کیک کرامبل آلبالو 848948489489418

کیک کرامبل آلبالو

تهیه کرامبل آلبالو خوشمزه در خانه

تا بحال طعم کرامبل را چشیده‌اید؟ آیا می‌دانید روش پخت آن چیست؟ کرامبل یکی از ساده‌ترین و محبوب‌ترین شیرینی‌ها به شمار می‌رود. این شیرینی خوشمزه به راحتی در منزل تهیه می‌شود. برای تهیه آن از انواع میوه‌ها، مغزهای خوراکی، شیرین کننده طبیعی و… استفاده می‌شود. کرامبل شیرینی بسیار قدیمی است. این شیرینی بسیار محبوب و اولین بار در اروپا تهیه شده است. در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه کرامبل آلبالو را یاد بگیریم.

کرامبل چیست؟

لغت کرامبل در زبان انگلیسی به معنی خرد شدن است. این شیرینی بافتی شبیه به اسم خود دارد. کرامبل مانند خرده نان ترد است و به راحتی می‌شکند. کرامبل نوعی شیرینی با فیلینگ و تاپینگ است. این شیرینی اولین بار در جنگ جهانی تهیه شد تا سختی روزهای جنگ را کاش دهد. در آن روزها قحطی بود و مواد غذایی به سختی تهیه می‌شد. به همین دلیل طرز تهیه کرامبل آلبالو خوشمزه طرفداران بسیاری داشت.

انواع کرامبل

این شیرینی در دو نوع تهیه می‌شود. نوعی از کرامبل با فیلینگ گوشت و سبزیجات تهیه می‌شود. اما شیرینی و کیک کرامبل محبوب‌تر است.

مواد لازم برای کیک کرامبل آلبالو

 

    1. آرد                       1 و 1/2 پیمانه
    2. بیکینگ پودر            1 قاشق چایخوری
    3. جوش شیرین           1/4 قاشق چایخوری
    4. کره                       110 گرم
    5. شکر                     3/4 پیمانه
    6. تخم مرغ بزرگ          2 عدد
    7. ماست پرچرب            1/2 پیمانه
    8. وانیل                  1/2 قاشق چایخوری
    9. آلبالوی بدون هسته     2 پیمانه

کیک کرامبل آلبالو 34187648746841874

برای کرامبل روی کیک:

    1. شکر قهوه ای           1/2 پیمانه
    2. آرد                       3/4 پیمانه
    3. دارچین                 1/2 قاشق چایخوری
    4. کره آب شده             70 گرم
    5. گردو یا بادام خرد شده 1/2 پیمانه (دلخواه)

 

طرز تهیه کیک کرامبل آلبالو

 

مرحله اول: آماده کردن لایه کرامب و قالب

۱- در ابتدا برای تهیه کرامبل (یا همون لایه رویی کیک که شبیه خرده بیسکویت هست)،  آرد، شکر قهوه‌ای و دارچین را مخلوط کنید. سپس، کره‌ی آب شده و گردوی ریز خرد شده (اختیاری) را اضافه کنید و با قاشق به خوبی مخلوط نمایید. آن را کنار بگذارید و مراحل تهیه کرامبل آلبالو را ادامه دهید. قالب گرد ۲۵ سانتی متری را چرب کنید و کف آن کاغذ روغنی بکشید. فر را نیز روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله دوم: آماده کردن مایه کیک کرامبل آلبالو

۱- مواد خشک یعنی آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط و الک کنید (اگر ماست یا کره شما نمک دارد، نمک را حذف کنید)  در کاسه بزرگ دیگری کره نرم شده و شکر را خوب با همزن بزنید. سپس تخم مرغ ها و وانیل را اضافه کنید و مجدداً دو سه دقیقه هم بزنید. ماست را اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید. مخلوط آرد را اضافه کنید و با دور کند همزن بزنید.

 

مرحله سوم: ریختن مواد داخل قالب و پخت

مایه کیک را داخل قالبی که آماده کرده اید بریزید و سطحش را صاف کنید. سپس آلبالو های بدون هسته را روی آن بچینید. کرامب آماده شده (مخلوط آرد، شکر، کره و گردو) را با دست به خوبی روی آلبالو ها بپاشید. میتوانید در صورت تمایل از پرک بادام هم روی آن استفاده کنید.

 

مرحله چهارم : آن را به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید. زمانی که دور کیک طلایی رنگ شد، شعله روی فر را به مدت ۲-۳ دقیقه روشن کنید تا روی کیک طلایی رنگ شود. کیک کرامبل آلبالو آماده است. بگذارید به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه در دمای اتاق خنک شود. سپس برش بزنید و همراه با بستنی وانیلی نوش جان کنید.

 

کیک کرامبل آلبالو 5418674684841

نکته های کلیدی تهیه کرامبل آلبالو:

– اگر ماست شما بی نمک است، بهتر است به آرد ۱/۴ قاشق چایخوری نمک اضافه کنید.

– به جای آلبالوی تازه میتوانید از مربای آلبالو یا کمپوت آلبالو (که آب یا شهد آن تا جای ممکن جدا شده) نیز استفاده کنید.

– به جای نصف پیمانه شکر قهوه ای میتوانید ۱/۳ پیمانه شکر سفید در تهیه کرامبل استفاده کنید.

– روی کیک میتوانید از شربت آلبالو یا پودر قند هم استفاده کنید.

– برای تهیه بادام پرک در منزل، بادام ها را از شب تا صبح در آب بخیسانید. سپس پوست آن ها را به راحتی جدا کنید. با احتیاط به کمک چاقوی مناسب بادام های نرم شده را ورقه کنید. از بادام پرک می توانید علاوه بر کیک کرامبل آلبالو روی کیک ها و کرامبل های دیگر هم استفاده کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن