خاگینه 4887484186474186574

طرز تهیه خاگینه سیب ایتالیایی در منزل

خاگینه سیب ایتالیایی یکی از انواع شیرینی های قدیمی و سنتی کشور ایتالیا است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خاگینه سیب ایتالیایی در ادامه با کالنی همراه باشید تا به آموزش این خاگینه خوشمزه خانگی بپردازیم. در واقع خاگینه سیب از جمله دسر ها و کیک شیرینی های خوشمزه و لذیذ است که مزایای بسیاری را دارد. در صورت تمایل می توانید این شیرینی خوشمزه را برای میهمانی ها و تفریحات خود آماده کنید و مجلس خود را به زیبایی میزبانی کنید. اما نکنه مهمی که در اینجا برای شما وجود دارد این است که حتما از آرد گندم برای تهیه این خاگینه استفاده کنید ، ناگفته نماند که آرد گندم نیز دارای مزایای بسیاری برای بدن و سلامتی دارد.

مواد لازم جهت تهیه خاگینه سیب ایتالیایی

  • تخم مرغ 2 عدد
  • وانیل نوک قاشق چایخوری
  • دارچین 1 قاشق چایخوری
  • شکر 8 گرم معادل 1.5 پیمانه سرخالی
  • نمک به مقدار لازم
  • آرد گندم 160 گرم
  • بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
  • شیر 120 کیل
  • سیب 4 عدد
  • پودر قند و روغن به مقدار لازم

خاگینه 4887484186474186574

مرحله اول

جهت تهیه خاگینه سیب ایتالیایی ابتدا تخم مرغ ها را درون یک کاسه بزرگ می شکنیم، سپس شکر را به همراه نمک و دارچین به آنها اضافه می کنیم و مواد را با همزن خوب مخلوط می کنیم تا کاملا  یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب می کنیم، سپس روی مواد درون کاسه الک می کنیم. در ادامه شیر را کم کم به کاسه اضافه کرده و مواد را به آرامی مخلوط می کنیم تا مایه خاگینه سیب ایتالیایی یکدست و منسجم شود.

مرحله سوم

در این مرحله نوبت سیب ها است، آن ها را پوست می گیریم و قسمت های اضافی شان را خارج می کنیم، سپس به صورت حبه ای خرد می کنیم و به کاسه می افزاییم. حالا مواد را ترکیب می کنیم تا سیب ها به صورت یکدست در آن پخش شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که باید به اندازه ای روغن اضافه کنیم که خاگینه ها هنگام سرخ شدن به طور کامل در روغن شناور باشند.

خاگینه 874687464768745874186

مرحله پنجم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، با قاشق از مایه خاگینه بر می داریم و به آرامی درون داغ می اندازیم تا به طور کامل سرخ شود. پس از اینکه یک سمت خاگینه ها طلایی شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله ششم

در این مرحله خاگینه ها را پس از اینکه به طور کامل سرخ شدند، از روغن خارج می کنیم و با دستمال حوله ای روغن اضافی شان را می گیریم. در نهایت خاگینه ها را در پودر قند می غلطانیم و در ظرف مورد نظرمان می چینیم. خاگینه خانگی و خوشمزه شما کاملا حاضر است و می تواند آن را سرو کنید و از آن لذت ببرید. می توانید خاگینه ها را با استفاده از خلال پسته، خلال بادام ، پودر پسته و … تزئین نمایید تا زیبایی این هنر دست شما چندین برابر شود.

سخن آخر

از جمله شیرینی های لذیذ در بین افراد خاگینه سیب است ،این دسر به دلیل داشتن سیب طبیعی برای بدن مفید بوده و سرشار از ویتامین های با ارزش برای بدن است. اما بهتر است به میزان شکر در تهیه آن دقت بالایی داشته باشید . دسرها و شیرینی های بسیاری در دنیا وجود دارند که می توانید از آن ها برای خود و خانواده استفاده کنید ، همچنین درست کردن آن ها در خانه بسیار لذتبخش تر از خرید آماده آن ها است  ،از همین را ما در کالنی سعی بر این داشته ایم تا شما را با تهیه انواع شیرینی ها  ،دسر ها و کیک ها آشنا کنیم. توصیه می شود برای بهره گیری از این  آموزش های آشپزی و هنری ما  به وب سایت کالنی مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن