شیرینی دانمارکی با تزیین کنجد 212352163256

طرز تهیه شیرینی دانمارکی + عکس

شیرینی دانمارکی یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین شیرینی‌ها در جهان است و در کشور دانمارک بسیار محبوب است. این شیرینی‌ها در ظاهر شکلاتی و پفکی هستند و با خامه و مربای میوه تزئین می‌شوند. شیرینی دانمارکی در دو نوع “دائمی” و “موقتی” تولید می‌شود. شیرینی دائمی در تمام فصول سال در دسترس است، اما شیرینی موقتی فقط در مواقع خاصی مانند عید کریسمس یا جشنواره های مختلف تولید می‌شود.

شیرینی دانمارکی شکلاتی شامل دو لایه کیک و میان لایه خامه‌ای است که با پوشاندن لایه‌ی نازکی از شکلات روی آن تکمیل می‌شود. شیرینی دانمارکی پفکی هم با همین روش تهیه می‌شود، اما از جایگزینی کیک با یک لایه پفک استفاده می‌شود. تزئین شیرینی دانمارکی معمولاً با مربای میوه، خامه و تندیس‌های شکلاتی انجام می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از شیرینی‌های دانمارکی با شکل‌های خاص و منحصر به فردی تزئین شده‌اند، مانند شکل حیوانات و آدم‌های برفی در عید کریسمس. در کشورهای مختلفی، شیرینی دانمارکی به عنوان یک هدیه محبوب به دوستان و خانواده‌ها داده می‌شود. همچنین، بسیاری از قهوه‌خانه‌ها و کافه‌های اسکندیناوی شیرینی دانمارکی را در فهرست منو خود دارند و به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

مواد لازم شیرینی دانمارکی

  • آرد 2/5 پیمانه
  • تخم مرغ 1 عدد
  • روغن مایه 1/3 پیمانه
  • شکر 3 قاشق غذاخوری
  • شیر 1/3 پیمانه
  • خمیرمایه 1/4 غذاخوری
  • وانیل 1پنس
  • زعفران دم شده 1 قاشق غذاخوری

شیرینی دانمارکی طلایی رنگ 5416554654

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

1 -خمیر مایه را به همراه شیر و ۱ قاشق غذاخوری شکر داخل یک کاسه می ریزیم و روی آن را با پارچه تمیز می پوشانیم و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در یک جای گرم قرار می دهیم تا حباب بزند و خمیر مایه عمل بیاید.

2 -تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل یک ظرف می ریزیم و با همزن برقی یا دستی خوب می زنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس خمیر مایع را که عمل امده است به همراه روغن مایع به ظرف اضافه می کنیم و با همزن مخلوط می کنیم.

3 -آرد را کم کم اضافه می کنیم و با لیستک مواد را مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود. در پایان باید خمیری نرم و لطیف به دست بیاید. حالا خمیر را داخل یک ظرف می ریزیم و روی ظرف را با پارچه می پوشانیم.

4 -ظرف خمیر را به مدت یک ساعت در یک جای گرم قرار می دهیم تا خمیر وَر بیاید و تقریبا دو برابر شود. پس از اینکه خمیر عمل امد کمی ورز می دهیم تا هوای اضافی داخل ان خارج شود سپس روی یک سطح صاف کمی آرد می پاشیم و خمیر را پهن می کنیم.

5 -قطر خمیر باید پس از پهن کردن با وردنه نیم سانتی متر شود. پس از پهن کردن خمیر اضافه های آنرا با یک کارد تیز می بریم. حالا خمیر را لوله می کنیم حالا مقداری از کرم را ابتدا خمیر به شکل طولی قرار می دهیم و با کارد خمیر لوله شده را برش می زنیم و کنار می گذاریم. حدودا این مقدار خمیر را باید به دو یا سه قسمت تقسیم کنید و پس از کرم زدن لول کنید. حالا لول ها خمیر را به صورت مربعی با کارد برش می زنیم و داخل سینی فر می چینیم.

6 -خمیرهای برش داده شده به مدت ۳۰ دقیقه دست نمیزنیم تا استراحت کنند. روی شیرینی ها رو کنجد می زنیم و داخل فر قرار می دهیم . برای رومال هم از مخلوط زرده تخم مرغ و زعفران استفاده می کنیم.

7 -شیرینی ها باید به مدت ۳۰ دقیقه در فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد بمانند تا آماده شوند. بهتر است فر را از ۲۰ دقیقه قبل روشن کنید تا کاملا گرم شود.

شیرینی دانمارکی کنجدی 545646565

مواد لازم کرم شیرینی دانمارکی

  1. آرد 3 قاشق غذا خوری
  2. شکر 1/3 پیمانه
  3. آب 1/3 پیمانه
  4. وانیل 1 پنس

طرز تهیه کرم شیرینی دانمارکی

برای تهیه کرم میانی شیرینی دانمارکی آب را به همراه شکر داخل شیر داغ می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید حالا حرارت را ملایم می کنیم و آرد را کم کم اضافه می کنیم. زمان اضافه کردن آرد باید مواد را خوب مخلوط کنیم تا آرد گلوله نشود. مواد را باید به حدی روی حرارت ملایم تفت دهیم تا کرم کمی سفت شود، سپس وانیل را اضافه می کنیم و مخلوط میکنیم.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن