طرز تهیه ی قرابیه سیب ودارچین +عکس

“قرابیه سیب و دارچین” یکی از شیرینی های ترکیه است که با بوی دلنشین و طعم شیرین خود، همه را شگفت زده می کند. این شیرینی ها به خوبی از تمامی شیرینی های خوشمزه و لذیذ ترکیه شناخته شده اند. بوی و طعم دارچین در کنار مزه تلخ و شیرین سیب، این شیرینی را به یکی از بهترین گزینه هایی برای لذت بردن در روزهای سرد پاییز و زمستان تبدیل کرده است.

قرابیه سیبو دارچین و چای روی میز 538463535

مواد لازم برای تهیه قرابیه سیب

کره ۲۵۰ گرم

تخم مرغ ۱ عدد

پودر قند ۱ پیمانه سر خالی یا ۱۳۰ گرم

پودر نشاسته گندم یا ذرت ۱ پیمانه یا ۱۳۰ گرم

شیر ۱/۳ پیمانه یا ۷۵ گرم

ماست ۳ ق غذا خوری یا ۶۵ گرم

وانیل ۱ ق مربا خوری

بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری

آرد ۴ پیمانه معادل ۶۰۰ گرم

مواد میانی قرابیه سیب و دارچین

سیب ۴ عدد

شکر ۵ ق غذا خوری

دارچین ۱ ق مربا خوری

گردو خرد شده به مقدار لازم

پودر قند برای تزئین به مقدار لازم

قرابیه سیب و دارچین در بشقاب 75766343

تهیه مواد میانی :

اولین مرحله این است که سیب‌ها را پوست کنید و آن‌ها را رنده کوچک بکنید. سپس در یک تابه، با یک کمی شکر، آب سیب‌ها را خوب کشیده و شکر را به حالت کارامل تبدیل کنید. در انتها، دارچین و پودر گردو یا گردو خرد شده را به مواد اضافه کرده و همه را خوب با هم مخلوط کنید. سپس از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا سرد شود.

مرحله ی دوم :

ابتدا کره را در دمای محیط نرم کنید و با پودر قند و وانیل و تخم مرغ آن را بزنید تا یکدست شود. در ادامه شیر و ماست را اضافه کرده و با همزن برقی به مواد اضافه شده بزنید تا همگی مخلوط شوند. سپس نشاسته ذرت را به مواد اضافه کرده و دوباره با همزن برقی بزنید تا همه مواد به خوبی ترکیب شوند. سپس آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و سه بار آن‌ها را الک کنید.

مرحله سوم :

باید آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید تا خمیر به طور یکنواختی ترکیب شود و به نرمی مطلوب برسد. همچنین می‌توانید با گرفتن یک قطعه از خمیر به اندازه نارنگی، آن را با دست خود شکل دهید و به دلخواه مواد میانی مانند سیب و دارچین را درون آن بگذارید.

مرحله ی آخر :

بعد از قرار دادن مواد میانی در وسط خمیر، آن را به شکل گلوله کوچک درآورید و روی تخته فرش داده شده با آرد قرار دهید. سپس با استفاده از یک قاشق، روی هر گلوله یک نوک کوچک فشار دهید تا شکل کوچکی را بگیرند. سینی فر را از قبل گرم کنید و شکل‌های حاصل را روی آن قرار دهید. سپس سینی را به مدت 20 تا 25 دقیقه در دمای 180 درجه سانتی‌گراد در فر قرار دهید تا شیرینی‌ها آماده شوند. پس از پخت شیرینی‌ها، آن‌ها را از فر خارج کنید و برای خنک شدن روی یک سبد سیمی قرار دهید. سپس با استفاده از یک ماشین خرد کن، پودر قند را به ظرفی جداگانه منتقل کرده و روی شیرینی‌ها الک کنید. در انتها، با استفاده از پودر پسته، شیرینی‌ها را تزئین کنید و سرو کنید. لذت ببرید!

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن