کیک تمشک یخچالی 658655

طرز تهیه کیک تمشک یخچالی برای دورهمی

کیک تمشک یخچالی از جمله کیک های پاییزی  و فوق العاده خوشمزه است که برای میهمانی ها و دورهمی ها بهترین گزینه محسوب می شود. کیک تمشک یخچالی در واقع یکی از انواع کیک بدون پخت است که به راحتی و در مدت زمانی محدودی تهیه می شود. این نوع کیک باطراوت و لذیذ شامل انواع بیسکوئیت همچون ساق طلایی یا پتی بور، کلوچه، میوه و آجیل می باشد. خوشمزگی این کیک بسیار با طراوت است ومزه دلنشین آن می تواند دورهمی های شما را خاطره انگیز کند. با کالنی همراه باشید تا طرز تهیه کیک تمشک یخچالی خانگی را آموزش ببینیم.

کیک تمشک یخچالی 86986

مواد لازم برای تهیه کیک تمشک یخچالی

کیک تمشک یخچالی از جمله کیک های لذیذ برای فصول گرم سال است ،  برای تهیه آن شما نیازمند صرف زمان 3 الی 4 ساعت خواهید بود.  تهیه این کیک خوشمزه و خنک به صورت لایه لایه، هم ظاهری جذاب را خواهد داشت و هم مزه آن تابستان گرم شما را به راحتی همراهی خواهد کرد. این کیک خوشمزه را می توانید در کنار نان شیرمال مغزدار  با یک لیوان چای میل نمایید، برای عصرانه بهترین گزینه خواهد بود، امتحان کنید و از مزه بینظیرآن لذت ببرید، نوش جان.

مواد لازم برای تهیه کیک تمشک یخچالی

  • تمشک ۴۰۰ گرم
  • پودر بیسکویت  ۲۰۰ گرم
  • کره بدون نمک ذوب شده  ۱۰۰ گرم
  • پنیر خامه ای پر چرب  ۲۰۰ گرم
  • خامه صبحانه  ۲۰۰ گرم
  • پودر قند یا شکر  ۲ الی ۴ قاشق غذاخوری
  • پودر ژلاتین  ۴ قاشق غذاخوری
  • آب سرد نصف استکان

مراحل تهیه کیک تمشک یخچالی

ابتدا یک قالب کیک گرد بردارید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. کره را در یک قابلمه ذوب کرده و با بیسکویت‌های پودر شده مخلوط کنید. بیسکویت‌ها را خوب هم بزنید تا به خوبی به کره آغشته و توسط آن پوشش داده شوند. مخلوط بیسکویت را در کف قالب بریزید. کاملاً پخش و آن را به گونه ای پرس کنید که سطح صافی به دست آید. حال قالب را به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خنک شود.

در همین حین، در ظرفی دیگر پنیر خامه ‌ای، خامه صبحانه و پودر قند یا شکر را با هم مخلوط کنید. می‌توانید هم از همزن برقی و هم دستی استفاده کنید. تمشک‌ها را شسته و داخل غذاساز بریزید و پوره کنید. تمشک‌های پوره شده را از یک صافی عبور دهید تا یکدست شوند. سپس به مخلوط پنیر بیفزایید.

نصف استکان آب سردی را که آماده کرده بودید، بردارید و پودر ژلاتین را با آن مخلوط کنید. حال بگذارید با بخار کتری کاملاً حل شود. اکنون مخلوط آب و ژلاتین را به مخلوط پنیر بیفزایید و ترکیب کنید. در این مرحله قالبی را که در یخچال قرار داده بودید، از یخچال خارج کرده و مخلوط فوق را روی بیسکوییت‌ها به صورت یک لایه پخش و با پشت قاشق یا کفگیر آن را صاف کنید. سپس آن را به مدت ۲ ساعت مجدداً در یخچال قرار دهید.

سپس در مرحله بعدی  نوبت به لایه آخر و آماده سازی تمشک‌ها می‌رسد. تمشک‌ها را داخل یک قابلمه، روی شعله متوسط حرارت دهید تا به جوش بیاید. به میزان دلخواه به تمشک‌ها شکر یا پودر قند اضافه کنید تا به مقدار شیرینی موردنظر خود برسید. در صورتی که بخواهید می‌توانید تمشک‌ها را به وسیله پشت قاشق کمی له کنید.  مجدداً پودر ژلاتین با نصف استکان آب مخلوط کنید و با بخار کتری حرارت دهید تا ذوب شود.

حال ژلاتین حل شده در آب را به تمشک‌ها بیفزایید، مخلوط کرده و شعله گاز را خاموش کنید. پس از گذشت ۲ ساعتی که زمان دادید تا چیز کیک خنک شود، آن را از یخچال خارج کنید. بگذارید کمی از حرارت مربای تمشک‌ کاسته شود، سپس آن را به صورت یک لایه روی مخلوط پنیری بریزید و مجدداً در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

وقتی کیک خنک و آماده شد، آن را از یخچال خارج کنید. یک چاقو را به آب داغ آغشته کرده و دور تا دور قالب بچرخانید تا اطراف کیک از قالب جدا شود. البته قبل از انجام این کار، فراموش نکنید که باید چاقو را خشک کنید. حال قالب کمربندی را باز کرده و کیک تمشک را از آن بیرون بیاورید. کاغذ روغنی را بردارید و کیک را با تزیین تمشک باقی مانده و پودر قند سرو کنید. البته این کیک را می‌توانید علاوه‌ بر تمشک با انواع توت‌ها نیز تزیین کنید.

کیک تمشک یخچالی 858758

نکات مهم و کارامد برای تهیه کیک تمشک یخچالی

شما می توانید با توجه به ذائقه شخصی خود برای آخرین لایه می‌توانید از تمشک بیشتر یا کمتر استفاده کنید. علاوه بر مارمالاد يا مربای تمشک می‌توانید از تمشک خام نیز استفاده کنید. حتی می‌توانید یک بسته ژله تمشک تهیه کنید و پس از آماده سازی، آن را برای لایه آخر درنظر بگیرید. در صورت تمایل می‌توانید لایه پنیری را به دو قسمت تقسیم کنید. این یعنی یکی را لایه پنیری ساده و دیگری را لایه مخلوط شده با پوره تمشک در نظر بگیرید. البته در نظر داشته باشید که با این کار مرحله خنک شدن لایه پنیری هم باید دو بار تکرار شود. لازم به ذکر است که هرچه کیک تمشک یخچالی بیشتر در یخچال خنک شود، خوشمزه تر می‌شود. شما می‌توانید به جای به کار بردن آب سرد و بخار کتری برای حل و گرم کردن ژلاتین، از همان ابتدا از آب جوش استفاده کنید.

بجای بیسکویت می‌توانید از کلوچه و یا كيک اسفنجی نیز استفاده کنید.بنا به ذائقه خود می‌توانید بیسکویت‌ها را با آب لیموی ترش، پودر كاكائو و پودر دارچين مزه دار کنید. توجه کنید که زمان آماده سازی و تهیه این کیک بیشتر از ۴ ساعت است. انرژی آن نیز در حدود ۳۰۰ کالری در هر ۱۰۰ گرم است.

سخن پایانی

با توجه به اینکه کیک تمشک یخچالی بسیار لذیذ و پر طرفدار است می توانید آن را برای دورهمی های تابستانه خود تهیه کنید. این کیک یخچالی پرطرفدار به دلیل تهیه در کمترین زمان ممکن در زمره کیک های محبوب در مهمانی ها قرار گرفته است. مواد و ترکیبات این کیک را با توجه به سلیقه و میزان موردنیاز خود اضافه یا کم کنید. بهتر است برای تهیه این کیک یخچالی از هیچگونه مواد و طعم دهنده ای استفاده نکنید تا از مزه طبیعی فاصله نگرفته و مزه لذت بخشی را برایتان تداعی کند .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن