موس شکلاتی 8746512341524

طرز تهیه موس شکلاتی وگان با شیرین کننده طبیعی

موس شکلاتی دسر فرانسوی محبوب بوده که با ترکیب شکلات و خامه و مواد دیگر درست می شود. طرز تهیه‌ این دسر خوشمزه بسیار آسان بوه ما دراین مطلب موس شکلا را به صورت  رو بصورت رژیمی و وگان و با شیرین کننده‌های طبیعی درست کردیم. برای سرو کردن این دسر شکلاتی می‌توانید از لیوان‌های آب‌میوه، کاسه‌های کوچک یا فنجان‌های اسپرسو استفاده کنید. از یاد نبرید که باید بعد از آماده سازی حتما چند ساعت در یخچال بماند. اگر از هواداران شکلات هستید این موس شکلاتی مجلسی را به شما پیشنهاد می‌کنم.

مواد لازم برای تهیه موس شکلاتی

  1. پودر کاکائو  ½ پیمانه + 1 قاشق غذاخوری
  2. شکلات تلخ و شیرین وگان  ¾ پیمانه
  3. شیر نارگیل پر چرب 1 لیوان
  4. عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری (و یا پودر وانیل نصف قاشق چایخوری)
  5. خرما دانه‌ای بدون هسته، 6-9 عدد (این به غلیظ شدن و همچنین شیرینی طبیعی کمک می‌کنه).
  6. نمک، به میزان لازم

موس شکلاتی 8756121053056

مواد لازم برای تهیه ی خامه نارگیل

 

شیر پر چرب و یا خامه نارگیلی ۱ قوطی

عصاره ی وانیل ۱ قاشق غذاخوری

پودر قند ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه موس شکلاتی وگان با شیرین کننده طبیعی

مرحله اول :

در یک قابلمه، پودر کاکائو، شکلات وگان، نمک و ¾ پیمانه شیر نارگیل را با هم  مخلوط کنید. روی حرارت متوسط مخلوط را گرم و ترکیب کنید.

مرحله دوم:

پس از ذوب شدن مخلوط، شیر نارگیل باقی مانده را اضافه کرده و هم بزنید تا کاملاً مخلوط شود. سپس   مواد را  از روی حرارت برداشته و وانیل و استویا را اضافه کنید تا مزه دار شود.

مرحله سوم:

مخلوط رو به داخل مخلوط کن منتقل کنید.  خرما را اضافه کنید و سپس مواد را مخلوط کنید تا خامه ای و یکدست شود. (در این مرحله شما می تونید طعم های دیگه ای مثل نعناع، سس نعناع شکلاتی یا کره بادام زمینی رو اضافه کنید.) در صورت لزوم طعم رو بچشید و تنظیم کنید، به آن پودر کاکائو بیشتری برای طعم شکلاتی‌تر، خرما برای شیرینی یا نمک برای شوری بیشتر اضافه کنید.

داخل ظرف مورد نظر بریزید و روی آن را بپوشانید.  در یخچال قرار دهید  تا سرد و غلیظ بشه (حداقل 4 ساعت، ترجیحاً یک شب.)

 

مرحله چهارم:

برای سرو کردن، از همان شکل لذت ببرید یا بین لیوان های سرو تقسیم کنید و روی اون رو با خامه نارگیل یا خامه وگان، تمشک یا توت فرنگی یا گیلاس و شکلات تلخ وگان خرد شده یا پودر کاکائو دیزاین کنید. مواد باقیمانده را تا 5 روز در یخچال نگهداری کنید. از خوردن این دسر شکلاتی خوشمزه لذت ببرید.

موس شکلاتی 8745641145205

طرز تهیه ی خامه ناگیل

 

خامه یا شیر نارگیل غلیظ را چند ساعت یا یک شبانه روز داخل یخچال و یا ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا چربی های شیر جامد شود.

قوطی را باز کنید و قست مایع آن را خالی کنید تا تنها بخش چربی شیر یا خامه باقی بماند. (می توانید مایع را برای درست کردن اسموتی نگه دارید.)

مواد جامد شیر یا خامه نارگیل را داخل یک کاسه ی بزرگ بریزید و با مخلوط کن آن قدر بزنید تا سبک شود.

برای شیرین کردن خامه نارگیل، مقداری پودر قند و عصاره ی وانیل به آن اضافه کنید. سپس آن ها را نیز با همزن بزنید تا کاملا با خامه مخلوط شوند.

 

کلام آخر

دسرها یکی از پرطرفدارترین خوراکی ها در میان تمام افراد و به خصوص کودکان بوده که در انواع طعم های شیرین و ترش درست می شود. موس شکلات وگان نیز یکی از دسرهای معروف و پرطرفدار بوده که به صورت کاملاً گیاهی و با استفاده از مواد اولیه طبیعی آماده و طبخ می شود. در طبخ این دسر از فرآورده های حیوانی و تخم مرغ استفاده نمی شود که همین امر برای کسانی که به بوی تخم مرغ در انواع دسرها حساس هستند، بسیار دلپذیر و مورد طبع خواهد بود. موس شکلات وگان را می توانید خیلی سریع و راحت در منزل طبخ و سرو کنید. این دسر برای انواع مجالس و مراسم تولد بسیار عالی و مناسب بوده و برای مهمانان نیز بسیار دلپذیر می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن