کلوچه تابه ای 1 5456413251

طرز تهیه کلوچه تابه ای درمنزل

کلوچه تابه ای یکی از انواع شیرینی های ساده و بسیار خوشمزه خانگی است که بدون نیاز به فر می توانیم آنرا درست کنیم. کلوچه یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که همراه با چای به عنوان میان وعده و عصرانه سرو می شود. کلوچه ها معمولا به صورت مغز دار طبخ می شود که فواید زیادی دارد. علاوه بر این که کلوچه ها شیرینی کمتری نسبت به کیک دارند، بافت منسجم تری نیز دارند. در دستور زیر، کلوچه کشمشی به صورت خانگی و بدون همزن و فر طبخ می شود که برای کسانی که فر در دسترس ندارند

مواد لازم کلوچه تابه ای

  1. آرد سفید ۱٫۵ لیوان
  2. تخم مرغ      ۱ عدد
  3. شکر            ½ لیوان
  4. روغن مایع ½ لیوان
  5. بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
  6. زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  7. وانیل      نوک قاشق چایخوری
  8. کشمش         ۲ قاشق غذاخوری

کلوچه تابه ای  0567894651320

مواد رومال

  1. زرده تخم مرغ ۱ عدد
  2. زعفران دم کرده ۱ قاشق چایخوری
  3. کنجد             به مقدار کافی

طرز تهیه کلوچه تابه ای

مرحله اول

برای تهیه کلوچه تابه ای خوشمزه در ابتدای کار روی شعله ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس تابه را با درب روی شعله پخش کن قرار داده و اجازه می دهیم تا زمان آماده شدن خمیر کلوچه، تابه به خوبی گرم شود.

مرحله دوم

برای تهیه خمیر ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت مواد کشدار و کرم رنگ شود، سپس روغن مایع را به همراه زعفران اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را با بکینگ پودر ترکیب می کنیم، سپس روی مواد داخل کاسه به صورت کنترل شده الک می کنیم. در همین حین مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطبف که به دست نچسبد جمع شود.

کلوچه تابه ای  231676541230

مرحله چهارم

حالا کشمش را اضافه می کنیم و خمیر را ورز می دهیم تا کشمش به صورت یکدست درون خمیر پخش شود. در ادامه یک تکه کاغذ روغنی دو لایه به اندازه کف تابه برش می زنیم، درون یکی سینی قرار می دهیم.]

مرحله پنجم

در این مرحله به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم، سپس با کف دست آنرا کمی فشار داده تا قطرش کمتر شود. تمام خمیر را به همین صورت شکل داده و روی کاغذ روغنی می چینیم.

مرحله ششم

حالا کاغذ روغنی درون سینی را با دقت بر می داریم و درون تابه قرار می دهیم. درب تابه را محکم می بندیم و اجازه می دهیم کلوچه ها به مدت ۱۵ دقیقه بپزند. پس از گذشت این زمان اجازه می دهیم کلوچه ها خنک شوند، سپس آنها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.

روش پخت کلوچه ها در فر

این کلوچه های خوشمزه را در فر هم می توانید درست کنید. برای این کار در سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و کلوچه ها را داخل سینی با فاصله کنار هم بچینید. برای فر لازم نیست روی کلوچه ها را رومال کنید. سپس برای پخت داخل فر از یک ربع قبل گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه می گذاریم تا بپزد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن