ماکارون 5468585206852

طرز تهیه شیرینی ماکارون

طرز تهیه شیرینی ماکارون

 

شیرینی ماکارون  با ظاهری بسیار زیبا و طعم لذیذ از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور فرانسه می باشد.  ماکارون همانند شیرینی های دیگر مواد اصلی تشکیل دهنده آن سفیده تخم مرغ و شکر هستند که بنا به رنگ های خوراکی که بکار گرفته می شود دارای رنگ های متنوعی نیز می باشد. شما می توانید با این شیرینی ها نیز میز خود را به زیبایی هر چه تمام تر بچینید.

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله در ادامه با ما همراه باشید :

مواد لازم شیرینی ماکارون

  • آرد بادام : ۱۰۰ گرم
  • پودر قند : ۱۰۰ گرم
  • شکر گرانول : ۱۰۰ گرم
  • سفیده تخم مرغ : ۱۰۰ گرم
  • کرم تارتار (اختیاری) : ¼ قاشق چایخوری
  • رنگ خوراکی دلخواه : ۲ قطره

 ماکارون 5468585206852

مواد لازم میانی شیرینی

  • شکلات تلخ :۱۲۰ گرم
  • خامه پر چرب :۱۲۰ گرم
  • مربای تمشک : ¼ فنجان

مواد لازم گاناش

  • خامه صبحانه :۱۰۰ گرم
  • شکلات تخته ای : به مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی ماکارون

مرحله اول : مخلوط آرد با پودر قند

‎برای تهیه شیرینی ماکارون خانگی  بر خلاف شیرینی های دیگر که با آرد سفید تهیه می شد این بار ما به آرد بادام احتیاج داریم. آرد بادام را با پودر قند مخلوط  می کنیم و برای راحتی کار بهتر است  مواد را درون غذا ساز بریزید و سپس آن را میکس نمایید تا کاملا یکدست شود . در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم : فر را گرم کنید

در ادامه فر را روی حرارت ۱8۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. سپس سفیده تخم مرغ را از زرده تخم مرغ جدا می کنیم . توجه داشته باشید که زرده تخم مرغ کاملا از سفیده جدا شده باشد و نیم ساعت قبل از تهیه مخلوط کیک آن را از یخچال بیرون بیاورید . در ادامه  به همراه شکر گرانول درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم : یکدست شدن مواد

در این مرحله کاسه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه کاسه را از روی حرارت بر می داریم و روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم.

مرحله چهارم :

حالا مخلوط سفیده تخم مرغ را با دور کند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا شکر کاملا درون سفیده تخم مرغ  حل شود، سپس کاسه را از روی حرارت کتری بر می داریم و مجددا با دور کند همزن برقی هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ کف کند.

 ماکارون 8654847874878741

مرحله پنجم : ماکارون خود را رنگی کنید

در این مرحله رنگ خوراکی مورد علاقه خود را اضافه می کنیم و سرعت همزن برقی را به متوسط افزایش می دهیم و تا فرم گرفتن سفیده تخم مرغ ادامه می دهیم. در ادامه مخلوط آرد بادام را به تدریج به مخلوط سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به آرامی هم می زنیم.

مرحله ششم : شیرینی  خود را فرم دهید

در این مرحله مایه شیرینی آماده شده  را درون قیف خامه کشی می ریزیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس شیرینی را روی کاغذ روغنی پایپ می کنیم و چند ضربه به سینی وارد می کنیم تا هوای اضافی از مایه شیرینی خارج شود. حالا اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کنند تا کمی خشک شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۳ تا ۱۵ دقیقه پخته شوند.

مرحله هفتم : تهیه گاناش

در این مرحله گاناش شکلاتی را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا خامه صبحانه را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا خامه روان و گرم شود. توجه داشته باشید خامه جوش نیاید. حالا قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس شکلات تخته ای خرد شده را به آن اضافه می کنیم و بدون هم زدن اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه استراحت کند. پس از گذشت این زمان خامه را هم می زنیم تا شکلات درون خامه پخش شود.

مرحله هشتم : مواد میانی ماکارون

در این مرحله اجازه می دهیم گاناش به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. در ادامه مواد میانی شیرینی را آماده می کنیم، برای این منظور خامه را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم خامه روان شود، پس از جوش آمدن قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه شکلات تلخ را به خامه اضافه می کنیم، سپس به صورت مداوم هم می زنیم تا شکلات با حرارت خامه ذوب شده و حل شود.

مرحله  نهم

در این مرحله زمانی که خامه خنک شد، مربا تمشک را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک لایه از شیرینی ماکارون بر می داریم و مقداری از مواد میانی روی آن می ریزیم.

مرحله  دهم

در این مرحله یک لایه شیرینی ماکارون روی مواد قرار می دهیم، سپس به همین ترتیب شیرینی ها را آماده می کنیم. در ادامه گاناش را روی شیرینی های ماکارون می ریزیم و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال استراحت کنند. در نهایت پس از گذشت این زمان شیرینی های ماکارون را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و یا آن را برای تزیین بر روی کیک خود قرار می دهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن