نان باگت 464869

طرز تهیه نان باگت در خانه اما به روش بازاری و حرفه ای

نان باگت از دسته نان های پر مصرف بر سر سفره های ایرانی است، این نان برای صبحانه و عصرانه در کنار نان لواش و نان تست مصرف های بسیاری دارد. همچنین در سوپرمارکت ها و فست فودی ها نیز بسیار پرکاربرد است . برای تهیه انواع ساندویچ ها می توان از این نان خوشمزه و حجیم استفاده نمود . با کالنی همراه باشید تا اموزش تهیه این نان  را ببینید.

نان باگت در اصل فرانسوی می باشد. این نان در فرانسه بسیار پر کاربرد و پر مصرف است. باگت در فرانسوی  می باشد و بالا و پایین این نان گرد است. این نان در تمام نانوایی ها در فرانسه موجود است. این نان در ایران فقط در نان فانتزی ها وجود دارد. درست کردن این نان در منزل کار سختی نیست. توجه داشته باشید که طرز تهیه این نان را گام به گام انجام داده تا در نهایت یک نان باگت مرغوب و مخصوص را برای عزیزانتان تهیه کنید. طرز تهیه نان باگت فرانسوی در منزل بصورت حرفه ای را در اینجا مطالعه کنید. با رعایت اصول آشپزی ، به بهترین آشپز تبدیل خواهید شد. پس نکات را برای پخت یک نان مرغوب فرانسوی دقیق انجام دهید.

نان باگت 68696974647968797

نان باگت

نان های حجیم به علت فرآیند تولید و تخمیر کامل، قابلیت هضم راحتی دارند و املاح مغذی وکلسیم موجود در نان کاملاً جذب بدن می شود و در معده ایجاد ترشی نمی کند. در این نان ها از هیچ نوع مواد نگهدارنده شیمیایی و جوش شیرین استفاده نمی شود و ماندگاری بالا دارند.

باگت یک مدل از هزاران مدل انواع نان در دنیاست که اصالت فرانسوی دارد. طبق قوانین موجود در فرانسه ، نمی توان به نان روغن یا چربی اضافه کرد. به عنوان مثال ، نان باگت فرانسوی باید از آب ، آرد ، مخمر و نمک تهیه شود و مقدار کمی از بهبود دهنده خمیر مجاز میتواند در آن باشد.

 

مواد لازم برای تهیه نان باگت در خانه

  • آرد سفید گندم ۳ پیمانه
  • آب ولرم ⅔ پیمانه
  • شیر ولرم ½ پیماننه
  • خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذاخوری
  • شکر ۱ قاشق غذاخوری
  • کره ۳۰ گرم
  • نمک ½ قاشق چایخوری

نان باگت 516569684796

مراحل تهیه نان باگت خانگی به روش بازار

جهت تهیه نان باگت خانگی در قدم اول  از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط یکی شود. در ادامه آرد را درون یک کاسه مناسب الک کرده و شکر را به آن می افزاییم. حالا خمیر مایه فوری و نمک را به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد خشک با هم ترکیب شوند. در ادامه شیر ولرم را به همراه آب ولرم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود.

در این مرحله کره نرم را به کاسه اضافه کرده و خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا کره جذب خمیر شود. پس از گذشت این زمان در صورتی که خمیر چسبنده بود مجددا مقداری آرد به اضافه کرده و ورز می دهیم. حالا خمیر را درون یک کاسه چرب گذاشته و روی آنرا با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. پس از گذشت این زمان مجددا خمیر را ورز می دهیم. زمانی که پف خمیر گرفته شد، آنرا به ۴ قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را چانه می گیریم. در ادامه هر چانه را با ورنه پهن کرده و رول می کنیم، سپس خط اتصال و دو طرف خمیر را با دست  می پوشانیم.

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرهای فرم داده شده را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم. در ادامه روی خمیرها را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت دیگر استراحت کنند. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه مقداری کنجد روی خمیرها ریخته و سینی را طبقه وسط فر می گذاریم. تا به مدت ۲۵ دقیقه بپزند. پس از گذشت این مدت، زمانی که روی نان ها طلایی و خوشرنگ شد، سینی را از فر خارج کرده، سپس روی نان ها را با یک پاچه نازک می پوشانیم تا خنک شوند. زمانی که نان ها خنک شدند، سرو می کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن