کره بادام زمینی 2514574865132152

طرز تهیه دو دسر خوشمزه با کره بادام زمینی که حتما باید امتحان کنید

کره بادام زمینی را تقریبا همه ما میشناسیم، از این ماده در بسیاری از دسر ها، شیرینی و کوکی استفاده می شود. شیرینی و بیسکویت به همراه کوکی ها همیشه در بین ما محبوب بوده اند، همواره نیز از آن ها در بسیاری از مراسمات و میهمانی ها استفاده می شود. اما سوالی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که آیا می توانیم با استفاده از کره بادام زمینی دسر خوشمزه و لذیذ درست نماییم؟ بله، با این ماده می توانید شیرینی کره بادام زمینی و کوکی کره بادام زمینی را که این روزها در تمامی منوها مشاهده می نمایید تهیه کنید.

طرز تهیه شیرینی

مواد لازم برای شیرینی عبارتند از؛ کره بادام زمینی 300 گرم، کره 210 گرم، پودر شکر 210 گرم، بیسکویت پتی بور 2 بسته و مواد لازم برای دیزاین روی شیرینی عبارتند از؛ کره بادام زمینی 60 گرم و شکلات تلخ یا شیری به مقدار نیاز.

کره بادام زمینی 564687465645120

مراحل تهیه

برای تهیه این شیرینی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره بادام زمینی را به همراه کره از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای هر دو با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و نرم شوند. در ادامه کره بادام زمینی را به همراه پودر شکر و کره در یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا بیسکویت ها را کمی خرد کرده و درون غذاساز می ریزیم. در ادامه بیسکویت ها را به خوبی میکس می کنیم تا کاملا پودر شوند، سپس پودر بیسکویت را به کاسه حاوی مخلوط کره بادام زمینی اضافه کرده و با لیسک به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و بافت خمیری پیدا کند.

در ادامه خمیر به دست آمده را درون یک قالب مناسب ریخته، سپس روی آنرا با لیسک به خوبی صاف و یکدست می کنیم. حالا قالب را به مدت ۲ ساعت درون یخچال گذاشته تا لایه اول شیرینی کاملا سفت شود. در صورت کمبود وقت می توانید قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر گذاشته تا لایه اول شیرینی سفت و خنک شود. پس از گذشت این زمان کره بادام زمینی را به همراه مقداری شکلات تلخ درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

حالا کاسه را روی حرارت بخار کتری گذاشته و به صورت بنماری مخلوط کره بادام زمینی و شکلات را ذوب می کنیم. در ادامه قالب را از یخچال خارج کرده و مواد روی شیرینی را به صورت یکنواخت درون قالب می ریزیم. زمانی که روی شکلات را کاملا یکدست کردیم قالب را مجددا درون یخچال بر می‌ گردانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا لایه روی شیرینی نیز بسته شود، سپس برش زده و سرو می کنیم.

کره بادام زمینی 156789451325

طرز تهیه کوکی

مواد لازم برای تهیه کوکی کره بادام زمینی عبارتند از؛ آرد سفید 140 گرم، کره بادام زمینی 55 گرم، تخم مرغ 1 عدد، شکر قهوه ای 100 گرم، وانیل ½ ق چ، کره 1 ق سوپخوری، بکینگ پودر ½ ق چ، شکر 3 ق سوپخوری

مراحل تهیه

برای تهیه این کوکی خوشمزه و لذیذ که این روزها یکی از محبوب ترین شیرینی ها در بین افراد است، ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. در ادامه کره را به همراه کره بادام زمینی داخل یک کاسه مناسب با دور تند همزن می زنیم تا سبک و پفکی شوند.  در این مرحله تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر قهوه ای به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را تا حدی که کاملا سبک شوند با همزن مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را دو مرتبه الک می کنیم و به همراه بکینگ پودر کم کم اضافه می کنیم.

نکته مهم در این مرحله این است که باید آرد را کم کم اضافه کنیم تا خمیر بیش از حد سفت نشود. پس از اینکه مایه شیرینی به طور کامل آماده شد، آنرا به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا کمی استراحت کند. در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم، سپس مایه کوکی را از یخچال خارج می کنیم، در ادامه یه اندازه یک گردو از مایه کوکی بر می داریم و در شکر ساده می غلطانیم، سپس در سینی فر می چینیم.

به همین ترتیب تمام کوکی ها را شکل می دهیم و پس از غلطاندن در شکر داخل سینی فر با کمی فاصله می چینیم. در ادامه سینی فر را به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کوکی ها به طور کامل بپزند. پس از اینکه کوکی ها به طور کامل پختند، می توانیم برای اینکه روی کوکی ها کمی طلایی شود، چند دقیقه گریل را روشن می کنیم. در پایان کوکی ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس سرو می کنیم.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن