کاپ کیک نارنگی 46854694196841

طرز تهیه کاپ کیک نارنگی در منزل

کاپ کیک نارنگی یک شیرینی بسیار خوشمزه و مناسب فصل زمستان است که می‌توانید به عنوان دسر یا صبحانه لذت بخشی را برای خانواده و دوستانتان فراهم کنید. با استفاده از نارنگی‌های تازه و اجزای ساده، کاپ کیک نارنگی پف دار، بهترین گزینه برای کیک زمستانی است. تهیه این دسر بسیار آسان و به هیچ مهارت خاصی نیاز ندارد. با دنبال کردن دستور پختی که در اینجا ارائه می‌دهیم، به راحتی می‌توانید کاپ کیک نارنگی خوشمزه و خوش عطر را در خانه خود تهیه کنید. پس با ما همراه باشید و این دسر شیرین و خوشمزه را با استفاده از طرز تهیه‌ی ساده‌ای که در اختیارتان قرار می‌دهیم، پخت کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه کاپ کیک نارنگی

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شکر ۱۲۰ گرم
  • ماست ۱۲۰ گرم
  • شیر ۱۲۰ گرم
  • نارنگی ۶ عدد
  • روغن ۱۲ میلی لیتر
  • آرد ۳۵۰ گرم
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • پوست پرتقال ۱ ق چای خوری
  • پودر قند به مقدار لازم

کاپ کیک نارنگی 8378389633756

مرحله اول: آماده سازی

در مرحله اول از فرآیند تهیه دسر نارنگی، باید نارنگی ها را با دقت بشورید تا از هر گونه آلودگی یا آلودگی محیطی جلوگیری شود. سپس باید پوست آن ها را با دقت بگیرید و به دقت از بین ببرید. برای تسریع در فرآیند برش نارنگی، می توانید از یک چاقوی تیز و باکیفیت استفاده کنید.

در مرحله بعدی، باید آرد و بیکینگ پودر را در کاسه ای قرار داده و آن ها را با هم مخلوط کرد. سپس باید آرد را دو بار الک کنید تا از احتمال وجود گوده های هوا در آرد جلوگیری شود. این کار باعث می شود که دسر شما پفکی و خوشمزه شود.

برای تهیه تخم مرغ، باید آن ها را از یخچال خارج کرده و به مدت کافی در دمای محیط قرار دهید تا دمای آن ها به دمای اتاق برسد. این کار باعث می شود که تخم مرغ به راحتی شکسته شود و در دسر شما اثر متفاوتی بگذارد.

برای تهیه پوست پرتقال، می توانید از پوست پرتقال خشک شده استفاده کنید. در صورتی که پوست پرتقال خشک شده در دسترس نیست، می توانید پوست پرتقال را به صورت دستی خشک کنید. برای این کار، پوست پرتقال را با یک پارچه تمیز پاک کرده و سپس در یک محیط خشک و خنک قرار دهید. پس از چند ساعت، پوست پرتقال خشک خواهد شد و شما می توانید از آن برای تهیه پوست پرتقال در دسر استفاده کنید.

سپس باید پوست پرتقال را درون یک کاسه قرار داده و آن را با شیر جوش پر کنید. سپس سپس پوست پرتقال را درون شیر جوش قرار داده و به مدت چند دقیقه آن را جوشانده تا تلخی آن کاهش یابد. سپس پوست پرتقال را از شیر خارج کرده و به آرامی آن را با آب سرد بشویید. این فرآیند را تا سه بار تکرار کنید تا تمام تلخی پوست پرتقال از بین برود. پس از این مرحله، پوست پرتقال آماده استفاده در تهیه دسر شماست.

مرحله دوم: آماده سازی مایه کاپ کیک

بعد از شکستن تخم‌مرغ‌ها در کاسه بزرگ، شکر را اضافه کرده و با همزن دستی به خوبی مخلوط کنید تا تخم‌مرغ‌ها به‌طور کامل با شکر آمیزش کنند و لختگی آن‌ها برطرف شود. در مرحله بعدی، روغن، ماست، شیر و پوست پرتقال را که از قبل آماده شده‌اند، به مواد قبلی اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا همه مواد به‌طور یکنواخت ترکیب شوند. در ادامه، آرد و بیکینگ پودر الک را به مواد اضافه کرده و با همزن دستی به آرامی و در یک جهت به‌طوری که مواد به‌طور کامل ترکیب شوند، مخلوط کنید.

مرحله سوم: پخت کاپ کیک نارنگی در فر

برای پخت کاپ کیک نارنگی، ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کرده و صبر کنید تا به دمای مورد نظر برسد. در همین حال، می‌توانید قالب‌های مافین را آماده کنید. برای این کار، در داخل هر قالب مقداری شکر بریزید و سپس نارنگی‌های خرد شده را داخل قالب قرار دهید. برای پوشش دادن به سطح نارنگی‌ها، از خمیر از قبل آماده شده استفاده کنید و آن را به آرامی روی نارنگی‌ها بریزید. سپس با کمک یک قاشق، سطح خمیر را صاف کنید تا به‌طور یکنواخت روی نارنگی‌ها پخش شود.

حالا که قالب‌ها آماده شدند، آن‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا کاپ کیک نارنگی‌ها پخته شود و روی آن‌ها به رنگ طلایی درآید. بعد از مدت زمان مورد نظر، کاپ کیک‌های نارنگی آماده می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را از فر خارج کرده و در ظرف مناسب سرو کنید. با اضافه کردن تزیینات دلخواه به کاپ کیک‌های نارنگی، می‌توانید ظاهر آن‌ها را جذاب‌تر کنید و تجربه یک دسر شگفت‌انگیز را تجربه کنید.

کاپ کیک نارنگی 46854694196841

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک نارنگی در قابلمه

مرحله چهارم در تهیه کاپ کیک نارنگی، پخت آن در قابلمه است. برای شروع، قابلمه را با مقداری آب پر کنید و بگذارید روی حرارت به جوش بیاید. حالا فنجان هایی که قرار است در آنها کاپ کیک ها پخته شوند، با دستمال کاغذی چرب کنید. سپس نارنگی ها را بچینید و خمیر آماده شده را به آرامی روی آنها بریزید.

حالا فنجان های حاوی نارنگی و خمیر را داخل آب جوش قرار دهید و درب قابلمه را بر روی آن قرار دهید تا بخار داخل قابلمه نماند. بهتر است فنجان های کاپ کیک را در فاصله ای نزدیک به یکدیگر قرار دهید تا بهتر پخته شوند. در این مرحله شعله را کم کنید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا کاپ کیک ها پخته شوند.

پس از گذشت ۱۵ دقیقه، شعله را خاموش کنید و قابلمه را همچنان بدون باز کردن درب به مدت ۱۰ دقیقه دیگر بگذارید تا کاپ کیک ها درون قابلمه بمانند و با حرارت باقی‌مانده کاملا پخته شوند.

حالا فنجان های حاوی کاپ کیک را از داخل قابلمه خارج کرده و با ضربه زدن به پایین، کاپ کیک ها را از فنجان ها خارج کنید. حاضر است، کاپ کیک نارنگی شما آماده سرو کردن و لذت بردن است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن