مافین موزی 567865798568769

طرز تهیه مافین موزی در منزل

مافین موزی می‌تواند یک صبحانه عالی همراه با شیر باشد یا یک عصرانه دلپذیر باشد و همراه با چای یا قهوه سرو شود. برای تهیه مافین موزی نیازی به تخم مرغ نیست. روند تهیه آن هم بسیار ساده است. فقط مواد خیس و خشک جداگانه با هم مخلوط می‌شوند و بعد با هم میکس شده و داخل قالب مافین قرار می‌گیرند. مافین موزی را می‌توانید با تنقلات مختلف مثل شکلات چیپسی، کشمش، مغز گردو، بادام یا پسته بپوشانید. به این ترتیب مافین شما جلوه زیباتر و طعم بیشتری پیدا می‌کند.

 

مافین موزی 464687968769

    1. موز پوره شده                     1 پیمانه
    2. شکر                               3/4 پیمانه
    3. کره ذوب شده                    1/2 پیمانه (یا 1/3 پیمانه روغن)
    4. آبلیمو یا سرکه                   1 قاشق چایخوری
    5. آرد گندم یا آرد سفید             2 پیمانه
    6. نمک                             1/2 قاشق چایخوری
    7. جوش شیرین                    1/2 قاشق چایخوری
    8. دارچین                           1/2 قاشق چایخوری
    9. وانیل                             1/2 قاشق چایخوری
    10. شکلات چیپسی (گردو یا کشمش) 1/2 پیمانه
    11. آب                                    1/3 پیمانه

طرز تهیه مافین موزی بدون تخم مرغ

مرحله اول:

ابتدا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و حداقل ۱۵ دقیقه بگذارید تا گرم شود. داخل یک قالب کپسول کاغذی بچینید و آن را کنار بگذارید. دو عدد موز بزرگ یا سه عدد موز کوچک رسیده را با گوشتکوب، پوره ساز یا با پشت چنگال خوب له کنید و سپس آن را همراه با ۱/۳ لیوان آب و شکر داخل کاسه بزرگی بریزید و با هم میکس کنید. کره ذوب شده یا روغن، وانیل و آبلیمو را هم اضافه کنید و خوب با همزن هم بزنید.

 

مافین موزی 676785458

 

مرحله دوم :

سپس آرد، نمک، جوش شیرین و دارچین را با هم الک کنید و در کاسه دیگری بریزید. نصف این مخلوط را روی مواد مایع مجدداً الک کنید و به آرامی هم بزنید. سپس باقی مانده آرد را هم به همین ترتیب اضافه و مخلوط کنید. از هم زدن بیش از حد خودداری کنید. این باعث می‌شود مافین بعد از پخت پف نکند و سفت شود.

مرحل سوم:

مایه را با یک ملاقه داخل قالب‌های آماده شده تقسیم کنید (جا برای پف کردن بگذارید). حالا می توانید مواد تزئینی مثل شکلات چیپسی یا گردو و… را روی مافین‌ها بچینید. قالب را ۱۸–۲۰ دقیقه در فر قرار دهید. زمان پخت دقیق بسته به فر شما ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. وقتی مافین‌ها پخته شدند داخل آنها خلال دندان فرو کنید تا از پخته بودنشان اطمینان حاصل کنید. بگذارید مافین موزی بدون تخم مرغ خنک شود سپس آن را با شیر یا چای سرو کنید.

 

2. مافین موزی با شکلات

مواد لازم

  • کره: ۱/۲ پیمانه (۸ قاشق غذاخوری)، نرم شده
  • شکر سفید: ۲/۳ پیمانه
  • تخم مرغ بزرگ: ۲ عدد هم دمای محیط
  • موز: ۳ عدد سیاه شده و خالدار، با چنگال له شود.
  • اسانس وانیل: ۱ قاشق چایخوری
  • آرد همه کاره: ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • جوش شیرین: ۱ قاشق چایخوری
  • نمک: ۱/۲ قاشق چایخوری
  • شکلات چیپسی نیمه شیرین: ۱ پیمانه

دستورالعمل

مرحله اول :

فر را تا ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید و یک قالب مافین ۱۲ تایی را کاغذ بگیرید. سپس در یک کاسه بزرگ، ۸ قاشق غذاخوری کره نرم شده را با ۲/۳ پیمانه شکر بزنید تا به شکل کرم درآید. ۲ عدد تخم مرغ را کمی زده و مخلوط کنید سپس به مخلوط اضافه کنید.

مرحله دوم :

سه عدد موز له شده و ۱ قاشق چایخوری اسانس وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که مخلوط و یکدست شوند. در یک کاسه جداگانه، مواد خشک را با هم بزنید: یک و نیم پیمانه آرد، ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین و ۱/۲ قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط کنید. مواد خشک را به داخل مواد مرطوب اضافه کنید و بهم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

مرحله سوم :

۳/۴ پیمانه شکلات چیپسی را داخل مخلوط بریزید. خمیر را به ۱۲ قسمت تقسیم کنید و داخل هر کدام از کاغذ‌های قالب مافین بریزید و ۱/۴ پیمانه باقیمانده شکلات چیپسی را روی خمیر داخل قالب‌ها بریزید به طوری که به صورت یکسان روی آن‌ها شکلاتی باشد. مافین‌ها را در طبقه وسط قرار داده و به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بپزید یا تا زمانی که روی آن‌ها طلایی شود. یک خلال دندان را در مافین فرو کرده اگر تمیز بیرون بیاید یعنی مافین آماده است. هیچ چیز بهتر از دیدن این شیرین‌های تپلی داغ نیست، نوش جان!

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن