کیک گیلاس 146546534135410

طرز تهیه کیک گیلاس در خانه با کالنی

کیک گیلاس یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد و رسپی های گوناگونی درست می شود،این کیک برای میهمانی ها و دورهمی ها گزینه ای بسیار ایده آل به شمار می رود. برای تهیه این کیک خوشمزه تا انتهای مقاله با کالنی همراه باشید.

 مواد لازم تهیه کیک گیلاس

  • تخم مرغ 3 عدد
  • آرد 2 پیمانه
  • بکینگ پودر 1 قاشق غذا خوری
  • وانیل 1 قاشق غذا خوری
  • شکر 1 پیمانه
  • روغن 2/3 پیمانه
  • ماست 1 پیمانه
  • گیلاس هسته گرفته 1 پیمانه

کیک گیلاس  18694543545

مراحل تهیه کیک گیلاس خانگی

مرحله اول

برای تهیه کیک گیلاس خوشمزه در ابتدای کار تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا دمای مواد با دمای محیط هماهنگ شوند. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کاملا روشن و حجیم شود.

مرحله سوم

در این مرحله ماست و روغن مایع را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و پس از اضافه کردن، هر کدام را به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه مواد خشک را به تدریج به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دروانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. حالا درون یک قالب مستطیل شکل را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب ریخته و سطح آن را با لیسک کاملا صاف می کنیم، سپس گیلاس ها را شسته و هسته های آنها را جدا می کنیم. زمانی که گیلاس ها خشک شدند، آنها را روی سطح مایه کیک می چینیم.

مرحله ششم

در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در صورتی که مایه کیک به سیخ چوبی یا خلال دندان نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. در آخر قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و به صورت دلخواه برش می زنیم. نوش جان.

کیک گیلاس  354545644654

نکات تهیه کیک که باید بدانید

نکته 1 : برای طلایی شدن روی کیک بعد از پخت چند دقیقه از گریل استفاده کنید

نکته 2 : اگر در فصلی بودین که گیلاس تازه موجود نبود میتونین از کمپوت گیلاس استفاده کنین .

نکته 3 : برای اینکه کیک پف کند آرد و بگینک پودر را چند مرحله الک کنید.

نکته 4 : ته قالب را حتما چرب کنید تا از ته گرفتن کیک جلوگیری شود.

نکته 5 : پس از حدود 35 تا 40 دقیقه کیک را با خلال دندان چک کنید اگر به خلال دندان چیزی نچسبید یعنی کیک آماده است.

نکته 6 : تا 20 دقیقه اول در فر را باز نکنین .

نکته 7 : بهتر است تخم مرغ به دمای محیط رسیده باشد و خیلی سرد نباشد.

در پخت کیک و شیرینی از تخم مرغ سردی که توی یخچال بوده استفاده نکنید، بلکه بگذارید در دمای اتاق گرم شود؛ چون در غیر این صورت، مجبورید زمان طولانی تری مخلوط را هم بزنید. چه بهتر که از تازه اش استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن