نان بابکا 484616841687468741

طرز تهیه نان بابکا به سریع ترین روش

نان بابکا از نان های لهستانی بوده که طرفداران زیادی از جای جای دنیا پیدا کرده است.  احتمالا نام این نان را کمتر کسی شنیده باشید اما باید بگویم که این  نان همان  نان های حجیم و فانتزی بوده اما با مغزهای شکلات صبحانه و خرده های شکلات تخت و یا فیلینگ. شما می توانید داخل نان بابکا را از هر نوع ماده ای مانند مربا و پنیر و مغزیجات پر کنید . این نان را می توان به تنهایی و در کنار چای یا قهوه سرو نمایید. برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان بابکا در ادامه با ما همراه باشید .

نان بابکا4684641641646846874

تاریخچه نان بابکا

بابکا در اوایل قرن نوزدهم در جوامع یهودی اروپای شرقی توسعه یافته شده بود. خمیر چلو اضافی را با مربای میوه یا دارچین می پیچیدند و به صورت نان در کنار چلو می پختند.اوایل در این نان از  شکلات در اصل استفاده نمی شد، زیرا به طور کلی در دسترس نبود. بابکا شکلاتی احتمالاً یک پیشرفت آمریکایی در اواسط قرن بیستم بوده است. نام آن (اگرچه لزوماً خود غذا نیست) ممکن است مربوط به نوعی کیک عید پاک رایج در لهستان و غرب اوکراین باشد که با نام بابا یا کوچک بابکا شناخته می‌شود، که در زبان لهستانی به معنای “مادربزرگ” است شناخته شده بوده است.

مواد لازم نان بابکا

  1. آرد ۵۳۰ گرم
  2. شکر ۱۰۰ گرم
  3. نمک یک چهارم قاشق چای خوری
  4. خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذا خوری
  5. تخم مرغ ۳ عدد
  6. شیر ۶۰ گرم
  7. آب ۶۰ گرم
  8. کره ۱۵۰ گرم
  9. نوتلا یا شکلات صبحانه ۳۰۰ گرم
  10. شکلات خرد شده ۱ پیمانه

مواد لازم برای شربت

  1. شکر ۱۰۰ گرم
  2. آب ۸۰ گرم

 

نان بابکا 687418484684

طرز تهیه نان بابکا مرحله به مرحله :

مرحله اول

در ابتدا فر  را در دمای 180 درجه گرم کنید سپس از طرف دیگر آرد و شکر و نمک و خمیر مایه را داخل یک کاسه می ریزیم. کره را نیم ساعت قبل از یخچال بیرون می آوریم تا نرم شود. همراه تخم مرغ و شیر و آب به مواد خشک اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یک خمیر بدست آید.

مرحله دوم

سپس خمیر را حدود ۵ دقیقه ورز می دهیم. در ادامه کره را کم کم به خمیر اضافه می کنیم و سپس با کره حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ورز می دهیم تا لطیف و یک دست شود. خمیر را توی سلفون می پیچیم و شب تا صبح یا حدود ۶ ساعت درون یخچال می گذاریم تا بماند و استراحت کند.

مرحله سوم طرز تهیه نان بابکا

روی سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیری که به مقدار کافی استراحت داده ایم را با وردنه به ابعاد ۲۵ در ۵۰ سانتی متر باز می کنیم. سپس شکلات صبحانه  (مغز نان بابکا)را روی سطح باز شده می ریزیم. شکلات خرد شده را هم روی آن می پاشیم. سپس خمیر را رول می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله رول را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. هر رول یک نان می شود. سپس رول را در هم می پیچیم. یک قالب را چرب کرده و نان را درون آن قرار می دهیم. سپس اجازه می دهیم در محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.  فر را که از قبل در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم، نان ها را درون آن قرار داده و به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه می گذاریم تا بپزد. وقتی نان ها درون فر است، شربت را تهیه می کنیم. برای این کار، شکر و آب را درون یک قابلمه ریخته و می گذاریم تا به جوش آید.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم شکر به طور کامل حل شود. پس از ۵ دقیقه، شربت آماده است. در ادامه نان ها را که از فر خارج کردیم، شربت را روی نان های داغ می ریزیم و می گذاریم تا نان سرد شود. سپس نان را از قالب خارج کرده و برش می زنیم و در ظرف مناسب، سرو می کنیم.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن