طرز تهیه چیز کیک بلوبری لذیذ در خانه

از جمله کیک های خوشمزه و خاص که ممکن است با ذائقه هر شخصی مطابقت نداشته باشد، چیز کیک بلوبری را می توانید در منزل با ساده ترین مواد اولیه تهیه کنید و برای اولین بار هم که شده آن را امتحان کرده و از مزه بینظیر آن لذت ببرید. در ادامه با کالنی همراه باشید تا با طرز تهیه این کیک خوشمزه و لذیذ آشنا شوید.

چیز کیک بلوبری 6849874888748

مواد اولیه جهت تهیه چیز کیک بلوبری

مواد لازم لایه بیسکوئیتی :

  • بیسکویت پتی بور شکلاتی ۲۰۰ گرم
  • کره ۱۰۰ گرم

مواد لازم لایه پنیری

  • بلوبری ۳۰۰ گرم
  • پنیر خامه‌ای ۴۰۰ گرم
  • خامه‌ پرچرب ۱۶۰ میلی لیتر
  • عصاره وانیل ۱ قاشق چایخوری
  • آب لیمو ترش تازه ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر قند ۱۲۵ گرم
  • پودر ژلاتین ۱۰ گرم
  • آب سرد ۵۰ میلی لیتر

چیز کیک بلوبری 9749874987484714

مراحل تهیه چیز کیک بلوبری به ساده ترین روش

برای تهیه چیز کیک بلوبری خوشمزه در ابتدای کار بیسکویت شکلاتی را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا بیسکویت حالت پودری پیدا کند. در صورت نبود غذاساز، بیسکویت را درون زیپ کیپ می ریزیم. حالا درب زیپ کیپ را بسته و با گوشت کوب می کوبیم تا بیسکویت کاملا پودر شود. در ادامه کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس به بیسکویت اضافه کرده و مخلوط می کنیم. زمانی که بیسکویت حالت خمیری پیدا کرد، درون قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مخلوط بیسکویت را درون قالب می ریزیم. در ادامه لایه بیسکویتی را با پشت لیوان فشار می دهیم تا کاملا منسجم شود.

حالا قالب را تا زمانی که مواد لایه پنیری آماده شود درون یخچال قرار می دهیم. در ادامه به سراغ درست کردن لایه پنیری می رویم، برای این منظور بلوبری را به همراه آب لیمو ترش تازه و پودر قند درون یک شیر جوش می ریزیم. در ادامه شیر جوش را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم بلوبری روی حرارت بماند تا پودر قند کاملا حل شود. زمانی که پودر قند حل و بلوبری ها نرم شدند شیر جوش را از روی حرارت کنار می گذاریم.

در این مرحله اجازه می دهیم مخلوط بلوبری کاملا خنک شود، سپس پودر ژلاتین را به همراه آب سرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم و بدون مخلوط کردن اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا حالت اسفنجی پیدا کند. پس از گذشت این زمان ژلاتین را روی حرارت غیر مستقیم بخاری کتری بنماری می کنیم تا کاملا شفاف شود. در ادامه پنیر خامه ای را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم.

پس از اینکه پنیر خامه ای نرم شد، خامه پرچرب را به همراه عصاره وانیل به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مخلوط بلوبری خنک شده را به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم. حالا ۲ قاشق از مواد پنیری به ژلاتین می افزاییم و مخلوط کرده، سپس ژلاتین را به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه مجددا مواد پنیری را مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شده، سپس قالب را از یخچال خارج می کنیم. در نهایت مواد پنیری را روی لایه بیسکویتی ریخته، سپس روی آنرا کاملا صاف می کنیم و مجددا قالب را به مدت 6 الی 7 ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا لایه پنیری سفت شود. در آخرین مرحله می توانید روی آن را دیزاین کنید، حالا آماده سرو است.

نکات کلیدی تهیه چیز کیک بلوبری

-اگر می خواهید چیز کیک را سالم به ظرف دیگری منتقل کنید بهتر است پس از سرد شدن دسر، دهانه قالب را با فویل بپوشانید و آن را به مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید تا منسجم شود و سپس به ظرف مورد نظر منتقل کنید.

-به جای بلوبری می توان از هر نوع میوه پخته شده استفاده کرد.

-چیزکیک بری ترکیبی هم می توان تهیه کرد برای این کار می توان انواع بری مانند توت فرنگی، شاهتوت، بلوبری را با هم ترکیب کرد و پخت و بعد در چیزکیک استفاده کرد.

-می توان به جای شکلات سفید از شکلات کاکایویی یا کره در چیزکیک بلوبری استفاده کرد.

-برای اینکه چیزکیک ظاهر جذاب تری داشته باشد می توان پس از کامل شدن زمان پخت، گریل را روشن کرد تا روی آن طلایی شود.

-روی چیزکیک هنگام پخت نباید ترک بخورد اگر این اتفاق افتاد نشانه این است که دمای فر بالا است پس باید در دفعات بعد حرارت را کمتر کنید.

-آب درون سینی فر نباید غلغل کند چرا که این اتفاق می تولند باعث ترک خوردن روی چیزکیک شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن