کیک انجیر 587489496846897486

کیک انجیر فوق العاده خوشمزه و ساده

کیک انجیر  از جمله کیک های خوش طعم و خوش عطر است که تقریبا می توان گفت اکثر افراد به آن علاقمند هستند. این کیک خوشمزه را می توانید این روزها که انجیر به فراوانی یافت می شود تهیه کرده و از مزه عالی آن نهایت لذت را ببرید. این کیک خوشمزه همچون نان شیرمال مغزدار برای همگان خوشمزه و پسندیده است.  با کالنی همراه باشید تا مراحل تهیه این کیک خوشمزه را آموزش ببینیم.

کیک انجیر 59645968541698476894168

خواص انجیر برای بدن

از جمله مهم‌ترین خواص انجیر، مربوط به افزایش سیستم ایمنی بدن ‌است. با توجه به آنتی اکسیدان‌هایی که در این محصول وجود دارد، خوردن آن باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن افزایش یافته و ویروس‌ها نتوانند به راحتی در بدن شما اختلال ایجاد کرده و شما را بیمار کنند. انجیر انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها را در خود گنجانده است. علاوه بر بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، درمان کم خونی و یا آنمی نیز با مصرف انجیر در بدن انجام می‌شود. همچنین مصرف آن به تنهایی در طول روز به دلیل فیبر زیادی که دارد، تا مدت‌ها شما را سیر نگه داشته و اجازه ورود کالری بیشتر به بدن شما را نمی‌دهد و در نتیجه باعث لاغری شما خواهد شد.

مصرف میوه انجیر با خواصی که دارد باعث می‌شود رادیکال‌های آزاد کنترل شوند و از انسداد کرونر نیز جلوگیری شود.علاوه بر این‌ها، در میوه انجیر اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 وجود دارد که می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند.میوه انجیر به خصوص انواع خشک آن دارای مقادیر زیادی آهن است که باعث بالا رفتن سطح گلوبین خون و درمان کم خونی می‌شود. اگر به هر دلیل به بیماری کم خونی دچار شده‌اید، حتماً در رژیم غذایی خود استفاده از انجیر را قرار دهید تا از بی نظیرترین فواید انجیر، در این زمینه بهره مند شوید.

مواد لازم برای تهیه کیک انجیر

  • تخم مرغ 3 عدد
  • شکر 1 لیوان
  • وانیل ½ قاشق چایخوری
  • روغن مایع ½ لیوان
  • ماست 1 لیوان
  • بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری
  • آرد 2.5 لیوان
  • انجیر 5_6 عدد درشت ( ترجیحا شیرین)

کیک انجیر 587489496846897486

مراحل تهیه کیک انجیر  خوش طعم و خانگی

جهت تهیه این کیک فوق العاده خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم. حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه ماست و روغن مایع را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و پس اضافه کردن هر کدام آنرا به ۳۰ ثانیه هم می زنیم.

حالا آرد ( آرد قنادی و یا آرد نانوایی با کیفیت )و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۲ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک کاملا یکدست و یکنواخت شود.

حالا درون و اطراف قالب را با کره سرد چرب می کنیم، سپس نصف مقدار مایه کیک را درون قالب می ریزیم. در ادامه انجیرها را به صورت ورقه ای برش زده و با فاصله از هم بدون هیچ گونه فشاری روی مایه کیک می چینیم.

در این مرحله مابقی مایه کیک را درون قالب ریخته و روی آنرا کاملا صاف می کنیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا به طور کامل پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس کیک را از فر خارج می کنیم.

پس از حاضر شدن و خنک شدن کیک آن را به ظرف مورد نظر انتقال داده و در صورت تمایل می توانید آن را تزئین نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن