شیرینی نارگیلی روی هم چیده ش ده وبرش خورده روی میز 46467

طرز تهیه ی شیرینی نارگیلی شکلاتی | محبوبترین شیرینی

شیرینی نارگیلی شکلاتی یک شیرینی بسیار خوشمزه و محبوب است که معمولا در جشن ها و مراسمات خاص سرو می شود. این شیرینی با ترکیبی از نارگیل تازه و خامه پر شده به همراه پوششی از شکلات تهیه می شود که عطر و طعم خاصی به آن می دهد.

 

مواد لازم برای تهیه ی شیرینی نارگیلی شکلاتی

 

شکلات تخته ای       115 گرم

پودر کاکائو             یک چهارم پیمانه

پودر نارگیل            225 گرم

شکر                    سه چهارم پیمانه

سفیده تخم مرغ         3 عدد

نمک                    خیلی کم

وانیل                    به مقدار لازم

شیرینی نارگیلی شکلاتی در ظرف صورتی همراه شیر 67464

 

مرحله اول تهیه شیرینی نارگیلی شکلاتی:

 

ابتدا،  شکلات تخته ای  را در یک ظرف مناسب قرار می‌دهیم و آن را بر روی حرارت آب گرم قرار می‌دهیم تا به آرامی آب شود. سپس، سفیده‌ی تخم مرغ، شکر، نمک و وانیل را به ظرف اضافه کرده و با استفاده از هم‌زن، تمامی مواد را به خوبی با هم مخلوط می‌کنیم. در هم زدن مواد از هم‌زن برقی یا دستی استفاده می‌کنیم، اما به یاد داشته باشیم که نباید بسیار تند هم زنیم. زیرا سفیده‌ی تخم مرغ به سرعت فرم می‌گیرد و این ممکن است برای تهیه‌ی این شیرینی مورد نظرمان مشکل‌ساز باشد.

 

برای تهیه‌ی این شیرینی، از پودر نارگیل با کیفیت و مرغوب استفاده می‌کنیم. ابتدا پودر نارگیل را در آسیاب قرار داده و به آرامی آن را پودری‌تر می‌کنیم. در این مرحله، نباید پودر نارگیل را به شدت ریز کنیم، زیرا این ممکن است بافت شیرینی را آسیب بزند و باعث شود شیرینی وا شود. به همین دلیل، پودر نارگیل را به قدری ریز می‌کنیم که بهترین کیفیت را برای آن به‌دست آوریم و بافت شیرینی را بهبود بخشیم.

برای بهترین نتیجه در تهیه‌ی شیرینی، پودر کاکائوی دارک و با کیفیت استفاده می‌کنیم. این پودر کاکائو بسیار خوشبو و با طعم بهتری است که می‌تواند به شیرینی ما طعم و مزه‌ی خاصی بدهد. در این مرحله، پودر کاکائو را سه بار الک می‌کنیم تا کاملا یکنوا خت باشد و هیچ گلوله‌ای در آن باقی نماند. این کار باعث می‌شود که شیرینی ما یکنوا خت باشد و همه‌ی مواد به صورت یکنواخت توزیع شده و شیرینی ما بهترین کیفیت را داشته باشد.

وقتی که ترکیب سفیده تخم مرغ شما به خوبی هم‌زمان و یکدست شد، می‌توانید پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و با دقت مواد را با هم مخلوط کنید. حتماً به این نکته توجه داشته باشید که تمامی مواد به خوبی با هم ترکیب شده و ترکیب نوعی از سس صاف و خمیری را ایجاد کرده‌اند.

شیرینی نارگیلی در ظرف تارتجی 3253536

مرحله دوم تهیه شیریی نارگیلی شکلاتی:

 

پودر نارگیل را آسیاب کرده و ریز کنبد. حالمی‌خواهید آن را به ترکیب شکلاتی خود اضافه کنید. ابتدا شکلات خود را آب کرده و به خوبی هم بزنید تا یکدست شود. سپس آن را به پودر نارگیل و  مواد تخم مرغی اضافه کنید و تمام مواد را با هم ترکیب کنید. مطمئن شوید که تمامی مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شده‌اند. سایر مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. سپس با دست، مواد را به هم بزنید تا ترکیبی یکدست و یکنواخت بوجود آید. بهتر است مواد را تا حدی با دست ورز دهید تا شیرینی، انسجام و ترکیب مناسبی به خود بگیرد.

برای آماده کردن سینی فر، ابتدا آن را با فویل پوشانده و سپس روی آن را به طور کمی با یک لایه روغن یا آب کره مالیده تا جلوی چسبیدن شیرینی ها به سینی را بگیرد. پس از گذشت بیست دقیقه وقت لازم برای تقویت و انسجام شیرینی، دستمان را با کمی روغن مالیده و از مواد کمی برمیداریم. سپس مواد را با دقت و به فاصله مناسب از یکدیگر در سینی قرار می دهیم تا شیرینی ها به هم نچسبند و در زمان پختن جدا شوند. برای اطمینان از این که شیرینی ها به هم نچسبند، بهتر است فاصله کافی بین آن‌ها را حفظ کرده و آن‌ها را در سینی قرار دهیم.

بعد از چیدن شیرینی‌ها در سینی فر، دمای فر را روی ۱۶۵ درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم و منتظر می‌مانیم تا فر به دمای مورد نظر برسد. سپس سینی فر را داخل فر قرار داده و به مدت ۱۲-۱۵ دقیقه صبر می‌کنیم تا شیرینی‌های ما به‌خوبی پخته شوند و روی آن‌ها طلایی و براق شود. بهتر است پس از پخت، شیرینی‌ها را به مدت چند دقیقه درون سینی فر باز و خنک شوند و سپس آن‌ها را از سینی برداشته و در ظرف مناسبی نگهداری کنیم.

شیرینی نارگیلی برش خورده در کپسول 9678624

مرحل سوم تهیه شیرینی نارگیلی شکلاتی:

پس از پخت شیرینی‌ها، فر را خاموش می‌کنیم و سینی شیرینی‌های آماده را از داخل فر درمی‌آوریم و آنها را به خنک شدن می‌گذاریم. اگر قبل از اینکه شیرینی‌ها به خوبی خنک شوند، آنها را از سینی جدا کنیم، ممکن است باعث شود که شیرینی‌ها آسیب ببینند و کیفیت آنها کاهش یابد. بنابراین، بهتر است اجازه دهیم که شیرینی‌ها به خوبی خنک شوند و خودشان را بگیرند و سپس آنها را از سینی جدا کنیم

برای تزیین روی شیرینی ها مون کمی شکلات سفید رو به روش بنماری آب می کنیم و خوب هم می زنیم تا یک دست بشه. بعد داخل قیف می ریزیم و روی شیرینی ها مون می کشیم. کمی هم پودر نارگیل در آخر می ریزیم. این شیرینی رو توی ظرف در بسته و توی یخچال نگه داری می کنیم.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن