کوکی وانیلی 846531465120

طرز تهیه ی  کوکی وانیلی به همراه کوکی کم کالری در منزل

ما این بار سعی داریم تا شما را با کوکی کرمدار وانیلی نیز آشنا نماییم. کوکی وانیلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که معمولا در کنار نوشیدنی ها داغ مثل چای سرو می شود. برای تهیه این محصول می توانید  در ادامه مطلب با ماهمراه باشید

مواد لازم کوکی وانیلی

  • کره نرم ۱۴۰ گرم
  • پودر قند     ۱۴۰ گرم
  • آرد سفید      ۱۴۰ گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • وانیل     نوک قاشق چایخوری
  • نمک ۱ پنس

کوکی وانیلی 897984561230

طرز تهیه کوکی وانیلی

مرحله اول :مخلوط کره و پودر قند

برای تهیه کوکی وانیلی ابتدا کره نرم شده را به همراه پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن به خوبی ترکیب می کنیم تا رنگ آن روشن شود. حدودا باید ترکیب کره و پودر قند را به مدت ۵ دقیقه مخلوط کنیم.

مرحله دوم: اضافه کرد تخم مرغ

در این مرحله یکی از تخم مرغ ها را به کاسه اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه ترکیب می کنیم، سپس تخم مرغ بعدی را به همین صورت اضافه می کنیم و ۱ دقیقه دیگر ترکیب می کنیم تا مواد به خوبی با هم یکدست شوند.

مرحله سوم:

حالا آرد را با نمک و وانیل ترکیب می کنیم، سپس روی مواد درون کاسه الک می کنیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا خمیری یکدست شکل بگیرد. توجه داشته باشید که اضافه کردن آرد و مخلوط کردن آن حدود ۲ دقیقه زمان نیاز دارد.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم. حالا خمیر کوکی را درون یک قیف مناسب با ماسوره ساده می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را روی کاغذ روغنی قیف می زنیم. توجه داشته باشید که قطر هر کوکی باید حدودا دو سانتی متر باشد. بین کوکی ها هم باید کمی فاصله بگذاریم تا به هم نچسبند. در ادامه سینی را درون فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

حدود ۵ تا ۸ دقیقه زمان برای پخت کوکی ها نیاز است. زمانی که اطراف کوکی ها کمی طلایی شد، می توانیم آنها را از فر خارج کنیم. در پایان کوکی ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند، سپس در ظرف درب دار در یخچال نگهداری می کنیم.

کوکی وانیلی 98765464510

کوکی های وانیلی کم کالری

این گزینه دوم ایده آل است اگر بخواهید آن را با کسی به اشتراک بگذارید که به دلایل بهداشتی نمی تواند قند مصرف کند . یا اگر می خواهید میزان کالری دریافتی کلوچه های سنتی را کاهش دهید. مواد مورد نیاز خود را بنویسید و مرحله به مرحله حرف را دنبال کنید.

عناصر

  • ۳ فنجان                         آرد گندم کامل
  • ۱                                 تخم مرغ متوسط
  • ۳ قاشق غذاخوری             شیرین کننده مایع مناسب برای پخت طولانی.
  • ۱ قاشق چایخوری              عصاره وانیل.
  • ۳ قاشق غذاخوری              روغن.
  • ۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر ۱۰ گرم.

گزینه های کم قند برای گنجاندن در رژیم غذایی بیماران دیابتی یا افرادی که از برنامه های کاهش وزن پیروی می کنند مفید است.

گام به گام برای دستور کلوچه وانیلی کم قند

در یک کاسه ، تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا حجم آن گرفته شود. سپس عصاره وانیل ، شیرین کننده و ۳ قاشق غذاخوری روغن را اضافه کنید . از طرف دیگر ، آرد گندم کامل ، بکینگ پودر و کمی نمک را در یک کاسه مخلوط کنید. بعد ، مواد جامد را به کاسه تخم مرغ اضافه کنید و مخلوط کنید تا یک خمیر تشکیل شود . مانند دستور بالا ، در صورت لزوم آرد بیشتری اضافه کنید ، تا حدی که بتوانید خمیر را بدون چسباندن کش دهید.

سپس مراحل توضیح داده شده در دستور العمل دیگر را تکرار کنید. یعنی خمیر را کشیده ، از کاتر استفاده کنید.  کلوچه ها را در ظرف بچینید و بعد از ۱۵ دقیقه آنها را از روی حرارت بردارید . سعی کنید این کلوچه های خوشمزه وانیلی را در خانه درست کنید.

کوکی ها به راحتی آماده می شوند. البته می توانید انواع مختلفی از آنها را با افزودن مواد دیگری که دوست دارید بدست آورید. در هر صورت ، از فرآیند مخلوط کردن صرف نظر نکنید ، زیرا باعث هوایی و کرکی آنها می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن