طرز تهیه ی شیرینی رومیاس بادامی | نکات برای تهیه ی شیرینی رومیاس بادامی

شیرینی رومیاس یکی از خوشمزه ترین شیرینی های ایتالیایی است که در بسیاری از قهوه خانه ها و قنادی های ایتالیایی سرو می شود. این شیرینی از دو بخش تشکیل شده است: بخش خمیری و بخش مغزی. خمیر شیرینی رومیاس معمولاً با ترکیبی از آرد، شکر، کره و تخم مرغ تهیه می شود. اما بخش مغزی آن با استفاده از آجیل های مختلفی مانند گردو، بادام، فندق، پسته یا کنجد تهیه می شود.

شیرینی رومیاس، یکی از شیرینی هایی است که برای جشن عید نوروز بسیار مناسب و مورد علاقه قرار می‌گیرد. این شیرینی با طعم و بوی فوق‌العاده‌ای که دارد، در هر محفلی جایگاه ویژه‌ای دارد و معمولا به عنوان دسر و پذیرایی از مهمانان استفاده می‌شود. یکی از مزیت‌های این شیرینی، استفاده از مواد کاملا قابل دسترس و راحت در تهیه آن است. همچنین، با آسانی قابل ذخیره سازی و ماندگاری خوبی دارد.

رومیاس بادامی مرتب چیده شده درظرف 456469897

مواد لازم برای خمیر شیرینی :

کره    130 گرم

تخم مرغ   1 عدد

ارد شیرینی پزی       160 گرم

پودر بادام        45 گرم

پودر قند           70 گرم

وانیل       یک چهارم قاشق چای خوری

نمک         1 پنس

 

مواد لازم برای مغزی شیرینی :

کره     20 گرم

عسل   15 گرم

شکر    25 گرم

خامه صبحانه    30 گرم

بادام ریز خورد شده    60 گرم

 

طرز تهیه مغزی شیرینی :

برای تهیه مغزی شیرینی رومیاس ابتدا باید کره را درون قابلمه روی حرارت ملایم قرار دهید تا آن آب شود. سپس خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و به همراه کره بر روی حرارت متوسط قرار دهید. سپس شکر را به تدریج به مواد اضافه کرده و آن را به خوبی با مواد مخلوط کنید.  شروع به جوشیدن که کرد بادام ریز خورد شده را به مواد اضافه می کنیم و حدود یک دقیقه هم بزنید. بعد از روی حرارت بردارید و روی کاغذ روغنی بریزید ومواد را صاف کنید.

پس از خنک شدن مخلوط مواد، گلوله‌هایی به اندازه ۳ تا ۴ گرم تشکیل دهید و آنها را با کاغذ روغنی پوشش دهید یا با دست‌های خودتان شکل دهید. سپس با استفاده از پالت، با قرار دادن دست در زیر کاغذ روغنی و با استفاده از فشار، مخلوط مغزی را فشرده کرده و به شکل استوانه‌ای قرار دهید. مخلوط مغزی را در یخچال قرار داده و خمیر کوکی را آماده کنید.

شیرینی رومیاس با چند رنگ مختلف چیده شده 97867565

 

طرز تهیه ی خمیرکوکی :

شما می‌توانید برای نرم شدن کره، آن را با یک همزن کمی بزنید تا رطوبت آن کاهش یابد، اما به یاد داشته باشید که نباید آن را بسیار شل کنید. سپس، پودر قند را به ظرف الک بریزید و با استفاده از یک لیسک، آن را به طور مرتب مخلوط کنید تا پودر قند در سراسر آن پراکنده شود. سپس، با استفاده از همزن، کره و پودر قند را با هم مخلوط کنید تا کاملاً پوک و سبک شود و به رنگ سفید بپردازد. در نهایت، آن را برای استفاده در دسرها، کیک‌ها و شیرینی‌ها استفاده کنید.

برای زدن تخم مرغ، شما می‌توانید از یک چنگال استفاده کنید تا آن را باز کنید و از حالت لختگی خارج شود. سپس، تخم مرغ زده شده را به همراه وانیل به مواد اضافه کنید و آن را در سه یا چهار مرحله با استفاده از همزن به طور کامل مخلوط کنید. سپس، آرد را روی مواد الک کنید و پودر بادام و نمک را هم به آن اضافه کنید و با استفاده از یک لیسک، همه مواد را به طور یکدست مخلوط کنید. در هنگام زدن مواد، به این نکته توجه کنید که از بیش از حد هم زدن خودداری کنید، زیرا این موضوع می‌تواند باعث افتادن خمیر به روغن شود و در نهایت باعث سفت و خشک شدن شیرینی شود.

استفاده از خمیرهای حاوی کره در مقدار مناسب بهتر است تا سفتی و خشکی شیرینی را کنترل کنیم. برای شیرینی‌هایی که حالت خمیری و سفتی دارند، بهترین روش استفاده از قیف پارچه‌ای است که محکم و پاره نشده باشد. همچنین، می‌توانید از دو یا سه لایه قیف یکبار مصرف استفاده کنید تا به استحکام لازم برسد. برای پایپ کردن شیرینی‌ها، می‌توانید مواد را داخل قیف بریزید و سپس آن را در سینی کاغذی روغنی یا سیلیکونی قرار دهید و با فاصله‌های متناسب از هم پایپ کنید تا شیرینی‌ها به درستی پخته شوند.
قبل از پایپ کردن خمیر، بهتر است ماسوره پایپینگ را با کمی روغن تنظیم کنید تا خمیر به راحتی از آن عبور کند و شکل دلخواه خود را به خود بگیرد. هنگام پایپ کردن شیرینی‌ها هم بهتر است از حرکات یکنواخت و بدون لرزش استفاده کرده و در صورت لزوم، خمیر را با کمک یک پالت یا لیسک صاف و یکنواخت کنید. پس از آماده‌سازی خمیر، آن را به شکل صفحه‌ای مستطیلی رول کنید و سپس آن را برش‌هایی با اندازه یکسان بندازید. در بخش مرکزی هر برش، مغز را قرار دهید و سپس آن را به شکل رولی بپیچانید تا مغز به‌طور کامل درون خمیر قرار گیرد.
ابتدا مغزی رول را با دست خود صاف کرده و سپس در قسمت مرکزی هر شیرینی، بعد از برش دادن به شکل گلوله های کوچک، قرار دهید. سپس شیرینی ها را در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد (برای فرهای برقی 160 درجه سانتی گراد) به مدت 12 تا 15 دقیقه بپزید. البته زمان پخت در فر های مختلف ممکن است متفاوت باشد، پس برای اطمینان، بهتر است با چک کردن شکل و رنگ شیرینی ها، از پخت آنها اطمینان حاصل کنید.

بعد از پخت، شیرینی ها را به مدت چند دقیقه در فر خاموش بگذارید تا کاملا خنک شوند. سپس با دستان خود، آنها را از کاغذ روغنی جدا کنید. در صورتی که شیرینی ها به کاغذ چسبیده اند، از یک چاقوی تیز کمک بگیرید و به آرامی آنها را از کاغذ جدا کنید.

اگر سیلپد دارید، می توانید از آن برای پخت شیرینی ها استفاده کنید. با استفاده از سیلپد، شیرینی ها به راحتی از سطح جدا می شوند و نیازی به چاقوی تیز ندارند.

شیرینی ها به همین صورت زیبا و قابل سرو هستن اما میتونید برای تزئین مقدار کمی عسل رو با کمی آب جوش رقیق کنید و به کمک قلمو اطراف مغزی رو کمی مرطوب کنید و بعد روی این قسمت ها پسته خرد شده بریزین و تا به شیرینی بچسبه.

شیرینی ها را بعد از سرد شدن بهتر است در ظروفی با درب مناسب نگهداری کنید تا از خشک شدن و تغییر طعم شیرینی ها جلوگیری شود. همچنین می‌توانید قبل از قرار دادن شیرینی ها در ظرف، آن‌ها را در پلاستیک غذایی بپوشانید تا بهتر نگهداری شوند. در نهایت، ظرف را در محل خنک و خشک نگهدارید.

رومیاس بادامی دورنگ در ظرف چیده شده8786765

نکات تهیه شیرینی رومیاس:

 

  • می‌توانید بجای بادام خرد شده از گردو، فندق، پسته یا بادام زمینی خرد شده در مغزی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از کنجد استفاده کنید.
  • در صورتی که پودر بادام را در خمیر کوکی استفاده نمی‌کنید، می‌توانید به همان مقدار آرد به مواد شیرینی اضافه کنید.
  • می‌توانید بجای عسل در مغزی شیرینی از گلوکز استفاده کنید.
  • این شیرینی معمولاً تا ۱۰ روز ماندگاری دارد، اما بسته به شرایط نگهداری ممکن است کمتر یا بیشتر باشد.
  • اگر ماسوره سلطان در دسترس نیست، می توانید از ماسوره شکوفه استفاده کنید. با استفاده از این ماسوره، خمیر را به شکل یک دایره روی کاغذ روغنی پایپ کرده و سپس مغزی را در قسمت خالی مرکزی قرار دهید. همچنین، به جای ماسوره سلطان، می توانید از دستگاه کوکی پرس استفاده کنید که همین طرح ماسوره سلطان را دارد
  • . برای اینکه زمان پخت به درستی تنظیم شود، می توانید چند نمونه از شیرینی ها را اول به صورت آزمایشی درون فر قرار دهید تا با زمان و دمای مشخص، دستتان بیاید، و سپس بقیه شیرینی ها را با خیال راحت بپزید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن