کیک انگور 5875875

روش تهیه کیک انگور خانگی با طعم خاطره انگیز و دلچسب

کیک انگور از جمله کیک های لذیذ و مقوی است که با استفاده از میوه انگور تهیه می شود. این کیک به دلیل دارا بودن میوه انگور تازه خواص بسیاری برای بدن و پوست صورت دارد، اما به شرط آنکه با شکر کمتر تهیه شود. این شیرینی برای میهمانی و دورهمی های تابستان و پاییز بهترین گزینه محسوب می شود. با کالنی همراه  باشید تا تهیه این کیک انگور خانگی و لذیذ را بررسی کنیم، در خانه درست کنید و از مزه بی نظیرش لذت ببرید.

کیک انگور  785865

انگور برای بدن چه خواصی دارد؟

 

احتمالا می پرسید که مگر می شود کیک انگور برای بدن خواصی داشته باشد، در واقع باید بگوییم ، بلی. انگور دارای خواص بالایی است که برای بدن مزایای بسیاری را به دنبال خواهد داشت. به طور نمونه رفع لکه های پوستی ، درمان شوره سر، مرطوب کننده و نرم کننده، جوانسازی پوست و…از جمله مزایای انگور می باشد.

برای از بین بردن لک های روی پوست صورت ابتدا آب انگور را بگیرید و صاف کنید سپس به آرامی روی پوست صورت و محل لک ها ماساژ دهید ، سپس اجازه دهید آب انگور روی پوست صورت خشک شود. در پایان آب انگور خشک شده روی پوست صورت را با آب سرد بشویید.

انگور حاوی آنتی اکسیدان های مفیدی است که باعث می شوند رادیکال های آزاد و مضر که باعث ایجاد چین و چروک روی پوست می شوند از بین بروند. ضمن اینکه ویتامین C موجود در انگور برای ایجاد کلاژن و حفظ ثبات و استحکام پوست کمک شایانی می کند. رزوراترول یکی از آنتی اکسیدان های مفیدی است که می تواند آفتاب سوختگی را درمان کند. انگور منبع مناسبی از این آنتی اکسیدان است که می تواند علاوه بر درمان آفتاب سوختگی باعث رفع قرمزی ناشی از سوختگی پوست نیز شود. برای درمان آفتاب سوختگی و از بین بردن قرمزی ناشی از آفتاب سوختگی باید انگور را به صورت ماسک روی محل آسیب دیده قرار دهید.

همچنین لازم است بدانید انگور برای از بین بردن بیماری های کلیوی بسیار مناسب است.  انگور حاوی مقدار قابل توجهی آب است و به همین دلیل به عنوان یک دیورتیک طبیعی شناخته می شود. به همین دلیل مصرف انگور باعث می شود سموم موجود در کلیه ها خارج شوند.

یکی دیگر از خواص انگور این است که می تواند به درمان کم خونی کمک شایانی کند. انگور حاوی مقدار قابل توجهی آهن است و به همین جهت برای درمان کم خونی و مشکلاتی که به وجود می آورد بسیار مناسب است.

کیک انگور 656565

 

مواد لازم برای تهیه کیک انگور لذیذ

 

کره 200 گرم

انگور قرمز دانه ریز 1 فنجان

شکر ۱ لیوان

تخم مرغ ۴ عدد

آرد ۲٫۵ پیمانه

پودر فندق یا آرد بادام ۱ فنجان

بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

وانیل شکری ۱ بسته

رنده پوست لیمو  ۱ قاشق چایخوری

کیک انگور 556885

طرز تهیه کیک انگور

 

برای تهیه کیک انگور ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود و زمان آماده شدن مایه کیک معطل نشویم. در ادامه قالب مان را با کاغذ روغنی یا روغن جدا کنند پوشش می دهیم. در این مرحله آرد را با بکینگ پودر ترکیب می کنیم، سپس الک می کنیم و کنار می گذاریم. برای شروع تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به مدت ۵ دقیقه با دور تند همزن مخلوط می کنیم. زمانی که ترکیب تخم مرغ ها حجیم و کرمی رنگ شد، کره و شیر هم دمای محیط را به همراه رنده پوست لیمو و پودر فندق به کاسه اضافه می کنیم و در حد ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه مخلوط می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند.

در این مرحله آرد را در دو مرحله به مواد درون کاسه اضافه می کنیم و با لیسک به آرامی مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود. پس از اینکه مایه کیک آماده شد، دانه های انگور را کاملا آردی می کنیم، سپس به مایه کیک می افزاییم. حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب را در طبقه وسط فر که از قبل گرم کرده ایم قرار می دهیم تا بپزد. حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه برای پخت کیک نیاز است. توجه داشته باشید که در ۳۰ دقیقه اول پخت نباید درب فر را باز کنیم. پس از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم و اگر به طور کامل پخته بود، از فر خارج می کنیم. حالا صبر می کنیم تا کیک کمی خنک شود، سپس آنرا از قالب خارج می کنیم و در طرف مورد نظرمان قرار می دهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن