طرز تهیه کیک خانگی بدون فر و با قابلمه ساده

کیک خانگی بدون فر طرفداران بسیاری دارد و همچنان نیز افرادی هستند که تمایل دارند کیک را درون قابلمه و با روش ساده تهیه کنند، از همین رو در این بخش از کالنی سعی بر این داریم تا به آموزش کیک خانگی بدون فر بپردازیم. کیک خانگی برای عصرانه ها آیتمی پرطرفدار و محبوب است ودر سراسر جهان از آن بر سر سفره ها و میهمانی ها استفاده می شود. کیک بدون فر راحت ترین روش برای تهیه کیک است که مزه لذیذی را نیز به خود اختصاص می دهد. برای تهیه این کیک خانگی و خوشمزه در کمترین زمان با کالنی همراه باشید.

کیک خانگی 8496479674978978968796

مواد لازم برای تهیه کیک خانگی بدون فر

آرد قنادی یا آرد سفید 2 پیمانه

شکر 1 پیمانه

شیر ½ پیمانه

تخم مرغ 3 عدد

بکینگ پودر 2 قاشق مربا خوری

وانیل 1 قاشق مربا خوری

نمک مقدار اندک

مراحل تهیه کیک خانگی بدون فر با قابلمه ساده

در قدم نخست توصیه می شود حتما از یک لیوا یا پیمانه برای اندازه گیری دقیق تمامی مواد مورد نیازی که ذکر کرده ایم داشته باشید .

برای پخت کیک در قابلمه ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کنید و در ادامه سفیده تخم مرغ را با هم زن برقی هم بزنید و این کار را ادامه دهید تا تخم مرغ شروع به کف کردن بکند. در ادامه آرد را 2 الی 3 بار الک کنید این کار تاثیر مستقیمی بر پف کردن کیک کمک می کند. سپس آرد را در ظرف گودی بریزید و به آن 2 قاشق بکینگ پودر را اضافه کنید.  زرده های تخم مرغ را هم بزنید تا کاملا باز شود در ادامه یک لیوان شکر به آن اضافه کنید و دوباره شروع به هم زدن بکنید.

سپس  وانیل را نیز به ترکیب زده تخم مرغ اضافه کرده و دوباره شروع به هم زدن کنید.  شیر و روغن مایع را نیز به زرده تخم مرغ اضافه کرده و هم بزنید تا مواد کاملا با یکدیگر ترکیب شوند. وقتی زرده به خوبی مخلوط شد آن را در چندین مرحله به آرد اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت هم بزنید و این کار را به طور مرتب انجام دهید تا رنگ و شکل آن تغییر کند.

در این مرحله سفیده تخم مرغ که قبلا هم زده اید را به مواد کیک اضافه کنید و چند دقیقه با لیسک هم بزنید تا زمانی که حباب های ریز روی مواد کیک تشکیل شود مخلوط کنید. در این مرحله کار آماده‌سازی مواد کیک به پایان می رسد. این مرحله نوبت انتخاب یک قابلمه مناسب هم از نظر جنس(تفلون بهتر است) و هم از نظر اندازه متناسب با مواد اولیه شما است.(حتما باید از دم کنی استفاده کنید).

کف قابلمه را چرب کنید و روی شعله قرار دهید و وقتی قابلمه گرم شد مواد کیک را درون قابلمه بریزید. بعد از گذشت 45 دقیقه کیک شما آماده می شود و بعد از خاموش کردن شعله حدود 10 الی 15 دقیقه به کیک استراحت بدهید تا به خوبی از قابلمه جدا شود، فقط این نکته را در نظر داشته باشد که پخت کیک در قابلمه چون حرارت به بالای کیک نمیرسد روی کیک به مانند کیک در فر برشته نمی شود.

کیک خانگی  46887698968968699896

نکات مهم برای تهیه کیک خانگی بدون فر و ساده

  • مواد اولیه استفاده شده در تهیه کیک را باید به دمای محیط برسانید (مواد نیم ساعت قبل از استفاده در محیط آشپزخانه باشند).
  • دمای شعله در پخت کیک بدون فر باید کم باشد.
  • در نیم ساعت اول به هیچ عنوان درب قابلمه را باز نکنید و بعد از گذشت نیم ساعت می توانید با خلال دندان از پختن کیک اطمینان حاصل کنید(اگر خلال را به وسط کیک فرو کردین و چیزی از مواد کیک به آن نچسبید یعنی کیک پخته است).
  • برخلاف پختن کیک در فر که باید تمام قالب را چرب کنید، در پخت کیک در قابلمه فقط کف قالب را چرب کنید و دیواره های آن را چرب نکنید که باعث می شود پف کیک گرفته شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن