طرز تهیه ی 2 نوع کیک شاتوت | مناسب ترین کیک برای فصل تابستان

کیک شاتوت یکی از انواع کیک هایی که در فصل تابستان و پایان بهار همزمان با فصل شاتوت تهیه می‌شود. کیک شاتوت دارای بافت نرم و پنبه‌ای است و برای عصرانه‌ها و جمع‌های دوستانه بسیار مناسب است. می‌توانید این کیک را با سس شاتوتی یا پودر قند تزئین کنید. بهترین  شاتوت برای استفاده در این کیک، شاتوت تازه و رسیده است و مقدار شکر مورد استفاده باید به  شاتوت‌های استفاده شده و نوع شیری که استفاده می‌کنید، تعدیل شود. می‌توانید برای پخت کیک شاتوت از هر نوع قالبی استفاده کنید، اما بهتر است از قالب میان تهی استفاده کنید که برای کیک‌های میوه‌ای مناسب است.

مواد لازم برای تهیه کیک شاتوت

تخم مرغ ۲ عدد

شاه توت ۱/۲ پیمانه

شکر ۱/۲ پیمانه

آرد ۲ پیمانه

ماست ۱/۲ پیمانه

روغن ۱/۲ پیمانه

بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری

وانیل ۱/۸ ق چای خوری

 

کیک شاتوت در ظرف سرو به همراه نوشیدنی 325233

 

طرز تهیه ی کیک شاتوت :

قبل از هر چیز، فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا به دمای مطلوب برسد. سپس آرد مخصوص کیک  و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و سه بار الک کنید تا هوای لازم برای آرد وارد شود. همه مواد را قبل از شروع کار در دمای محیط به همراه هم قرار دهید تا دمای یکسانی داشته باشند.

ابتدا شکر، وانیل، و روغن مایع را در یک کاسه قرار داده و با استفاده از همزن برقی به مدت ۳ تا ۵ دقیقه با سرعت بالا مخلوط کنید تا حجم بگیرد و شکر حل شود. سپس به تدریج تخم مرغ را دانه دانه به مواد قبلی اضافه کنید و هر بار با افزودن هر تخم مرغ، مخلوط را به مدت ۱ دقیقه با همزن برقی بزنید.

پس از اضافه کردن تخم مرغ به مواد قبلی و هم بزنید، ماست را به مواد اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه دیگر با همزن برقی بزنید تا همه مواد به هم بریزند. سپس آرد و بیکینگ پودر را به دو مرحله به مخلوط اضافه کرده و با استفاده از یک لیسک، مواد را به طرف یک جهت مخلوط کنید. در انتها، شاتوت را به مواد اضافه کرده و به مدت کافی با همزن برقی بزنید تا تمامی مواد به خوبی مخلوط شوند.

قالب لوف ۲۸ سانت یا گرد ۲۰ سانت را از قبل با روغن جدا کننده چرب کنید سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود سپس داخل فر از قبل گرم شده در پنجره وسط فر در دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۳۵ دقیقه تا پخته شود سپس از قالب خارج و به دلخواه تزئین کنید.

 

کیک شاتوت برش خورده در ظرف سرو 645342

 

کیک شاتوت با سس

 

مواد لازم کیک شاتوت
تخم مرغ ۶ عدد
شکر ۲۵۰ گرم
شاتوت ۱ پیمانه
آرد ۳۲۰ گرم
شیر ولرم ½ پیمانه
کره ۱۶۵ گرم
پودر نارگیل ½ پیمانه
بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
مواد لازم برای سس
نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری سرپر
آب شاتوت ۱ پیمانه
شکر ۴ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه ۲ قاشق غذاخوری

 

کیک شاتوت برش خورده در ظرف سرو 35435456

 

طرز تهیه ی کیک شاتوت :

 

برای تهیه کیک شاتوت لذیذ، در ابتدا کره را نیم ساعت قبل از شروع کار از یخچال بیرون بگذارید و در دمای اتاق قرار دهید تا کاملا نرم شود. در ادامه، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید.

حالا که فر به دمای مورد نظر رسید، می توانیم به تهیه کیک شاتوت بپردازیم. ابتدا زرده تخم مرغ را از سفیده های آن جدا کنید و در دو کاسه مجزا قرار دهید. سپس با استفاده از همزن برقی، سفیده های تخم مرغ را به صورت جداگانه و به مدت کافی بزنید تا حجم آن ها افزایش پیدا کند.

پس از حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه هم زدن سفیده تخم مرغ، آن را از همزن برقی خارج کرده و درون یخچال قرار دهید تا در حین آماده سازی سایر مواد اولیه کیک، حجم آن از بین نرود.

در این مرحله، کره نرم را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب قرار دهید و با استفاده از همزن برقی با دور تند، حدود ۳ تا ۴ دقیقه به طور کامل با هم مخلوط کنید تا کره به حالت خامه ای درآید. سپس زرده های تخم مرغ را به همراه وانیل به کاسه حاوی کره اضافه کرده و به صورت کامل با هم مخلوط کنید.

پس از اضافه کردن زرده های تخم مرغ و وانیل، مخلوط کره را مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا ترکیب کره ها به صورت کامل و یکدست شود.

حالا شیر ولرم را به تدریج به کاسه اضافه می کنیم و با همزن برقی به مدت کافی مخلوط می کنیم تا زرده تخم مرغ کاملا ترکیب و یکدست شود. سپس آرد را به همراه بکینگ پودر درون کاسه می ریزیم سپس به تدریج ۳ بار مخلوط می کنیم تا تمام مواد به هم بریزند و در نهایت پودر نارگیل را به کاسه اضافه کرده و با همزن برقی کمی بیشتر مخلوط کنیم تا تمامی مواد به یکدیگر مرتبط شوند.

در این مرحله با استفاده از یک لیسک، مواد خشک را به صورت دورانی با هم مخلوط می کنیم. سپس سفیده تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و با حرکات آرام و دقیق مخلوط می کنیم تا حجم مواد افزایش پیدا کند و بافت مایه کیک یکدست شود.

سپس با استفاده از ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری آرد، شاتوت ها را مخلوط می کنیم و قالب را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. سپس قالب را به صورت وارونه نگه می داریم تا آرد اضافی از قالب خارج شود.

در این مرحله، نصف از مایه کیک را به داخل قالب ریخته و سپس شاتوت ها را به صورت پخش شده روی آن قرار می‌دهیم. سپس باقی مایه کیک را به صورت یکنواخت بر روی شاتوت ها و مایه کیک قرار می دهیم. سپس قالب را در وسط فر قرار می دهیم.

در ادامه  کیک را به مدت 40 تا 45 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا کاملاً پخته شود. در طی این فاصله، می‌توانیم به آماده‌سازی سس شکلاتی بپردازیم. برای تهیه این سس، آب شکلات را به همراه شکر، خامه و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب ریخته و با حرارت ملایم، تا زمانی که سس غلیظ شود، از روی حرارت برداریم.

سپس، مخلوط شاتوت را به صورت مداوم با یک قاشق هم‌زنی می‌زنیم تا تمامی مواد به‌طور کامل با هم ترکیب شوند. سپس، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و مخلوط را به صورت یکنواخت و بدون توقف هم‌زنی می‌کنیم تا سس به غلظت مربایی برسد.

پس از گذشت ۴۵ دقیقه، با استفاده از یک خلال دندان یا سیخ چوبی، در مرکز کیک فرو می‌کنیم و سپس آن را خارج می‌کنیم. اگر مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک به‌طور کامل پخته است. سپس، قالب کیک را از فر خارج کرده و به آرامی به خنک شدن در می‌آوریم.

پس از آنکه کیک به‌طور کامل خنک شد، آن را از قالب جدا کرده و در ظرف مورد نظر قرار می‌دهیم. سپس، سس شکلات را به صورت پخشی بر روی کیک می‌ریزیم و آن را با میوه‌ شاتوت تزیین می‌کنیم. امیدواریم کیک خوشمزه‌ای را برای شما فراهم آورده باشیم. لذت ببرید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن