کیک گیلاس 5665699

طرز تهیه کیک گیلاس خانگی و لذیذ

کیک میوه ای از جمله کیک های لذیذ و خوشمزه در سراسر دنیا است که در بین افراد علی الخصوص در بین کودکان و نوجوانات از محبوبیت بالایی برخوردار است. کیک گیلاس از جمله کیک های ناب و خوش طعم است که می توان از دسته کیک های میوه ای آن را نام برد،  تهیه کیک های میوه ای نیاز به تکنیک خاصی نداشته و تنها می توانید با مواد اولیه آن را تهیه کنید. در این بخش از کالنی میخواهیم طرز تهیه این کیک خوشمزه را با هم بیاموزیم، با ما همراه باشید.

کیک گیلاس 786656

مواد اولیه برای پخت کیک گیلاس

تخم مرغ 3 عدد

شکر 2/3 پیمانه

وانیل ¼ قاشق غذاخوری

روغن مایع ½ پیمانه

ماست غلیظ 1 پیمانه

کره آب شده در دمای محیط60 گرم

آرد ( آرد سفید یا آرد قنادی ) 2/5 پیمانه

بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری سر پر

گیلاس به مقدار لازم

طرز تهیه کیک گیلاس خانگی

جهت تهیه کیک گیلاس خوشمزه با استفاده از گیلاس تازه ابتدا هسته های گیلاس را به وسیله دستگاه هسته گیر یا یک خلال دندان خارج می کنیم و به صورت عرض گیلاس ها را به دو قسمت تقسیم می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه تخم مرغ ها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا وانیل و شکر را نیز به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا رنگ مخلوط سفید و کشدار شود. در ادامه شیر را اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن با دیگر مواد ماست را به کاسه اضافه می کنیم.

پس از اینکه ماست را هم با مواد ترکیب کردیم، روغن مایع را اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم. در ادامه آرد و بکینگ پودر را مخلوط می کنیم و دو مرتبه الک می کنیم، سپس نصف آرد را اضافه می کنیم و با لیسک یا قاشق مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در ادامه باقیمانده آرد را هم اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا مایه کیک اماده شود. فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس قالب را یا با کاغذ روغنی پوشش می دهیم یا با روغن چرب می کنیم.

کمی از مایه کیک را کف قالب می ریزیم و یک لایه از گیلاس ها روی ان می چینیم، مجددا به ترتیب از مایه کیک و گیلاس می ریزیم تا مواد تمام شود. در لایه اخر باید از مایه کیک بریزیم و قالب را چند بار محکم به سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی داخل قالب خارج شود. کمی از مایه کیک را کف قالب می ریزیم و یک لایه از گیلاس ها روی ان می چینیم، مجددا به ترتیب از مایه کیک و گیلاس می ریزیم تا مواد تمام شود. در لایه اخر باید از مایه کیک بریزیم و قالب را چند بار محکم به سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی داخل قالب خارج شود.

پس از اینکه کیک اماده شد آنرا از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود سپس برش می زنیم و سرو می کنیم. اگر می خواهید روی کیک هم میوه قرار دهید حتما زیر میوه ها را به طور کامل آردی کنید تا روی کیک بمانند و داخل کیک فرو نروند. پس از اینکه کیک اماده شد آنرا از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود سپس برش می زنیم و سرو می کنیم.

اگر می خواهید روی کیک هم میوه قرار دهید حتما زیر میوه ها را به طور کامل آردی کنید تا روی کیک بمانند و داخل کیک فرو نروند. برای اینکه گیلاس ها در میان کیک باقی بمانند و در قسمت پایینی کیک فرو نرود، باید دو نکته را رعایت کنیم. نکته اول اینکه میوه ها را خرد کنیم تا سبک تر شوند و نکته دوم اینکه آنها را کمی آرد کنیم تا سر جای خود باقی بمانند و ته قالب نروند.

کیک گیلاس 282892

سخن آخر

کیک گیلاس خانگی تداعی کننده بهترین طعم و مزه است که برای میهمانی و دورهمی ها گزینه ای ایده آل محسوب می شود. همچنین می توانید برای فرزندان خود برای عصرانه این کیک را تهیه کرده آن ها را تشویق به خوردن عصرانه مفید کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن