کیک زبرا

کیک زبرا و طرز تهیه آن در خانه

کیک زبرا از انواع کیک های ساده و خوشمزه در سراسر جهان است که به دلیل اینکه در طرح های دو یا سه رنگ تهیه می شود با نام زبرا که در انگلیسی به معنی گور خر است شناخته می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک زبرا در ادامه با ما همراه باشید  تا برای عزیزان خود عصرانه ای دلچسب  فراهم کنید.

طرز تهیه کیک زبرا ۶ نفر

 

  1. آرد سفید           ۲٫۵ پیمانه
  2. شیر                     ۱ پیمانه
  3. شکر                    ۱ پیمانه
  4. پودر کاکائو          ۲ قاشق غذاخوری
  5. بکینگ پودر          ۱ قاشق غذاخوری
  6. تخم مرغ            ۳ عدد
  7. روغن مایع             نصف پیمانه
  8. وانیل                    نصف قاشق چایخوری

کیک زبرا

مرحله اول

در ابتدا فر را روشن می کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا به مرور زمان گرم شود. سپس از طرف دیگر آرد را سه بار الک می کنیم و در کاسه ای می ریزیم و بکینگ پودر را نیز الک می کنیم و به آرد اضافه می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

تخم مرغ ها را ابتدا در کاسه  دیگر می شکنیم و در صورت سالم بودن در کاسه ای می ریزیم و بعد وانیل و شکر را به آن ها اضافه می کنیم و با دور تند همزن مخلوط  خود  هم میزنیم تا مایه کشدار و به رنگ سفیدی تبدیل شود. بعد از کشدار شدن مایه ،روغن مایع را به مخلوط شکر و تخم مرغ می افزاییم و کمی با مواد هم می زنیم و شیر را نیز اضافه می کنیم و همگی مواد را مجددا با همزن خوب هم می زنیم و ۲ قاشق غذاخوری از آرد را بر می داریم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

سپس باقی آرد را کم کم به مایه اضافه می کنیم و ترجیحا با لیسک به شکل دورانی مایه را مخلوط می کنیم تا مایه یکدستی داشته باشیم. خمیر به دست آمده را به قسمت یکسان تقسیم میکنیم و به نصف مایه خمیر ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه می کنیم. در ادامه به نصف دیگر آن ۲ قاشق غذاخوری آردی که کنار گذاشته بودیم را می افزاییم. سپس قالب مورد نظر را انتخاب می کنیم و کف آن یا با کاغذ روغنی پوشش می دهیم یا آنرا با قلموی آغشته به کمی روغن کاملا چرب می کنیم.

مرحله چهارم

سپس کمی آرد نیز کف قالب به صورت پخش می پاشیم. در ادامه برای طرح دادن به لایه های کیک یک یا دو ملاقه از مایه سفید داخل قالب می ریزیم و اجازه می دهیم تا کاملا در قالب پخش شود و بعد یک یا دو ملاقه از مایه کاکائو روی آن می ریزیم.

مرحله  پنجم

مجددا صبر می کنیم تا در قالب پخش شود و بعد مجددا به همین صورت لایه لایه می ریزیم. برای شکل دادن لایه های کیک با یک خلال دندان می توانیم روی مایه کیک طرح های مورد نظر خود را اجرا کنیم. سپس فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. در پایان مایه کیک را در فر قرار می دهیم تا به مدت ۴۵ دقیقه در فر بماند تا آماده شود. برای اینکه از آماده شدن کیک مطمئن شوید می توانید پس از گذشت زمان پخت یک خلال دندان را داخل کیک فرو کنید و بیرون آورید.

مرحله آخر :

اگر از مایه کیک به خلال دندان نچسبیده بود یعنی کیک کاملا پخته شده است و می توانید کیک را از فر بیرون بیاورید. پس از خارج کردن کیک از فر صبر می کنیم تا کاملا خنک شود سپس انرا به دلخواه تزیین کرده و برش می زنیم.

کیک زبرا 5874687874186741867

آموزش طرز تهیه کیک زبرا به روش ساده تر

 

کیک زیرا را می توانید به روش ساده تر دیگری نیز تهیه کنید که در ادامه مطلب به شما عزیزان نحوه تهیه کیک زیرا به روش ساده تر را نیز آموزش خواهیم داد .

نحوه تهیه :

در روش تهیه کیک زبرا ابتدا تخم،شکر و وانیل را با هم مخلوط کرده سپس به آن گلاب و روغن بیافزایید حالا دو لیوان آرد و بکینگ پودر را به مخلوط بیافزایید سپس هم بزنید. مواد را نصف کرده و به یک نصف دو قاشق آرد و به نصف دیگر دو قاشق پودر کاکائو بیافزایید، سپس قالب مورد نظر را چرب کرده و از دو ملاقه یکسان به منظور ریختن مواد داخل قالب کمک بگیرید.

در این مرحله از طرز تهیه کیک زیرا به نوبت مواد را رو هم بریزید به همین صورت ادامه دهید و در آخر با خلال دندان روی آن را تزیین نمایید .

در مرحله آخر قالب را داخل فر که از قبل گرم کرده بر روی ۱۸۰ درجه به مدت نیم ساعت قرار دهید سپس به منظور بهتر شدن کیک با خلال دندان آن را چک نمایید، نوش جان.

تزیین کیک زبرا خانگی

 

تزیین کیک زبرا خانگی بسته به سلیقه ی افراد به شکل های مختلف صورت می گیرد. از آن جا که خود طرح کیک زبرا این کیک اسفنجی را از سادگی در می آورد، برخی افراد معتقدند نیازی به تزیین این کیک نیست. اما برای تزیین کیک زبرا برای تولد می توان آن را زیباتر کرد.

یکی از روش ها ی تزیین کیک زبرا با شکلات است. بدین صورت که می توانید با  شکلات تخته ای  در رنگ ها و طعم های مختلف از آن برای تزیین استفاده کنید. استفاده از شکلات تخته ای برای تزیین به روش های گوناگون صورت می گیرد. می توانید شکلات تخته ای را رنده کنید و روی کیک بپاشید. همچنین می توانید شکلات تخته ای را آب کرده و شکلات آب شده را روی کیک بریزید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن