نان لیمویی 1651635418541854141685

طرز تهیه نان لیمویی

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان لیمویی مانند نان های حجیم است با این تفاوت که فیلینگ آن، رنده پوست لیمو و زنجبیل و جوز هندی است. این نان را می توان به تنهایی به عنوان عصرانه و یا میان وعده خوشمزه در کنار چای یا قهوه، سرو نمود.

نان لیمویی 18541864184185

مواد لازم نان لیمویی

  1. شیر           ۱ پیمانه
  2. مخمر فوری ۱ قاشق غذا خوری
  3. زرده تخم مرغ ۱ عدد
  4. شکر           ۳ قاشق غذا خوری
  5. آرد           ۳ پیمانه
  6. کره           ۳ قاشق غذا خوری
  7. نمک          به مقدار لازم
  8. جوز هندی یک چهارم قاشق چای خوری

مواد میانی

  1. کره             ۴ قاشق غذا خوری
  2. شکر           یک دوم پیمانه
  3. رنده پوست لیموی تازه ۱ عدد
  4. پودر زنجبیل یک چهارم قاشق چای خوری
  5. پودر جوز هندی یک چهارم قاشق چای خوری

مواد لازم برای گلیز لیموی

  1. پنیر خامه ای نرم ۲ قاشق غذا خوری
  2. آب لیمو تازه سه قاشق چای خوری
  3. پودر قند      دو سوم قاشق غذا خوری

نان لیمویی 78943564138541385415

طرز تهیه نان لیمویی

مرحله اول

برای تهیه نان لیمویی در یک ظرف، شیر ولرم و مخمر و زرده تخم مرغ و شکر وکره نرم شده را درون آن می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم. سپس در یک ظرف دیگر، آرد و نمک و جوز هندی را با هم مخلوط کرده و سه بار الک می کنیم.

مرحله دوم

مخلوط آرد را کم کم به مایه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا خمیر نرم و سبکی بدست آید. سپس خمیر را حدود ۵ دقیقه ورز می دهیم. درون کاسه قرار داده و روی آن را با سلفون می پوشانیم. سپس حدود ۱ تا ۲ ساعت استراحت می دهیم تا پف کند و خمیر ور آید.

مرحله سوم

در این مرحله پف خمیر را گرفته و سطح کار را آرد پاشی می کنیم. سپس خمیر را با وردنه صاف می کنیم به صورتی که یک مستطیل بزرگ بدست آید. حالا مواد میانی را تهیه می کنیم. برای این تهیه مواد میانی نان، یک کاسه بر می داریم.

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند

مرحله چهارم

شکر و جوز هندی و رنده پوست لیمو ترش را با هم مخلوط می کنیم. سپس کره را روی بخار کتری قرار می دهیم تا نرم شود. کره را به مخلوط شکر و جوز هندی اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس روی خمیر را با این مواد پوشش می دهیم.

مرحله پنجم

سپس خمیر را به برش های مربعی ده سانتی یا کوچک تر برش می دهیم. سپس قالب را چرب کرده و خمیر را به صورت لایه ای درون آن می چینیم. سپس روی قالب را پوشانده و می گذاریم تا یک ساعت استراحت کند و پف لازم را بدست آورد.

نان لیمویی 496854689418545

مرحله ششم

سپس یک کاسه بر می داریم و یک عدد تخم مرغ و کمی کره و چند قطره آب را با هم مخلوط می کنیم. سپس روی خمیر را رومال می کنیم. سپس فر را که از قبل ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و حدود ۱۰ دقیقه می گذاریم تا گرم شود.

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند

مرحله هفتم

در این مرحله نان را درون فر قرار داده و حدود ۴۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا بپزدد و روی آن به طور کامل طلایی شود. در صورتی که روی نان پس از پخت به خوبی رنگ نگرفته بودف می توانیم برای طلایی شدن نان چند دقیقه گریل را روشن کنیم.

مرحله هشتم

وقتی که نان پخته شد از فر خارج کرده و می گذاریم تا از حرارت بیفتد. سپس از قالب خارج می کنیم. یک کاسه را برداشته و خمیر خامه ای را درون آن می ریزیم. سپس با همزن می زنیم تا به خوبی نرم و یکدست شود. سپس آبلیمو  و پودر قند را اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مواد خامه ای را انقدر هم می زنیم تا مایع نسبتا رقیقی بوجود آید. اگر سفت بود کمی آب لیمو ترش دیگر به آن اضافه می کنیم. وقتی که نان خنک شد، این گلیز خوشمزه را روی آن می دهیم و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن