کیک مکزیکی خانگی 4584656526

طرز تهیه کیک مکزیکی خانگی با 2 روش متفاوت

کیک مکزیکی با روکش گاناش یک نسخه به‌روز‌شده و شیک از کیک مکزیکی است. در این نسخه از کیک مکزیکی، به جای تزئین با شیر خامه‌ای یا شکلات، از روکش گاناش استفاده می‌شود. گاناش یک مخلوط از شکلات نویر و خامه است که به عنوان یک روکش خوشمزه و شیک برای کیک‌ها و دسرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.کیک مکزیکی با کرم پاتیسیر یکی دیگر از نسخه‌های خوشمزه کیک مکزیکی است. در این نسخه از کیک مکزیکی، از کرم پاتیسیر به عنوان تزئین استفاده می‌شود.

کیک مکزیکی با روکش گاناش شکلاتی

مواد لازم پخت کیک مکزیکی

 تخم مرغ ۶ عدد
شکر ۱ لیوان
آب ۱/۴ لیوان
وانیل‏ ۱/۴ قاشق چای خوری
آرد ۲ لیوان سرخالی
گردو ۱/۲ لیوان
روغن مایع ۱/۴ لیوان
کاکائو ۱ قاشق غذا خوری
قهوه ۱ قاشق مربا خوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری

 

مواد لازم کرم رویال

تخم مرغ (سفیده) ۱ عدد
شکر ۱ قاشق غذا خوری
پودر قند ۱ قاشق غذا خوری
وانیل‏ ۱/۴ قاشق چای خوری

 

مواد لازم گاناش

شکلات 100 گرم
خامه صبحانه  100 گرم

کیک مکزیکی با روکش گاناش شکلاتی 45646526352

طرز تهیه کیک مکزیکی با روکش گاناش

  • برای تهیه کیک مکزیکی خانگی با روکش گاناش، ابتدا با ترکیب کردن تخم مرغ، شکر، وانیل و روغن درون یک کاسه، آنها را با هم مخلوط کرده و با دستگاه همزن برای چند دقیقه به خوبی هم بزنید.
  • سپس آرد، بکینگ پودر، کاکائو و نمک را در یک کاسه مخلوط کرده و به آرد اضافه کنید. با استفاده از لیسک، تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر شل شود.
  • سپس خمیر کیک را در قالب تهیه شده قرار داده و درون فر گرم شده در دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 30 تا 40 دقیقه پخته شود.
  • بعد از پخت کیک، آن را درون قالب از فر بیرون بیاورید و به صورت مساوی به دو قسمت تقسیم کنید.
  • روی قسمت پایین کیک، یک لایه خامه تهیه کنید و روی آن، میوه های ترکیبی مورد علاقه خود را قرار دهید و سپس یک لایه دیگر از خامه را بر روی میوه ها بگذارید.
  • سپس قسمت دیگر از کیک را بر روی خامه و میوه ها قرار داده و کیک را درون یخچال برای چند ساعت یا تا زمانی که سفت شود، قرار دهید.
  • بعد از سرد شدن کیک، روی آن را با یک لایه نازک گاناش شکلاتی پوشانده و سپس با استفاده از یک دم قاشق، حلقه هایی روی گاناش بکشید و سپس خطوطی را از داخل به خارج و بعد از خارج به داخل کیک بکشید تا طرح جناقی روی کیک شکل گیرد.

برای تهیه کرم رویال تمام مواد را مخلوط نموده با همزن بزنید تا فرم بگیرد سپس داخل قیف ریخته و روی کیک را تزئین کنید.

برای تهیه سس شکلات تمام مواد را مخلوط کرده روی حرارت به جوش آورید تا کمی غلیظ شود و بعد از این که از حرارت افتاد روی کیک را کاملا با سس شکلات بپوشانید.

کیک مکزیکی با کرم پاتیسیر

مواد لازم کیک مکزیکی

 تخم مرغ 6 عدد
آرد سفید  6 قاشق سوپخوری
شکر  6 قاشق سوپخوری
کاکائو  2 قاشق سوپخوری
بکینگ پودر 2 قاشق مرباخوری
 کرم رویال  به دلخواه
مارمالاد زرد آلو یا کرم پاتیسیر 1/5 لیوان
شکلات بدون مغز  150 تا 200 گرم

مواد لازم کرم پاتیسیر

شیر ولرم 1 و1/2 پیمانه
زرده تخم مرغ  3 عدد
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
شکر 1/3 پیمانه
آرد سفید  2 قاشق غذاخوری

کیک مکزیکی کرم پاتیسیری 415465463

 

 

طرز تهیه کیک مکزیکی با کرم پاتیسیر

  • برای تهیه کیک مکزیکی با کرم پاتیسیر، ابتدا باید کف قالب کیک را با کاغذ روغنی پوشانده و فر را در دمای 175 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.
  • سپس، تخم مرغ را جداگانه هم بزنید تا به صورت کاملا سفت درآید و اگر کاسه را برعکس کنید، جا به جا نشود.
  • در مرحله بعد، زرده تخم مرغ را با شکر هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود و سپس کاکائو و بکینگ پودر را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا مواد به هم بریزند و یکدست شوند.
  • سفیده تخم مرغ را به مواد اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به خورد مواد بدهید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند. سپس آرد الک شده را در 3 مرحله به مواد اضافه کرده و همانطور که قبل از اضافه کردن آرد الک شده بود، با لیسک به صورت دورانی به خورد مواد بدهید تا پف تخم مرغ نخوابد.
  • سپس، مواد را در قالب کیک ریخته و آن را به مدت 50 دقیقه در فر قرار دهید تا بپزد. بعد از پختن کیک، آن را از فر بیرون بیاورید و به خنک شدن بگذارید.
  • پس از خنک شدن کامل کیک، می‌توانید آن را با کرم پاتیسیر پر کنید و برای تزیین از روی کیک با کرم پاتیسیر بپوشانید. سپس می‌توانید برای تزیین اضافی، از مواد دیگری مانند توت فرنگی یا ترکیبی از میوه ها و آجیل استفاده کنید.
  1. برای تهیه کرم پاتیسیر، ابتدا زرده تخم مرغ را با شکر با سرعت بالا هم بزنید تا حجم بگیرد و رنگ آن به رنگ کرمی برسد. سپس وانیل را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.
  2. به مواد آماده شده شیر را اضافه کرده و با همزن دستی به صورت یکدست مخلوط کنید.
  3. مخلوط آرد و نشاسته را الک کرده و به مواد اضافه کنید. سپس مخلوط را داخل یک ظرف نچسب قرار داده و با سرعت پایین مخلوط کنید تا تمام مواد به یکدیگر برسند.
  4. حرارت را به حداقل برسانید و کرم را به صورت آرام و مرتب هم بزنید تا غلیظ شود. سپس اسانس مورد نظر خود را به کرم اضافه کنید. مثلا می‌توانید 50 گرم شکلات سفید را به کرم اضافه کنید و هم بزنید تا ذوب شود.

کرم پاتیسیر را حداقل 2 ساعت در یخچال قرار داده تا سفت شود و سپس آماده استفاده است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن