طرز تهیه نان موز و شکلات در خانه به روش بازاری

اگر از آن دسته افراد هستید که هنگام صبح میلی به خوردن صبحانه ندارید، خوردن نان موز و شکلات را در برنامه صبحانه‌تان بگنجانید. این نان آن‌قدر خوشمزه و دلچسب است که شما را تشویق به خوردن صبحانه می‌کند. نان موز و شکلات، بافت و مزه‌ای شبیه کیک دارد.

موز و شکلات تلخ جزو مواد اولیه این نان خوشمزه هستند. همه می‌دانید که موز سرشار از انواع ویتامین و مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، منگنز، منیزیم، آهن، فولات، نیاسین، ریبوفلاوین و B6 است. خوردن این میوه فواید زیادی برای سلامتی از جمله افزایش ایمنی، پیشگیری از کم‌خونی، کاهش وزن و جلوگیری از دیابت دارد. شکلات تلخ موجود در این نان نیز دارای فوائد زیادی برای سلامتی است و به بهبود سلامت قلب، کاهش فشار خون، درمان کم‌خونی و پیشگیری از سرطان‌ها کمک می‌کند. پس از خوردن نان موز و شکلات غافل نشوید.

نان موز نوعی نان است که از موز له شده درست می‌شود. نان موز مرطوب، شیرین و شبیه کیک است و خیلی سریع آماده می‌شود. طرز تهیه نان موز در سال 1930 و بعد از مطرح شدن استفاده از جوش شیرین و بیکینگ پودر برای پخت انواع کیک و نان، در کتاب‌های آشپزی آمریکایی به چاپ رسید. حتی روز 23 فوریه به نام روز جهانی نان موز نامگذاری شده است. موز اولین بار در سال 1870 به آمریکا آورده شد و مدتی طول کشید تا به عنوان یک ماده اصلی برای تهیه انواع دسر شناخته شود. در این مطلب طرز تهیه نان موز را به شما آموزش خواهیم داد.

تهیه نان موز و شکلات 4869489489649689

مواد مورد نیاز برای تهیه نان موز و شکلات 

    • آرد                                 2 لیوان
    • تخم مرغ                           2 عدد
    • ماست                              1/3 لیوان
    • موز                                3 عدد
    • کره                                1/4 لیوان
    • دارچین                           1/2 قاشق چایخوری
    • شکر                              1 لیوان
    • جوش شیرین                     3/4 قاشق چایخوری
    • نمک                             1/2 قاشق چایخوری
    • شکلات تلخ                      1 بسته

 

طرز تهیه نان موز و شکلات

مرحله اول:

فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. کره را نیز از یخچال بیرون آورید تا به دمای محیط برسد و نرم شود. آرد را با جوش شیرین، دارچین و نمک مخلوط نمایید و چند بار الک کنید. کره نرم‌شده را با شکر داخل کاسه بریزید و حدود 1 دقیقه با همزن بزنید. سپس، موزها را پوست بگیرید و با پشت چنگال له کنید.

مرحله دوم:

موزهای له‌شده را روی مخلوط کره و شکر بریزید. سپس، ماست و تخم‌مرغ را به آن‌ها اضافه کنید و با همزن بزنید تا مواد یکدست شوند. مخلوط آرد، جوش شیرین، دارچین و نمک را کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا تبدیل به خمیر ترد و نرمی شوند.

 

تهیه نان موز و شکلات 489647947967896

 

مرحله سوم

شکلات را داخل کاسه‌ای خرد کنید و روی حرارت بخار آب قرار دهید تا نرم شود. سپس، شکلات را به خمیر اضافه کنید و خمیر را کمی ورز دهید تا شکلات به خورد آن برود.  کف و دیواره‌های قالب را چرب کنید یا کاغذ روغنی داخل آن قرار دهید. خمیر نان را داخل قالب بریزید و به مدت یک ساعت در فر از قبل گرم‌شده با دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

پس از پختن نان، آن را از قالب خارج کنید و برش بزنید.

 

نکات طلایی در پخت نان موز و شکلات

-برای تهیه نان موز و شکلات حتما از موزهای نرم استفاده کنید.

-زمان پخت این نان به سایز و جنس قالب بستگی دارد. بهتر است نیم ساعت بعد از گذاشتن نان موز و شکلات در فر مرتب به آن سر بزنید. در انتهای پخت چاقویی را درون نان فرو کنید اگر تمیز بیرون بیاید یعنی نان‌تان آماده است.

-این نان را می‌توانید در ظرف دربسته بیرون از یخچال نگهداری کنید.

 

سخن آخر

نان موز و شکلات صبحانه‌ای خوشمزه و فوق‌العاده است که بافت و مزه‌ای شبیه کیک دارد. البته این نان فوق‌العاده را می‌توانید به عنوان میان‌وعده میل کنید . این نان خوشمزه با آرد، تخم‌مرغ، ماست، کره، موز، دارچین، شکر و جوش شیرین درست می‌شود و طرز تهیه نسبتا ساده‌ای دارد. بهتر است برای تهیه نان موز و شکلات از موزهای نرم استفاده کنید. در صورت تمایل نیز می‌توانید شکر آن را کمتر یا بیشتر بکنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن