کیک مرمری 158746531.0

طرز تهیه کیک مرمری به ساده ترین روش در خانه

کیک مرمری کیک فوق العاده لذیذ و خاطره انگیز است که معمولا آن را در بسیاری از میهمانی ها و دورهمی ها مشاهده می نماییم. این کیک خوشمزه را می توانید در خانه با ساده ترین و در دسترس ترین مواد درست کنید و از مزه لذیذ آن نهایت استفاده را ببرید. این کیک در واقع یکی از کیک های زیبایی است که در بسیاری از تولدها و دورهمی ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد و از آن به عنوان کیکی لاکچری یاد می شود.

مواد لازم برای تهیه کیک مرمری

  • کره ۲۰۰ گرم
  • شکر۱ و ⅓ پیمانه
  • تخم مرغ۴ عدد
  • شیر ⅓ پیمانه
  • آرد ۲ و ⅔  پیمانه
  • بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

مواد میانی کیک مرمری

  • پودر کاکائو¼ پیمانه
  • شیر ۲ قاشق سوپخوری

کیک مرمری 0576453120

 مراحل تهیه کیک مرمری در خانه

مرحله اول

برای تهیه کیک مرمری خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم کره کاملا نرم شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله دوم

حالا کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا سبک و کرمی شود. در ادامه تخم مرغ ها را یکی یکی به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

پس از اضافه کردن هر دانه تخم مرغ آنرا به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم، سپس بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری کرده و مجددا هم می زنیم تا تخم مرغ ها به صورت یکدست مخلوط شده و بوی نامطبوع آنها از بین برود.

مرحله چهارم

آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس نصف مقدار آنرا به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی به مدت ۱۰ ثانیه مخلوط می کنیم. در ادامه شیر را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مابقی مواد خشک را به کاسه اضافه کرده و با همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم تا مایه کیک یکدست شود. در ادامه مایه کیک را با ترازو وزن کرده و آنرا به ۲ قسمت یکسان تقسیم می کنیم.

کیک مرمری 056746987455312

مرحله ششم

حالا نصف مایه کیک را درون قیف می ریزیم، سپس پودر کاکائو را به همراه شیر به خوبی مخلوط می کنیم و به کاسه حاوی مایه کیک اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه مایه کیک شکلاتی را درون قیف جداگانه می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله درون قالب میان تهی را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم، سپس قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب ریخته شود. حالا مقداری از مایه کیک ساده را درون قالب می ریزیم.

مرحله هشتم

در ادامه مقداری از مایه کیک شکلاتی درون قالب ریخته و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مایه کیک ها تمام شوند. حالا با یک سیخ چوبی به آرامی درون مایه کیک می چرخانیم و قالب را طبقه میانی فر قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله دهم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن از قالب جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن