طرز تهیه کیک بستنی فوق العاده خوشمزه در خانه

کیک بستنی ترکیبی از دو دسر خوشمزه و پر طرفدار یعنی کیک و بستنی است و کمتر کسی پیدا می شود که از این دسر خوشمزه لذت نبرد. با رعایت چند نکته ساده می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید . در این محتوا از کالنی قصد داریم به روش تهیه این دسر خوشمزه و پر طرفدار بپردازیم .

کیک بستنی 48849848

مواد لازم برای طرز تهیه کیک بستنی خوشمزه

  • تخم مرغ 4 عدد
  • بکینگ پودر 10 گرم
  • آرد 250 گرم
  • آب 160 میلی لیتر
  • روغن جامد 150 گرم
  • شکر 265 گرم
  • بستنی وانیلی یا شکلاتی ( متناسب با سلیقه) 140 گرم
  • پودر کاکائو در صورت علاقه 18 گرم

کیک بستنی 8741867168741857418741

روش درست کردن کیک بستنی

در تهیه این کیک شما علاوه بر روش درست کردن کیک بستنی ،با طرز تهیه یک کیک خوب با بافت عالی را هم یاد خواهی گرفت که برای خامه کشی مناسب است.ابتدا سفیده را از زرده جدا کنید و نکاتی مثل تمیز بودن ظرف برای زدن سفیده و یا اینکه سفیده نباید خیلی سرد ویا گرم باشد.همچنین سر همزن شما باید موقع زدن سفیده به کف ظرف بخورد تا همه سفیده ها یکدست زده شوند و سفیده آب نیندازد را رعایت کنید.

سفیده را بزنید تا فرم بگیرد و از ظرف بیرون نریزد.در ظرف دیگری شکر و روغن را با همزن بزنید تا کرم رنگ شود. سپس زردها را یکی یکی به روغن و شکر زده شده اضافه کنید و هر تخم مرغ را 30 ثانیه بزنید.آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط کنید و نیمی از آن را به زرده تخم مرغ و روغن و شکر اضافه کنید و در حد 30 ثانیه با همزن مخلوط کنید.

آب ولرم را اضاقه کنید و 30 ثانیه با دور کند همزن هم بزنید و بقیه آرد و پودر کاکائو و بکینگ پودر را اضافه کنید و باز 30 ثانیه هم بزنید. بعد از این مرحله می توانید سفیده تخم مرغ را به بقیه مواد کیک اضافه کنید و هم بزنی.اگر بعد از هم زدن ردهای سفیدی از مایع داخل مواد کیک شما پیدا بود مهم نیست چون موقع پختن کیک این مایع سفید رنگ داخل کیک ذوب میشه و هم زدن بیش از حد شما باعث سفت شدن کیک میشود.ظرفی به قطر 28 سانتی‌متر را چرب کنید و داخل و دیواره های قالب را با پودر کاکائو یا آرد ، آرد پاشی میکنیم و مواد کیک را داخلش ریخته و در حرارت 180 درجه سانتیگراد فر به مدت زمان 45 دقیقه در طبقه وسط فر می پزیم.

بعد از اینکه کیک پخت اجازه میدهیم تا کاملا سرد شود. سپس یک لایه نازک با احتیاط از روی کیک جدا کرده و داخل کیک را خالی میکنیم به طوری که دیواره های کیک پاره نشود.داخل کیک را با بستنی که نه خیلی منجمد باشد و نه شل پر کنید و لایه ای که قبلا جدا کرده بودین روی سطح کار گذاشته و فشار دهید و دوازده ساعت در فریزر بگذارید تا بستنی منجمد شود و به خورد کیک برود. درصورت استفاده از بستنی شکلاتی یا وانیلی به صورت اختیاری می توانید شکلات تخته ای را با دو قاشق خامه بنماری کنید و روی سطح کیک خود بریزید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن