طرز تهیه ی دسر باورایا | محبوبترین دسر صبحانه

دسر باواریا ، دسر مشهور و دارای محبوبیت  که به فرانسه بازمی‌گردد، بسیار جذاب است. شاید فکر کنید که یک دسر پیچیده و ناشناخته است، اما در واقع، این دسر بسیار ساده تهیه می‌شود و از مواد اولیه‌ای که در دسترس خود داریم تشکیل می‌شود.

دسر باواریا یکی از دسرهای محبوب صبحانه است که با استفاده از خامه تهیه می‌شود، مانند دسر پاناکوتا. ترکیب خامه و زرده تخم مرغ، به این دسر خوشمزه‌ای می‌بخشد که شبیه به موس شکلاتی است. دسر باواریا وانیلی به تنهایی بسیار خوشمزه است و نیازی به افزودن سایر مواد ندارد، اما اگر می‌خواهید تنوعی به آن بدهید، می‌توانید دسر باواریا شکلاتی، نسکافه‌ای، میوه‌ای و یا حتی دسر باواریا سه رنگ تهیه کنید که ظاهری فوق‌العاده دارد. این دسر انتخابی عالی برای شاد کردن صبحانه‌ها، مهمانی‌ها و مجالس شیک است و همچنین برای ساختن یک عصر دلپذیر بسیار مناسب است.

دسر باواریا درظرف سرو 53432

 

مواد لازم برای دسر باواریا

 

زرده تخم مرغ 8 عدد

شیر 4/5 پیمانه

شکر 2 پیمانه

پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری

آب جوش 1/3 پیمانه

خامه صبحانه 250 گرم

اسانس وانیل 1/4 قاشق مرباخوری

پودر قهوه، کاکائو، رنگ خوراکی و … (اختیاری)

 

طرز تهیه ی  دسر باواریا

ابتدا یک کاسه متوسط بردارید و تخم مرغ‌ها را شکسته و زرده آن‌ها را درون کاسه بریزید. سپس شکر را به آن اضافه کرده و با استفاده از همزن برقی با سرعت بالا، زرده تخم مرغ را به طور کامل با هم مخلوط کنید. در نهایت، اسانس وانیل را به آن اضافه کنید و به مدت یک دقیقه دیگر با همزن برقی به خوبی مخلوط کنید تا یک کرم رنگی همگن به دست آید.

یک کاسه دیگر را آماده کنید و آب را به مقدار مورد نیاز در آن بریزید. سپس کاسه حاوی آب را روی بخار کتری یا قابلمه قرار داده و منتظر شوید تا آب جوشیده و بخار آن به دست آید. سپس پودر ژلاتین را به آب اضافه کنید و با استفاده از روش بن ماری ، به طور کامل آن را حل کنید. برای این منظور، کاسه حاوی ژلاتین را بر روی کاسه حاوی آب جوشیده قرار دهید تا حرارت آب جوشیده، ژلاتین را در کاسه بالا حل کند. شما همچنین می‌توانید کاسه حاوی ژلاتین را در مایکروویو قرار داده و منتظر شوید تا ژلاتین به طور کامل در آب حل شود.

در این مرحله از تهیه دسر باواریا باید شیر را در یک قابلمه متوسط بریزید و روی حرارت ملایم تا شیر جوش برسد. توجه داشته باشید که شیر نباید بیشتر از حد جوشانده شود، در غیر این صورت ممکن است دسر شما خراب شود.

حالا مخلوط تخم مرغ و شکر را به شیرِ ولرمِ در قابلمه اضافه کنید و با یک قاشق چوبی یا سیلیکونی به طور مداوم آن را هم بزنید تا تمامی مواد به هم مرتبط شوند. سپس مخلوط ژلاتین و آب حل شده را به قابلمه اضافه کرده و دوباره به هم بزنید تا کاملا ترکیب شود.

حالا باید قشنگ خامه را به قابلمه بریزید. با استفاده از هم زدن با سرعت بالا، خامه را به خوبی تهیه کنید. پس از حدود 5 تا 7 دقیقه، در صورت تمایل میتوانید مخلوط را از طریق یک صافی عبور داده تا دسری با بافتی صافتر به دست آورید.

بعد از گذشت 5 دقیقه، محتویات را به جوش بیاورید و سپس از روی حرارت بردارید و در کناری قرار دهید. در صورت تمایل به تهیه دسر باواریا چند رنگ، میتوانید مایع دسر را به تعداد مورد نظر تقسیم کرده و با افزودن رنگ خوراکی، پودر کاکائو یا پودر قهوه، هر یک را به طور جداگانه مخلوط کنید.

حالا می‌توانید دسر باواریا را به دو شکل لیوانی یا قالبی تهیه کنید. فقط لازم است مواد را در قالب مورد نظر خود ریخته و سپس آن را به یخچال برای حداقل ۴ ساعت بگذارید تا سفت شود. در صورتی که دسر شما چند رنگ است، هر لایه از دسر را جداگانه در قالب ریخته و آن را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا سفت شود، سپس لایه دیگر را روی آن اضافه کنید. این مراحل را برای تمامی لایه‌های دسرتان تکرار کنید.

دسر باواریای سه رنگ لیوانی با تزیین شکلات 5434231

برای رسیدن به حالت نهایی دسر، نیاز است آن را حداقل 4 تا 5 ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود. سپس می‌توانید با استفاده از ترافل رنگی، میوه های تازه، چیپس شکلات و سایر تزئینات مورد علاقه خود، آن را تزیین کرده و سرو کنید. بهتر است پیش از سرو، دسر را برای چند دقیقه از یخچال خارج کرده تا دمای اتاق بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن