کیک عسل با تزیین گل سفید و قاشق مربا خوری 2354354

طرز تهیه ی کیک عسل | کیک مناسب میان وعده

کیک عسل یک خوراک شیرین و سرشار از انرژی است که با بافتی نرم و برجسته، به لذت بخشی خاصی دست می‌دهد. این دسر محبوب، به‌عنوان یک گزینه عالی برای میان وعده، پیشنهاد می‌شود.

مواد لازم برای تهیه کیک عسل

تخم مرغ ۳ عدد
وانیل ۱ قاشق چای خوری
بکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
آرد یک پیمانه به اضافه دو قاشق غذاخوری
شیر یک چهارم پیمانه
عسل ۴ قاشق غذاخوری
آب داغ ۱ قاشق غذاخوری
شکر  یک چهارم پیمانه
نشاسته ذرت ۱ قاشق مربا خوری
کره یا روغن مایع ۱۰۰ گرم

 

کیک عسلی در ظرف سرو با تزیین چوب دارچین 342355

 

طرز تهیه ی کیک عسل :

برای تهیه کیک عسل، ابتدا شیر و کره را در یک قابلمه مخصوص یا تابه قرار می‌دهیم و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می‌دهیم تا کره آب شود و از روی حرارت برداریم. در یک ظرف دیگر، آرد مخصوص کیک را با بکینگ پودر و نشاسته ذرت مخلوط کرده و آماده می‌کنیم.

آرد را دو یا سه بار الک می‌کنیم . سپس، ۴ قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری آب داغ مخلوط می‌کنیم تا رقیق شود و کنار می‌گذاریم. در ظرف دیگر، تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط می‌کنیم.

تخم مرغ را به‌مدت حدود ۱۰ دقیقه با همزن برقی میزنیم تا حجیم و کرم‌رنگ شدن آن، ورز داده و حجم آن را افزایش می‌دهیم. سپس، عسل را به‌تدریج به تخم مرغ اضافه کرده و به‌مدت چند دقیقه با همزن تازه‌ترکیب آنها صاف و حجیم شود، هم بزنیم. در نهایت، ترکیبی که از قبل آماده کرده‌ایم شامل آرد، نشاسته ذرت و بکینگ پودر را به دو مرحله به تخم مرغ و عسل اضافه کرده و با همزن برقی تازه ترکیب شود.

مواد را با هم مخلوط کرده و برای جلوگیری از پف شدن تخم مرغ، با حرکات دورانی هم می‌زنیم تا آرد کاملاً باز شود و گلوله‌گلوله نشود. پس از آماده شدن خمیر، شیر و کره را به آرامی به آن اضافه کرده و به‌صورت یکنواخت و بدون گلوله درآوردن آن مخلوط می‌کنیم.

پس از مخلوط کردن مواد، با حرکات آرام و دورانی به هم زدن ادامه می‌دهیم تا همه مواد به‌طور یکنواخت با هم مخلوط شوند. برای پخت کیک، می‌توان از قالب لوف یا قالب مستطیل به ابعاد ۱۰ در ۲۵ سانتی‌متر استفاده کرد. قبل از ریختن خمیر، کف قالب را با روغن مایع چرب کرده و سپس با آرد کاملاً پوشانده و تخلیه می‌کنیم تا از چسبیدن کیک به قالب جلوگیری شود.

مایع کیک عسل را در قالب می ریزیم و قالب را چند بار روی صفحه کار می زنیم تا هوای آن خارج شود و برای تزئین از پرک بادام روی کیک استفاده می کنیم ماکروفر را در حالت کانوکشن می گذاریم. این محتوا را برام تغییر بده

برای پخت کیک عسلی، ابتدا فر را در دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد یک ربع قبل از پخت کیک، گرم کنید. سپس مایع کیک عسل را در قالب کیک ریخته و قالب را در فر قرار دهید. برای حدود ۳۵ دقیقه زمان لازم است تا کیک عسل بپزد و کاملا پخته شود. سپس از فر خارج کرده و به مدت یک ربع صبر می‌کنیم تا کیک کاملا خنک شود و از قالب بیرون می‌آوریم. در آخر، برای تزئین کیک می‌توانید از پودر بادام یا مواد دلخواه خود استفاده کنید.

کیک عسلی برش خورده رد ظرف سرو 7567564

کیک عسل را پس از پختن و خنک شدن، با دقت از قالب خارج کرده و روی سینی سرو قرار می دهیم. سپس با استفاده از قاشق، عسل را به آرامی روی کیک می ریزیم تا به صورت یکنواخت پخش شود. سپس با یک قیچی، کیک را به برش های مورد نظر تقسیم می کنیم. حال کافیست کیک عسلی خوشمزه را در کنار عزیزان خود سرو کنیم و از طعم بی نظیر آن لذت ببریم. نوش جان!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن