شیرینی پسته ای 4964896464685

طرز تهیه ی شیرینی پسته ای با آسانترین روش

شیرینی پسته ای یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است. شیرینی پسته ای یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و لذیذ در فضای مجلسی و مهمانی هاست. با ظاهری شیک و طعمی بی نظیر، این شیرینی به عنوان یک انتخاب بسیار عالی برای پذیرایی از مهمانان خاص و دیدارهای سال نو است.

 

مواد لازم

مغز پسته بدون پوست ۵۰۰ گرم

هل تازه ساییده شده ۱ قاشق غذا خوری

آرد برنج حریر ۵۰۰ گرم

پودر قند ۲۵۰ گرم

مخلوط روغن جامد و کره بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم

مغز پسته نگینی برای تزئین مقداری

شیرین پسته ای با تزیین بادام 46465

روش تهیه خمیر شیرینی پسته ای مجلسی

برای تهیه شیرینی پسته ای، ابتدا باید پسته ها را با آرد برنج به میزان مناسب درون غذاساز ریخته و آنها را به طور کامل آسیاب کرد. سپس پودر پسته های درشت را با مقداری آرد برنج دیگر ترکیب کرده و دوباره آنها را به طور کامل با هم مخلوط می‌کنیم.

در مرحله بعدی، روغن جامد را کمی ذوب کرده و به آن کره نرم و پودر قند الک شده اضافه کرده و همه را به خوبی با هم مخلوط می‌کنیم در صورتی که خمیر جمع نشد، می‌توانیم مقداری از روغن را به آن اضافه کنیم.

سپس با استفاده از همزن، تمام مواد را با هم مخلوط می‌کنیم تا به یک خمیر یکنواخت برسیم. در این مرحله، بهتر است از همزن با سرعت پایین استفاده کنیم تا خمیر به صورت پوک و سبک شود. سپس می‌توانیم پودر هل را به خمیر اضافه کرده و دوباره با همزن، تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط کنیم. بهتر است در این مرحله نیز از سرعت پایین همزن استفاده کنیم تا از شکستن پودر هل جلوگیری کنیم.

 

ابتدا آرد برنج و پسته را با هم مخلوط می‌کنیم و سپس با دست به خوبی می‌زنیم تا ترکیب شوند. بهتر است این کار را به‌گونه‌ای انجام دهید که روغن به خمیر اضافه نشود. اگر خمیر شما کافی‌است و مناسب جمع شدن نیست، می‌توانید باقیمانده‌ی روغن (که بهتر است قبلاً ذوب شده باشد و داغ نباشد) را به‌تدریج به آن اضافه کنید. سپس دوباره با دست به خوبی ورز می‌ دهیم تا زمانی که خمیر جمع شود و آماده‌ی استفاده شدن باشد.

 

بعد آن چندگلوله درست کرده و داخل کیسه فریزر گذاشته به مدت ۴ الی ۵ ساعت در جای خنک استراحت می دهیم . بعد هر یک از گلوله ها را جدا گانه برداشته. کمی ورز می دهیم و روی تخته بین دو کیسه فریزر قرار داده و با وردنه به ارتفاع نیم سانت باز می کنیم .

بعد از تهیه تست شیرینی پسته ای، به شکل دلخواه قالب میزنیم و سپس با دقت و بدون اعمال فشار، یک دانه پسته نگینی روی شیرینی قرار می‌دهیم. در نهایت، شیرینی پسته ای را به آرامی و با دقت داخل سینی فر می‌چینیم و با دمای مورد نیاز، آن را پخته و طراوت دهیم.

 

بعد از مهیا کردن سینی شیرینی پسته‌ای، آن را در فری که قبلاً به مدت 20 دقیقه در دمای 170 درجه گرم شده، قرار می‌دهیم. سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه به شیرینی‌ها زمان می‌دهیم تا بپزند. در این مدت دو بار درِ فر را باز می‌کنیم و جهت سینی را تغییر می‌دهیم تا شیرینی‌ها به صورت یکنواخت پخته شوند.

پس از پخته شدن شیرینی‌ها، آن‌ها را از فر خارج کرده و به مدتی صبر می‌کنیم تا کاملاً سرد شوند. سپس آن‌ها را به ظرف دلخواه منتقل کرده و آماده سرویس به میهمانان خود می‌شویم.

ششیرینی پسته ای در قالب 4223353

نکات 

  • می‌توان نسبت مواد شیرینی پسته‌ای را تغییر داد. به عنوان مثال، می‌توانید ۵۰۰ گرم پودر پسته را با ۳۰۰ گرم آرد برنج جایگزین کنید تا شیرینی با رنگ سبز بیشتری داشته باشید.
  • با این کار، نسبت مواد به همراه نسبت روغن و شکر نیز باید تغییر کند تا از ترکیب بهینه و حفظ طعم و کیفیت شیرینی اطمینان حاصل شود.
  • اگر مایل به داشتن شیرینی با کمترین میزان چربی هستید، می‌توانید به جای استفاده از روغن، خمیر را از چرخ گوشت رد کرده و از باقیمانده روغن استفاده نکنید. با این کار، شیرینی پسته‌ای شما کمترین میزان چربی را دارا خواهد بود و برای میهمانانتان سرو کردن آن لذت بخش‌تر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن