کیک آناناس 54848

طرز تهیه کیک آناناس خانگی بسیار لذیذ به روشی ساده

کیک آناناس یکی از انواع کیک های خوشمزه و پر مصرف در ایران و سایر کشورها کیک آناناس است . این کیک از جمله کیک های بین المللی است که با دستور پخت های مطنوعی ساخته می شود  ، در واقع می توان گفت که این کیک یکی از کیک های مجلسی و پر طرفدار است . با استفاده این میوه آناناس یا کنسرو آناناس می توانید کیکی شبیه به پای سیب تهیه کنید که مزه دلنشین و لذیذی را دارد. شما می توانید این کیک لذید را در میهمانی ها و دورهمی های خانوادگی و حتی عصرانه ها استفاده کنید. معمولا از این کیک در کافه ها نیز به همراه نوشیدنی گرم همچون چای سرو می شود.

کیک آناناس 6848454

مواد لازم برای تهیه کیک آناناس خانگی لذیذ

آناناس 6 حلقه

آرد سفید 1 لیوان سر پر یا همان 140 گرم

تخم مرغ 4 عدد

زعفران 1  قاشق مربا خوری

شکر ½ لیوان

روغن مایع 4 قاشق غذاخوری

نمک 1 پنس

بکینگ پودر ½ قاشق غذاخوری

پوست لیمو رنده شده  1 لیمو

وانیل ½ قاشق چایخوری

کیک آناناس 54548

مراحل تهیه کیک آناناس خانگی

برای تهیه کیک آناناس خوشمزه ابتدا 6 حلقه از آناناس را داخل صافی قرار می دهیم و کنار می گذاریم تا آب اضافه آن ها خارج شود.تخم مرغ ها را اول داخل پیاله ای می شکنیم در صورت سالم بودن در کاسه ای می ریزیم. سپس نصف لیوان شکر را به همراه وانیل به آن می افزاییم. در ادامه پوست یک عدد لیمو را با رنده ریز می گیریم (توجه داشته باشید که قسمت سفید پوست لیمو کیک را تلخ می کند) و همراه نمک اضافه می کنیم. سپس با دور کند همزن برقی مواد را مخلوط می کنیم و بعد با دور تند حسابی مواد را می زنیم تا رنگ مایه کرمی و حجم آن چندین برابر بشود.زمانی از زدن دست می کشیم که اگر با پره های همزن خاموش داخل مایه بزنیم رد پره ها بماند.

سپس فر را روشن می کنیم و روی 175 درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا به مدت 15 دقیقه زودتر گرم شود.زعفران را به مایه اضافه می کنیم و در حد ترکیب شدن با مواد مخلوط می کنیم.آرد را از الک رد می کنیم. حالا بیکینگ پودر را به آن اضافه می کنیم و در دو مرحله به مایه می افزاییم و با همزن دستی در هر مرحله به صورت دورانی با مواد مخلوط می کنیم تا پف مایه نخوابد. حالا مایه کیک ما پوک و سبک شده است. در این مرحله با لیسک اطراف کاسه را تمیز می کنیم و به اندازه دو لیسک از مایه کیک بر می داریم و داخل کاسه ای می ریزیم و روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم و بعد به مایه کیک اضافه می کنیم.

در این مرحله دو حلقه از آناناس ها را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و ریز خرد می کنیم و کم کم داخل مایه کیک می ریزیم و به صورت دورانی با مواد مخلوط می کنیم. پس از آماده کردن مایه کیک، قلمو را داخل کمی روغن می زنیم سپس قالب میان تهی را با قلمو چرب می کنیم و کمی آرد اطراف و کف قالب می پاشیم و اضافه آن را می گیریم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و هر کدام از حلقه های آناناس را از وسط نصف می کنیم.

حالا بدون فشار دادن همان طور آرام روی کیک قرار می دهیم و قالب را در طبقه بالا فر می گذاریم تا با همان دمای اشاره شده در پاراگراف بالا به مدت 35 الی 40 دقیقه کیک بپزد.برای اینکه از پخت کیک اطمینان پیدا کنیم. بعد از گذشت 30 دقیقه خلال دندانی داخل کیک فرو می کنیم و سریع بیرون می آوریم اگر چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک پخته شده است. پس از اینکه کیک به طور کامل پخت فر را خاموش می کنیم.

در این مرحله گریل را روشن می کنیم تا تقریبا به مدت 2 تا 4 دقیقه روی کیک نیز طلایی شود. پس از اینکه روی کیکی رنگ گرفت و طلایی شد در فر را نیمه باز قرار می دهیم تا 10 دقیقه کیک از حرارت بیفتد سپس قالب را بیرون می آوریم و اطراف کیک را آزاد می کنیم و داخل بشقابی کیک را بر می گردانیم و روی آن را با پودر قند تزئین می کنیم و برش می دهیم .

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن