 پیمانه
  • بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری
  • زردآلو به مقدار کافی

کیک زردآلو 7867874874

 

مراحل تهیه کیک زردآلو خانگی و خوشمز

جهت تهیه کیک زردآلو خوشمزه و خانگی هدر ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا دمای آن با دمای محیط سازگار شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.  در ادامه اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه شکر را به همراه کره نرم و روغن مایع درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۳ تا ۵ دقیقه هم می زنیم تا خامه ای و کرم رنگ شود. در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ حجیم شود. حالا ماست را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

در این مرحله آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس مواد خشک را طی ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت به خوبی هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس با کاغذ روغنی می پوشانیم. حالا مایه کیک را درون آن ریخته و قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود.

در این مرحله زردآلوها را شسته و از وسط نصف می کنیم، سپس هسته آنها را جدا می کنیم. حالا تکه های زردآلو را بدون هیچ گونه فشاری به سمت پوست روی مایه می چینیم و مغز هسته های آنرا روی مایه کیک می ریزیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه بپزد. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم. در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و آماده سرو است. می توانید در صورت تمایل روی آن را تزئین نمایید تا زیباتر به نظر برسد.

سخن پایانی

کیک زردآلو خانگی از جمله کیک هایی است که بزرگسالان و جوانان نمی توانند به راحتی از مزه لذیذ و طعم دلچسب آن ها دوری نمایند از همین رو به جرات می توان گفت که این کیک در زمره کیک های پر طرفدار در سراسر دنیا است. همه ما میدانیم که کیک ها و دسرهای بسیار در سراسر دنیا وجود دارند که مورد استقبال اکثر افراد در سراسر دنیا قرار گرفته اند. از همین بابت ما سعی داریم در کالنی به طرز تهیه تنها گوشه ای از این هنر خلاقانه را به شما آموزش دهیم، برای دسترسی به آموزش های ما می توانید به سایت مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن