قرابیه تبریزی948549859859685

طرز تهیه قرابیه تبریزی

قرابیه یک نوع شیرینی محلی است اما از نوع مجلسی. قرابیه طرفداران زیادی دارد. شیرینی قرابیه بیشتر در مناطق آذربایجان، ترکیه، زنجان و همینطور در قزوین و درگر شهر های ایرانی و خارجی تهیه میشود. شیرینی قرابیه شیرینی است که از بادام ، شکر و تخم مرغ به همراه مغزیجات تهیه می شود. به همین دلیل کمی شیرینی گرانتری به نسبت شیرینی های دیگر می باشد. عموما شیرینی قرابیه را به نان شیرینی قرابیه تبریز و یا شیرینی قرابیه ترکیه نیز می شناسند. هر چند که قرابیه برای تبریز نیست و در بیشتر شهر ها تهیه میشود و طرفداران خودش را دارد. شیرینی قرابیه انواع مختلف دارد مانند: قرابیه گردویی و همینطور قرابیه نارگیلی. برای آموزش دستورالعمل این دسر خوشمزه  با ما همراه باشید.

مواد لازم قرابیه تبریزی

مغز بادام               ۱۵۰ گرم

شکر                    ۲۰۰ گرم

سفیده تخم مرغ      ۳ عدد

شکر                    به مقدار کافی

مخلوط مغز بادام و پسته          به مقدار کافی

قرابیه تبریزی 49854968549854985

طرز تهیه قرابیه تبریزی

مرحله اول

برای تهیه قرابیه تبریزی خوشمزه ابتدای کار پوست اولیه و ثانویه بادام را جدا می کنیم، سپس درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا بادام پوره شود. در ادامه پوره بادام را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس سفیده تخم مرغ را به مخلوط پوره بادام و شکر اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله کاسه را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم مخلوط پوره بادام به مدت ۸ ساعت استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس مخلوط پوره را درون چرخ گوشت می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط پوره بادام را چرخ می کنیم و خوب ورز می دهیم تا رنگ آن روشن و سفید شود. توجه داشته باشید در صورتی که خمیر قرابیه سفت بود، به آن سفیده تخم مرغ اضافه کنید، سپس مجددا ورز دهید تا مواد یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۳۵۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر شیرینی قرابیه را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره ساده می ریزیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را به صورت دایره ای درون سینی فر پایپ می کنیم، سپس مقداری مغز بادام و پسته خرد شده به همراه شکر روی خمیر ها می ریزیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بپزند.

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس شیرینی ها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم و درون ظرف درب دار نگهداری می کنیم. توجه داشته باشید شیرینی قرابیه در مجاورت هوا زود خشک می شود. نوش جان.

قرابیه تبریزی 48459955541544556985

 نکات کلیدی در تهیه شیرینی قرابیه

 

  • شیرینی قرابیه تبریز خیلی زود و در مجاورت هوا خشک می شود. بهتر است آن ها را در ظرفی درب دار نگه داری کنید.
  • برای تزیین شیرینی قرابیه تبریز به جای اینکه بادام و پسته را خودتان خرد کنید، میتوانید از خلال بادام و خلال پسته استفاده کنید.
  • دستور تهیه قرابیه بادامی تبریز را خدمت شما عزیزان تقدیم نمودیم اما نوع دیگر آن قرابیه گردویی تبریز است که در تهیه شیرینی گردویی به جای بادام از پودر گردو و یا گردوی ریز شده استفاده می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن