ژله رنگین کمانی 98494841

طرز تهیه ژله رنگین کمانی+عکس

در فهرست دسرهای محبوب ایرانی، ژله رنگین کمان جایگاه ویژه‌ای دارد که با استفاده از رنگ‌های شاد و متنوع، می‌توان آن را درست کرد. برای آموزش مراحل تهیه‌ی این دسر مجلسی، می‌توانید به سایت کالنی مراجعه کنید و به صورت گام به گام طرز تهیه‌ی آن را یاد بگیرید.

موارد لازم

مواد لازم برای ۱۰ تا ۱۲ نفر
ژله ۶ رنگ
آب جوش ۶ لیوان
بستنی وانیلی ۶ قاشق غذاخوری سرپُر

ژله رنگین کمانی 56819619618

مرحله اول

در مرحله اول برای تهیه دسر مجلسی ژله رنگین کمان، یک بسته ژله را همراه با یک لیوان آب جوش درون یک کاسه فلزی قرار می‌دهیم. سپس کاسه را روی حرارت بخار آب قرار می‌دهیم و به آرامی صبر می‌کنیم تا پودر ژله به‌طور کامل در آب حل شود. این کار باعث می‌شود ژله بدون داشتن گوده و بدون تکه‌های پودری در بین آن تهیه شود. در ادامه می‌توانیم به ترتیب مراحل بعدی را دنبال کرده و دسر شیرین و جذاب ژله رنگین کمان را تهیه کنیم.

مرحله دوم

در مرحله دوم تهیه ژله رنگین کمان، پس از حل کردن پودر ژله در آب جوش، کاسه را از روی حرارت برمی‌داریم و به آرامی به آن اجازه می‌دهیم تا آب ولرم شود. سپس بستنی را از یخچال خارج کرده و در محیط آشپزخانه قرار می‌دهیم تا دمای آن با دمای محیط هماهنگ شود. این کار باعث می‌شود که بستنی در زمان افزودن به مخلوط ژله، آن را به سرعت سرد کند و پاره‌پاره نشود. در نتیجه، ژله رنگین کمان با ظاهری زیبا و جذاب به دست می‌آید.

مرحله سوم

در مرحله سوم، پس از اینکه پودر ژله در آب حل شد و آب ولرم شد، برای افزودن عطر و طعم به ژله، یک قاشق سرپر بستنی به آن اضافه می‌کنیم و آرام آرام مخلوط می‌کنیم تا به یکدستی مطلوب برسد. سپس، قالب مورد نظر را با روغن چرب کرده و ژله را درون آن ریخته و به مدت چند ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا سفت شود. در نهایت، بازوبندیمان را برش داده و از ژله رنگین کمان خود لذت ببریم.

مرحله چهارم

بعد از ریختن محلول ژله در قالب، آن را برای نیم ساعت در یخچال قرار می دهیم تا یکم سفت شود. سپس یک رنگ ژله را به روش توضیح داده شده در مرحله قبل تهیه کرده و به قالب اضافه می کنیم و دوباره آن را به یخچال می‌گذاریم. همین عمل را به ازای هر رنگ دیگری که می‌خواهیم استفاده کنیم تکرار می‌کنیم و هر ۲۰ دقیقه یک بار یخچال را باز کرده و رنگ بعدی را اضافه می کنیم. بعد از اضافه کردن همه رنگ‌های مورد نظر و تمام شدن فرآیند سفت شدن، ژله را به مدت چند ساعت دیگر در یخچال قرار می دهیم تا به‌طور کامل سفت شود و آماده برای سرو شدن در میز پذیرایی باشد.

ژله رنگین کمانی 4984984964185

مرحله پنجم

در این مرحله باید به دقت زمان را نظارت کرد و هر ۲۰ دقیقه یک رنگ ژله را به قالب اضافه کرد. بهتر است برای هر رنگ ژله، مقدار آن را از قبل تهیه کرده و آماده داشته باشیم تا زمان تلف شدن کمتر شود. همچنین در نظر داشته باشید که ژله ها اگر بیش از حد در یخچال بمانند، سفت تر می شوند و به لایه بعدی ژله نمی چسبند. پس پس از اضافه کردن لایه آخر، قالب را در یخچال قرار داده تا ژله کاملا سفت شود.

مرحله ششم

مرحله ششم این است که پس از اضافه کردن تمام رنگ های ژله و قرار دادن قالب در یخچال، باید حدود ۴ ساعت صبر کنیم تا ژله کاملا منسجم شود. پس از این زمان، با دقت قالب را از یخچال خارج کرده و آن را روی ظرف مورد نظر قرار می دهیم. سپس با هوشیاری، قالب را آهسته و با دقت از ژله جدا می کنیم تا لایه های ژله از هم جدا نشوند. در نهایت، ژله رنگین کمان زیبا و جذابی که با تلاش و دقت تهیه کردیم را برای سرو در میز مجلس یا هر مناسبت دیگری که دوست داریم استفاده کنیم.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن