چیزکیک یخچالی با کارامل | دسر شیک برای مجالس

دسر کارامل چیزکیک یکی از خوراکی‌های بسیار خوشمزه و محبوب در سراسر جهان است که به عنوان یک انتخاب عالی برای پذیرایی های شیک و مجلسی شناخته می شود. همچنین، این دسر می تواند به عنوان یک میان وعده سالم و لذیذ برای شما و خانواده‌تان باشد.

“چیز کیک کاراملی” یکی از گزینه های خوشمزه و آسان در دسته بندی چیز کیک هاست که برای طرفداران طعم شیرینی مانند کارامل عالی است. در این نوع از چیز کیک، بدون استفاده از لایه ژله، با استفاده از ترکیبی ساده از مواد اصلی تهیه می شود.

 

چیز کیک کاراملی با تزیین کارامل در ظرف سرو 65453

 

مواد لازم برای تهیه چیز کیک کاراملی بدون فر

 

بیسکویت پتی بور ۱۵۰ گرم

آب سرد ۱/۴ پیمانه

شکر ۲ ق غذا خوری

پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم

پودر کرم کارامل ۱ بسته

شیر ۱ پیمانه

کره ۱۵۰ گرم

پودر ژلاتین ۲ الی ۳ ق غذا خوری

 

چیز کیک کاراملی با تزیین کارامل در ظرف سرو 3567688

طرز تهیه ی چیزکیک کاراملی :

ابتدا برای تهیه لایه بیسکوییت، باید کره را به روش بن ماری ذوب کنید. برای این منظور، کره را به یک قابلمه اضافه کرده و آن را درون یک قابلمه دیگر حاوی آب جوش قرار دهید تا آرام آرام ذوب شود. همچنین می توانید کره را درون یک مایکروویو ذوب کنید.

سپس بیسکوییت ها را داخل یک کیسه نایلون قرار داده و با استفاده از گوشتکوب یا غذاساز، آن ها را به صورت پودر کوچک شده درآورید. سپس کره ذوب شده را به پودر بیسکوییت اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کنید تا ترکیبی یکنواخت بدست آید.

سپس کف قالب مورد نظر را با کاغذ روغنی پوشانده و ترکیب بیسکویتی را روی آن بریزید. با پشت یک لیوان یا قاشق، ترکیب را به صورت صاف و فشرده کنید تا لایه بیسکوییتی شما حتی و سفت شود. سپس قالب را در یخچال قرار داده و صبر کنید تا لایه بیسکوییتی سفت شود و آماده برای افزودن لایه کاراملی شود.

ابتدا برای تهیه ژله، پودر ژلاتین را ریخته و صبر کنید تا آن را به آب بگیرد و به صورت اسفنجی شود، سپس آن را درون یک قابلمه با حرارت پایین قرار دهید تا آرام آرام آب ژلاتین گرم شود و بعد آن را از روی حرارت بردارید یا به مدت چند ثانیه در مایکروویو گرم کنید.

برای تهیه کارامل، شما باید قند را درون قابلمه با حرارت پایین بریزید و تا زمانی که قند آبکشی شده و قهوه‌ای رنگ شده راه بیفتد. در این مرحله، شما می‌توانید شیر را به قند اضافه کرده و آن را هم بزنید تا کرم کارامل حل شود. سپس، حرارت را افزایش داده و کرم کارامل را تا زمانی که غلیظ شود بجوشانید. حواستان باشد که حرارت را به حداقل برسانید تا کارامل نسوزد.

ابتدا در یک میکسر، پنیر خامه ای و خامه را به همراه شکر بزنید تا ترکیبی کرمی و یکدست حاصل شود. سپس به تدریج کمی از مواد کاراملی را به این مخلوط اضافه کرده و همزدن را ادامه دهید تا مواد با هم مخلوط شوند. سپس تمام کرم کارامل را به این ترکیب اضافه کرده و مجدداً با همزن برقی مخلوط کنید. در نهایت، پودر ژلاتین را به آرامی به مایه پنیری اضافه کرده و به مدت چند دقیقه دیگر همزدن را ادامه دهید تا تمامی مواد به هم ترکیب شوند.

بعد از مخلوط کردن مواد، مایه را روی لایه بیسکوییتی در قالب بریزید و به مدت ۴ تا ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا کیک خودش را بگیرد. سپس با کمک یک چاقوی تیز، دور تا دور کیک را جدا کرده و قالب را با دقت از کیک خارج کنید. می‌توانید از کاغذ روغنی یا نایلون برای جلوگیری از چسبیدن کیک به قالب استفاده کنید. حالا کیک کاراملی آماده سرو و نوش جان شماست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن