کیک موز 866969

طرز تهیه کیک موز به روش بازاری و لذیذ

کیک موز یکی دیگر از انواع کیک های خانگی و خوشمزه است، این کیک به دلیل مزه فوق العاده که دارد در زمره کیک های پرطرفدار و محبوب در بین کاربران است. شما می توانید با دستور عمل های متنوعی این کیک خوشمزه را تهیه کنید، اما نکته ای که حتما باید ان را درنطر داشته باشید، نوع آردی است که استفاده می کنید، به این منظور باید با انواع آرد اشنایی داشته باشید که می توانید  در محتوای از قبل منتشر شده وب سایت کالنی آن را مطالعه کنید . توصیه می شود از آرد قنادی که متناسب برای کیک پذی و آشپزی است استفاده کنید.

کیک موز 85287287

مواد لازم در جهت تهیه کیک موز

تخم مرغ 3 عدد

شکر 1 لیوان

وانیل ½ قاشق چایخوری

شیر ½ لیوان

روغن مایع ½ لیوان

موز دو عدد

گردوی خرد شده 1 فنجان

شکلات خرد شده 1 فنجان

شکلات چیپسی ½ فنجان

طرز تهیه کیک موز خانگی و خوشمزه

کیک موزی را برای فرزندان خود درست کنید و آن ها را برای صبحانه و یا عصرانه تشوی کنید. برای تهیه کیک موز خوشمزه با گردو و دارچین ابتدا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در ادامه قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی یا روغن جداکننده پوشش می دهیم. در این مرحله آرد را به همراه پودر دارچین و بکینگ پودر داخل یک کاسه با هم ترکیب می کنیم. در ادامه ترکیب مواد را سه مرتبه الک می کنیم تا یکدست شوند، سپس کنار می گذاریم. در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

حالا با دور تند همزن مواد را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت شان حجیم و رنگ شان روشن شود. در ادامه روغن و شیر را به ترتیب به مواد اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۳۰ ثانیه با دور کند همزن مخلوط می کنیم. در این مرحله موزها را پوست می گیریم، سپس با پشت چنگال به طور کامل له می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه موز له شده را به مایه کیک اضافه کرده و با دور کند همزن مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد ترکیب شود.

حالا مغز گردو را به همراه شکلات چیپسی اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم تا به صورت یکدست در مایه کیک پخش شوند. در ادامه ترکیب آرد را در سه مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود. در این مرحله مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک به مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه بپزد. در پایان کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود، سپس از قالب خارج کرده و به صورت دلخواه برش می زنیم. برای زیباسازی و در صورت تمایل می توانید موز را به صورت ورقه ای خرد کنید و با میوه های دیگر و حتی سس شکلاتی روی آن را دیزاین کنید.

کیک موز 86686596

نکات مهم در تهیه کیک موزی

  • در دستور تهیه کیک موزی به جای استفاده از کره می توانید از مارگارین استفاده نمایید.
  • در صورت تمایل می توانید کیک را به صورت دو قسمتی برش بزنید و در وسط کیک و روی آن خامه فرم گرفته شده و موز را قرار دهید.
  • برای طعم بهتر کیک می توانید مقداری ژله موز تهیه نمایید و برای تزیین کیک از این ژله خوشمزه استفاده نمایید.

 

سخن آخر

کیک موز از جمله کیک های خوشمزه و مفید است که با دارا بودن موز طبیعی و بدون اسانس مزه بسیار خوبی را داشته و برای فرزندان شما نیز مفید است. کیک موز در کشور های دیگر کیکی محبوب در میهمانی ها است، در فصول سرد سال با درست کردن کیک موز در خانه می توانید مزه ای شیرین و طعمی لذیذ را برای خود تداعی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن