کیک زنجبیلی 546547687454564

طرز تهیه کیک زنجبیلی در خانه با روشی آسان و سریع

کیک زنجبیلی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی پخته می شود. این کیک خوشمزه و مقوی با داشتن طبعی گرم برای بیماران مفاصلی و بلغمی بسیار عالی است . شما با موادی ساده می توانید در خانه این کیک خوشمزه را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک زنجبیلی

  • آرد :360 گرم
  • تخم مرغ4عدد
  • کره:250 گرم
  • شیر:یک لیوان
  • عسل :دو قاشق سوپ خوری
  • وانیل:نصف قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر: دو قاشق چای خوری
  • شکر:225 گرم
  • پودر زنجبیل :یک قاشق چای خوری

کیک زنجبیلی 515667454640

مراحل تهیه کیک زنجبیلی در خانه با روشی ساده

مرحله اول

برای تهیه کیک زنجبیلی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کرده، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه زرده های تخم مرغ را از سفیده های آن جدا می کنیم و درون دو کاسه مجزا می ریزیم.

مرحله دوم

حالا نصف مقدار شکر را به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس نمک را به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ می افزاییم. در ادامه سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا به خوبی کف کند.

مرحله سوم

در این مرحله در حین هم زدن باقی مانده شکر را در ۳ مرحله به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس به هم زدن ادامه می دهیم تا سفیده تخم مرغ پف کرده و ابری شود. در ادامه زرده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله چهارم

زمانی که زرده تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شد، روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه شیر ولرم را به همراه پودر دارچین و پودر زنجبیل به کاسه حاوی مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را طی ۳ مرحله به کاسه حاوی مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کرده، سپس با لیسک در یک جهت هم می زنیم تا مایه کیک یکدست شود.

کیک زنجبیلی 23354153454

مرحله ششم

حالا سفیده تخم مرغ را به کاسه حاوی مایه کیک اضافه می کنیم، سپس با لیسک به آرامی مخلوط می کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد. در ادامه مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه مجددا مایه کیک را در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس قالب کیک را با روغن جداکننده چرب می کنیم. حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم و قالب را چندین مرتبه روی سطح کار می کوبیم تا حباب های درون کیک از بین برود.

مرحله هشتم

در این مرحله قالب را طبقه میانی فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده، سپس خارج می کنیم.

مرحله نهم

اگر مایه کیک به سیخ چوبی یا خلال دندان نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج کرده و روی توری قرار می دهیم.

مرحله دهم

در نهایت مقداری پودر قند درون الک می ریزیم، سپس روی کیک الک می کنیم و به همراه شکلات و چوب دارچین تزیین می کنیم. در ادامه کیک را به اندازه های دلخواه برش زده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن