مافین دبل چاکلت 446532108451

طرز تهیه مافین دبل چاکلت در منزل !

مافین دبل چاکلت یکی از انواع شیرینی های محبوب کافی شاپی است که معمولا به همراه نوشیدنی های داغ سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین دبل چاکلت در ادامه با وبلاگ  با ما همراه باشید.

مواد لازم مافین دبل چاکلت

  • آرد سفید                            ۲۵۰ گرم
  • پودر کاکائو                ۳۰ گرم
  • خامه                            ۲۰۰ گرم
  • شیر                           ۱۲۰ گرم
  • روغن مایع                 ۱۲۰ گرم
  • تخم مرغ                        ۲ عدد
  • بکینگ پودر             ۱ قاشق چایخوری
  • شکلات چیپسی            ۲ قاشق غذاخوری
  • شکلات خرد شده              ۱ قاشق غذاخوری

مافین دبل چاکلت 547896453120

طرز تهیه مافین دبل چاکلت

مرحله اول

برای تهیه مافین دبل چاکلت خوشمزه در ابتدای کار آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو با هم ترکیب می کنیم تا کاملا مخلوط شوند، سپس دو تا سه مرتبه الک می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ های هم دمای محیط را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و حدود ۳ دقیقه با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شود، سپس روغن مایع را به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

مواد را چند ثانیه دیگر مخلوط می کنیم، سپس خامه و شیر هم دمای محیط را به کاسه اضافه کرده و در حدی که مواد یکدست شوند، مخلوط می کنیم. در ادامه ترکیب آرد را در دو مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که نیاز نیست مواد را بیش از حد مخلوط کنید، در حدی که یکدست شوند کافی است. در ادامه شکلات خرد شده را به کاسه اضافه کرده و در حدی که به صورت یکسان در مایه مافین پخش شود، مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. در ادامه کپسول های مخصوص مافین را درون قالب قرار می دهیم و دو سوم حجم آنها را با مایه مافین پر می کنیم.

مرحله ششم

حالا روی هر کدام از مافین ها مقداری شکلات چیپسی می ریزیم، سپس قالب ها را درون فر قرار می دهیم. پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه مافین ها آماده هستند و می توانیم آنها را از فر خارج کنیم.

مافین دبل چاکلت 0587967453120

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس با کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا یکدست شود. برای پخت در فر باید آن را برای ۱۵ دقیقه روشن کنید تا گرم شود و برای پخت در فر دست ساز روی گاز باید یک قابلمه یا تابه را انتخاب کنید و یک سه پایه مانند مثل الک یا بشقاب فلزی که یک فاصله ی را بین قابلمه و سطح کیک را ایجاد کند قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه گرم کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا حجیم و کشدار و پفکی شود. در ادامه شیر و روغن مایع را اضافه کنید و مجدد مواد را در حد مخلوط شدن برای ۳۰ ثانیه بزنید تا یکدست شوند.

مرحله سوم: تهیه مایه مافین شکلاتی

مخلوط آرد و بیکینگ پودر الک شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. شکلات تلخ و شیری را رنده یا خرد کنید و به مواد اضافه کنید و با لیسک مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود. حالا باید قالب های مافین را پر کنید. کپسول های کاغذ مافین را از بیرون تهیه کنید و تا ۲/۳ کپسول از مواد مافین نسوز بریزید.

مرحله چهارم: پخت مافین شکلاتی

در ادامه به دلخواه روی مافین های کمی شکلات چیپسی نسوز بریزید و در فر از قلب گرم شده به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه قرار دهید تا پخته شود. برای پخت بدون فر نیز باید قالب ها را داخل تابه یا فر دست سازی که تهیه کردید قرار دهید و

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن