بورک 874698746887485

طرز تهیه بورک با خمیر خانگی

بورک از جمله غذاهای معروف و موردعلاقه در کشور ترکیه است که دستور عمل آن به سایر کشورها نیز رسیده و در زمزه محبوب ترین غذاهای ترکی واقع شده است. بورک را به عنوان غذای اصلی و یا پیش غذا می توان مصرف نمود، همچنین نیز یک عصرانه موردعلاقه و فینگرفود برای مهمانی ها به حساب می آید. در کالنی تهیه این بورک خوشمزه و ترد را با خمیر خانگی آموزش خواهید دید . برای تهیه بورک بهتر است از خمیر یوفکا استفاده نمایید که اصلی ترین مواد برای تهیه است.

 

تهیه بورک با خمیر خانگی 6478987687686

بورک چیست؟

بورک یکی از میان وعده هایی است که باب طبع بسیاری از افراد است و طرفداران زیادی دارد. بورک یک غذای سنتی است و پایه اصلی آن خمیر یوفکا می باشد که خمیر فیلو نیز نامیده می شود. انواع بورک متفاوت است و دارای طعم های گوناگونی می باشد. این غذا بسیار ساده و مقوی بوده و حتی می توان آن را در زمان کم آماده کرد و به صورت سرخ کرده در روغن یا با استفاده از فر آن را پخت. این غذای ترکی بسته به ذائقه های متفاوت طبخ می شود و حتی مواد آن برای وعده های متفاوت غذایی نیز می تواند بسیار متنوع باشد. مثلا در وعده صبحانه یا عصرانه به طور معمول از مواد سبک تری مانند پنیر و سبزیجات و زیتون و در وعده ناهار و شام از موادی مانند گوشت چرخ کرده، گوشت مرغ، کالباس، گوجه، اسفناج، قارچ و… استفاده می شود.

مواد لازم برای تهیه خمیر خانگی بورک

آدر سفید قنادی 250 گرم
آب 125 گرم حدودی
نمک یک قاشق چای خوری

مراحل تهیه خمیر بورک با خمیر خانگی

همان طور که در قسمت اول محتوا گفته شد از مهم ترین مواد برای تهیه بورک به سبک ترکی یا همان بورک ترکی ،خمیر یوفکا است . تمامی مواد بورک درون خمیر یوفکا بسته خواهند شد، از همین رو باید خمیر را به درستی پهن کرده و بپیچید . در صورت عدم صحیح پیچیدن مواد درون خمیر یوفکا، هنگام سرخ شدن مواد به درون روغن ریخته و می سوزند.

در مرحله اول نمک و آرد را با هم مخلوط می کنیم و 3 مرتبه الک می کنیم تا خوب هوا دهی شود. آب، روغن و سرکه را به هم مخلوط کرده و به تدریج به آب می افزاییم و خوب ورز می دهیم تا خمیر خوب شکل بگیرد و در گوشه کاسه جمع شود. سپس خمیر به دست آمده را به مدت 30 دقیقه ورز دهید. این کار را می توانید با غذا ساز یا تیغه خمیر گیر همزن هم انجام دهید. خمیر را گلوله کرده و داخل نایلون بگذارید و برای 90 دقیقه در یخچال استراحت دهید.

خمیر را از داخل یخچال خارج کرده، 5 دقیقه ورز دهید و داخل نایلون قرار دهید و به مدت 120 دقیقه دیگر داخل یخچال استراحت دهید تا خمیر کاملا سبک شود.

خمیر برای استفاده آماده است، به اندازه 1 گردو از خمیر بردارید و روی تخته کار آرد پاشی شده آنقدر خمیر را باز کنید تا حالت شیشه ای پیدا کند و این خمیر آماده برای مصرف است.

 

تهیه بورک با خمیر خانگی 52686586896896

نکات مهم و فوت و فن تهیه خمیر بورک

 

  • خمیر باید در حدی نازک شود که حالت شیشه ای پیدا کند.
  • باید روی هر لایه خمیر آرد بپاشید و بعد لایه بعدی خمیر را روی قبلی قرار دهید.
  • با این خمیر باقلوا ترکی هم می توان تهیه کرد.

سخن پایانی

همانگونه که گفته شد بورک از جمله غذاهای معروف ترکی است که به دلیل مزه خاص و لذیذی که دارد ، در بین تمامی افراد به شهرت بالایی رسیده و محبوب است. ما در این بخش از کالنی سعی بر این داشتیم تا مراحل تهیه بورک به سبک ترکیه را به شما آموزش دهیم ، درصورتی که به سایر غذاها و شیرینی های ایرانی و خارجی علاقمند بوده و می خواهید طرز تهیه هرکدام را بشناسید به وب سایت کالنی مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن