طرز تهیه گوشفیل خانگی در ماه مبارک رمضان

در ماه مبارک رمضان، معمولاً انواع مختلفی از دسرها و شیرینی‌ها در نواحی مختلف جهان تهیه می‌شود. این شیرینی‌ها با طعم بی‌نظیری که دارند، برای افطار به عنوان خوراکی دلچسبی محسوب می‌شوند. از جمله شیرینی‌هایی که در رمضان مورد علاقه بسیاری از مردم قرار می‌گیرند، گوشفیل است.

گوشفیل یکی از شیرینی‌هایی است که بدون استفاده از خمیرمایه تهیه می‌شود. این خوراکی با استفاده از مواد ساده و قابل دسترس، در کمترین زمان ممکن به راحتی قابل تهیه می‌باشد. برای تهیه گوشفیل با ماست، بهتر است از ماست پرچرب استفاده شود. در صورتی که ماست ترش باشد، برای تهیه این شیرینی مناسب نمی‌باشد. در این حالت، بهتر است از قسمت‌های سفت ماست برای تهیه خمیر استفاده کنید.

امروز در کالنی، طرز تهیه گوشفیل با ماست را به شما آموزش خواهیم داد. با توجه به مواد ساده و قابل دسترس، شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن این شیرینی لذیذ را تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه گوشفیل خانگی

تخم مرغ ۱ عدد
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
ماست پر چرب ۱/۳ لیوان
شربت بار یا عسل ۲ ق غذا خوری
روغن جامد یا کره ذوب شده ۲ ق غذا خوری
آرد قنادی ۲ لیوان سر خالی

گوشفیل 57827852872

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

در مرحله اول، برای آماده سازی خمیر ، شما باید با شروع به ریختن ماست درون یک کاسه، بیکینگ پودر را به آن اضافه کنید و هر دو را به خوبی با هم مخلوط کنید. سپس، کاسه حاوی ماست و بیکینگ پودر را برای ۵ دقیقه در کنار قرار دهید تا مخلوط پف بگیرد.

در مرحله بعدی، تخم مرغ را با دمای محیط، وانیل، عسل یا شربت بار و کره ذوب شده را به یک کاسه اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. حتماً در هنگام افزودن هر کدام از این مواد، باید با هم بزنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در مرحله دوم، برای تهیه خمیر گوشفیل با ماست، ابتدا ماست پرچرب را در کاسه ای بزرگ بریزید و با یک میکسر یا مخلوط کن به همراه شکر مخلوط کنید تا ماست پف کرده شود. سپس به تدریج آرد را به مواد اضافه کنید و همزمان با استفاده از قاشق یا میکسر، ترکیب را هم بزنید تا تمامی مواد به خوبی مخلوط شوند.

حتما به این نکته توجه کنید که آرد را کم کم به مواد اضافه کنید و همزمان با مخلوط کردن آرد را به مواد بیافزایید تا جلوی ایجاد گوده در خمیر گرفته شود. در صورتی که خمیر سنگین شد، قاشق را کنار گذاشته و با دست خمیر را جمع کنید و با ورز دادن چسبندگی، خمیر را به یکدیگر بچسبانید تا لطیف و نرم شود.

بعد از این کار، خمیر را درون یک کاسه قرار داده و برای حداقل دو ساعت در دمای محیط قرار دهید تا استراحت کند و حجم خود را بگیرد. پس از این مدت، خمیر شما آماده استفاده خواهد بود و می توانید با آن گوشفیل های لذیذی را تهیه کنید و در افطار خود به همراه عزیزانتان لذت ببرید.

مرحله سوم: باز کردن

حالا با دست به شکل یک توپ خمیر را از کاسه دربیاورید و روی سطح آردپاشی شده قرار دهید. سپس با استفاده از رول آردپاش شده، خمیر را به قطر دو میلی‌متر باز کنید. می‌توانید با کمک کاتر، خمیر را به هر شکل و اندازه‌ای که مدنظرتان است، برش بزنید. بهتر است در این مرحله سرعت عمل خود را بالا ببرید تا خمیر خشک نشود و به راحتی قابل اصلاح باشد.

گوشفیل 496498498541685

مرحله چهارم:سرخ کردن

پس از برش زدن خمیر به مدل دلخواه، داخل یک قابلمه روغنی روغن ریخته و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. بعد از آن، هر برش خمیر را با دقت داخل روغن داغ قرار دهید و آن را تا زمانی که به رنگ طلایی درآید، سرخ کنید. سپس با یک ملق آب شکن، هر برش را از روغن بیرون آورده و داخل شربت شیرینی قرار دهید. پس از گذشت یک دقیقه، شیرینی را از شربت خارج کرده و آن را داخل توری قرار داده تا اضافه شدنی های شربت خارج شود. حالا می‌توانید این شیرینی گرم و خوشمزه را لذت بخشید.

نکات تکمیلی:

  • در هنگام تهیه گوشت فیل، حتما باید به مراحل دقیقی که باید انجام داد توجه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
  • قرار دادن زیادی آرد در خمیر باعث می شود که پف کردن گوشت فیل به خوبی صورت نگیرد، به همین دلیل حداکثر میزان آرد را به خمیر اضافه کنید.
  • وقتی خمیر را در حال ورز دادن هستید، نیازی نیست آن را خیلی باز یا خیلی بسته کنید، فقط کافی است که به مدت ۳ دقیقه ورزش دهید تا خمیر نرم و لطیف شود.
  • بهتر است روغن را با حرارت کم داغ کنید تا گوشت فیل ها خشک نشوند و ترک نخورند.
  • در صورتی که می خواهید گوشت فیل های خود را پر شهد سرو کنید، آن ها را به مدت ۳ دقیقه داخل شهد نگه دارید.
  • حتما به ضخامت خمیر خود توجه کنید و بیشتر از ۲ میلی‌متر ضخامت ندهید، همچنین قبل از خمیر کردن، مطمئن شوید که گوشت فیل ها داخل شهد سرد هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن